Expo Transilvania, in moarte clinica

Targurile faimoase care adunau mii de vizitatori pe zi la Expo Transilvania au ramas doar o amintire. Tot mai putini expozanti si mult mai putini vizitatori trec pragul complexului din cartierul Marasti. Nu putine au fost cazurile in care s-au comasat mai multe targuri si nici asa nu a fost epuizat spatiul din pavilionul de peste 4.000 de metri patrati. In ultima perioada, organizatorii de targuri si expozitii au luat calea mall-urilor, pentru o mai buna vizibilitate, dar si pentru conditiile mai bune oferite acolo.

Conditii neschimbate de ani de zile la Expo

In aceste zile, la Expo Transilvania are loc un targ de imbracaminte si incaltaminte organizat de o firma din Iasi: vreo trei standuri de chiloti, trei-patru de incaltaminte sau de blanuri, cateva de paltoane si pulovere si vreo doua cu posete. Asta este tot targul si ocupa o foarte mica parte din spatiul expozitional. In rest, standuri pe jumatate demontate, gramezi de cutii si paleti stau insirate pe mocheta murdara si lipita ici-colo cu banda. Rugina de pe langa stalpii de sustinere tradeaza probleme ale acoperisului, iar toaleta este mica si murdara. “Restaurantul” din incinta seamana cu un birt de la tara, dispus strategic intre standuri si toaleta. Afisul cu fumatul interzis este persiflat de tonele de mucuri de tigara aruncate intr-un cos de gunoi de plastic albastru, murdar si el. Chiar daca este dupa amiaza, cand oamenii nu mai sunt la serviciu si intrarea este gratuita, doar cativa vizitatori rataciti se plimba printre standuri. Directorul complexului expozitional pune seria de nereusite pe seama economiei proaste, si nu a conditiilor oferite aici.
“Este vorba de faptul ca economia s-a restrans si au disparut foarte multe firme, targurile s-au diminuat. Nu e vorba de conditii, organizatorii de evenimente nu prefera mall-urile pentru conditii. Merg acolo ca sa capteze vizitatorii care merg la mall in alt scop. In felul asta, atrag lumea fara sa investeasca in reclama si promovare a targului”, a precizat Ioan Avram, directorul Expo Transilvania, care a recunoscut, totusi, ca ar fi nevoie de imbunatatirea conditiilor. “Tot timpul trebuie facute investitii, pentru ca vremurile se schimba, pretentiile cresc”, a completat Avram.

Mall-urile, o varianta comoda

Organizatorii de evenimente iau in calcul vizibilitatea, accesibilitatea si conditiile oferite atunci cand aleg un spatiu si cred ca Expo Transilvania are de lucrat in toate cele trei domenii pentru a “reveni in joc”.
“La targuri se ia in considerare traficul de vizitatori, nu e totuna sa ai un trafic de 10.000 de oameni intr-un mall sau de 2.500 de oameni la Expo Transilvania. Mall-urile sunt o varianta mult mai comoda, au parcari, au personal, au toalete, au conditii”, a spus Cecil Iliescu, managing partner la o companie clujeana cu experienta in organizarea de evenimente.
In perioada urmatoare, la Polus  Center va avea loc un targ de nunti, la Iulius Mall un targ de cadouri, iar Expo Transilvania pregateste doua targuri in acelasi timp, cu profil de decoratiuni, mobilier, constructii si electrice.  

Adauga comentariu