In vizor

Farmacia inimii, CATENA, umblă cu cioara vopsită

Asociația PRO CONSUMATORI (APC), organizație de utilitate publică, a realizat în perioada 5-15 ianuarie 2017, în cadrul Campaniei „Fii un pacient activ!”, o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.

În urma acestei cercetări, APC a constatat o practică “interesantă” a lanțului de farmacii CATENA. Aceasta  introduce pe bonul fiscal un număr de 10 sacoșe mici sau mari cu o anumită valoare, fara sa fi fost solicitate de consumator sau justificate  de numărul produselor cumpărate. Sacosele sunt evidențiate pe bon ca reducere, creând impresia unei economii consistente pentru consumator la achiziționarea medicamentelor.

Cu toate acestea, pe bonul fiscal, sacoșa apare având prețul de 0,30 lei pentru o sacoșă mica și 0,5 lei pentru o sacoșă mare la care se aplica reducerea rezultată de 3 lei pentru 10 sacoșe mici și de 5 lei pentru 10 sacoșe mari. Împreună cu reducerea de 2,70 lei, acordată pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumpărat, rezultă o reducere în total de 5.79 lei, respectiv 7.70 lei. Sumele sunt prezentate cu litere mari drept ECONOMIE, creând astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substanțiale. În realitate, reducerea reală a fost de doar 2.70 lei și nu de 5.70 lei, respectiv 7.70 lei.

Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practică comercială înșelătoare care conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o.

„Crearea falsei impresii  consumatorului că a realizat o economie importantă prin achiziția efectuată, deși în realitate nu este vorba de așa ceva, sacoșele fiind oferite cu titlu gratuit, este de natură a induce în eroare consumatorul și îl poate determina, în viitor, să revină, în speranța unor reduceri la fel de consistente”, a precizat Domnul Conf.Univ.Dr.Costel Stanciu, Președintele APC.

Ca o curiozitate, din cele 4 farmacii de unde a fost achiziționat siropul de tuse, farmacia Catena a avut cel mai mare preț de vânzare, chiar și după aplicarea reducerii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *