Farmec Cluj, cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc, este în ascensiune. A încheiat anul 2019 cu profit net de 2,9 milioane euro

Compania Farmec Cluj se află pe un trend ascendent în ultimii ani. Tendința se menține și anul acesta. Cel mai mare producător de cosmetice din România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 54,9 milioane euro, în creștere cu 9 milioane față de anul 2018. În ultimii zece ani, compania din Cluj a înregistrat o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri. Dacă în 2009, Farmec a rulat o cifră de afaceri de 20,5 milioane euro, anul trecut a ajuns la 54,9 milioane euro. Din 2009 până în prezent, a avut o creștere constantă.

În ceea ce privește profitul, Farmec a încheiat anul 2019 cu un profit net de peste 2,9 milioane euro, în creștere față de anul 2018 cu 1 milion euro. Cel mai mare profit din ultimii zece ani a fost declarat în 2016, fiind vorba de 3,3 milioane euro.

Numărul de angajați a crescut de la 532 în anul 2009 la 720, anul trecut.

Administratorii companiei Farmec Cluj sunt Mircea Turdean și Mircea Stănceanu.

Potrivit celor mai recente date publicate de reprezentanții Farmec, compania se află pe un trend ascendent şi în 2020, înregistrând o creștere cu peste 7% în prima jumătate a anului față de aceeași perioadă a anului 2019. Farmec s-a adaptat noilor condiții de piață în contextul pandemiei, ceea ce a dus la o creștere a afacerii.

„Farmec s-a adaptat rapid la cerințele pieței, organizându-și resursele și implicând toți specialiștii în acest amplu proces. Astfel, ne-am adaptat liniile de producție, prioritizând dezinfectanții pentru mâini și suprafețe, produsele pentru curățenie și săpunurile antibacteriene, având în același timp o preocupare deosebită pentru siguranța angajaților și asigurarea serviciilor de calitate cu care ne-am obișnuit clienții. Toate aceste decizii se reflectă în creșterea înregistrată în primul semestru, în ciuda dificultăților și a multor necunoscute cu care ne-am confruntat cu toții.”, spunea, la sfârșitul lunii iulie, Mircea Turdean, director general Farmec.



Evoluția business-ului a fost susținută pe majoritatea canalelor de vânzare, dar cel care a performat cel mai bine este segmentul de e-commerce, care a raportat o creștere cu 105% a vânzărilor generate de magazinul online www.farmec.ro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul mediu lunar de vizitatori unici a depăşit 250.000 de persoane, majoritatea accesărilor fiind de pe telefonul mobil, în creștere cu 59% faţă de 2019. La începutul pandemiei, în perioada martie - mai, traficul pe site s-a dublat. Valoarea medie a coșului de cumpărături s-a păstrat la nivelul de anul trecut.

În materie de produse vândute, în primul semestru al anului 2020, românii au optat mai mult pentru produse de necesitate zilnică, precum produsele de curățenie, dezinfectanți, săpunuri, dar și pentru produse de îngrijire, cele mai căutate fiind cremele de mâini și fiolele cu acid hialuronic. Categoria de produse pentru igiena locuinței a avut o evolutie de aproximativ 17%, comparativ cu rezultatele obținute în aceeași perioadă din 2019.

Compania din Cluj are certificare internaţională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări.

În iulie 2020, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara, 21 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București, Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș şi Râmnicu Vâlcea.

Adauga comentariu