In vizor

EXCLUSIV Gara Mica din Cluj-Napoca, scoasa la inchiriat

Gara Mica din Cluj-Napoca va fi data in chirie, in acest an. In luna mai, SNCRF Infrastructura incepe lucrarile de renovare a acoperisului si a instalatiilor sanitare ale cladirii, evaluate la 50.000 de lei. Cladirea are o suprafata de peste 1.000 de metri patrati, insa, potrivit agentilor imobiliari, va putea fi data in chirie doar in regim special. Regionala CFR Cluj ar putea castiga, lunar, 15.000 de euro din inchirierea Garii. 

Gara Mica din Cluj-Napoca, din statia de scurt-parcurs, va fi data in chirie de indata ce SNCFR Infrastructura va finaliza lucrarile de renovare ale edificiului. Cladirea are o suprafata utila de peste 1.000 de metri patrati.

“In luna asta reparam acoperisul si urmeaza sa intervenim pentru instalatiile de incalzire si apa, care s-au stricat. Noi incercam sa o inchiriem. Nu vrem s-o redeschidem traficului, pentru ca Gara Mare satisface nevoile in acest sens”, a dezvaluit, pentru Ziar de Cluj, Dumitru Mateas, directorul Infrastructura al Regionalei SNCFR Cluj.

Reparatiile vor costa aproximativ 50.000 de lei.

“Reparatiile de acoperis, pentru instalatii si zugravit interior am estimat o suma de pana in 50 de mii de lei. Vom astepta sa vedem ce sume vom primi pentru inchirierea spatiilor, in urma depunerii ofertelor pentru licitatie”, a continuat Mateas.

Gara de scurt-parcurs din Cluj-Napoca a fost construita de catre Ministerul Transporturilor, la mijlocul anilor ’70.

“Gara a fost proiectata de Institutul de Proiectari pentru Transporturi si Telecomunicatii. Cladirea a fost finalizata in 1976”, a spus arhitectul clujean Vasile Mitrea.

Construita in 1976, gara deservea statiile de scurt-parcurs care aduceau muncitorii din sate in uzinele din zona industriala a orasului, dupa cum a explicat si arhitectul Adrian Borda. Dupa mai bine de 40 de ani, Gara a fost inchisa, pentru ca  nu a mai avut un flux corespunzator de calatori. Gara Mica din Cluj-Napoca a fost inchisa in 2011, iar la ora actuala este in paragina.

“Gara a fost utilizata pentru statia de scurt parcurs, insa fluxul a scazut foarte mult. Inainte, in Gara Mica ajungeau trenurile de persoane din localitatile invecinate, insa acum toate au fost comasate in Gara Mare. De aceea, Gara Mica s-a inchis”, a spus liderul Sindicatului Libertatea din CFR, Grigore Mare.

Gara, transformata in Mall sau showroom

In zona garii, un metru patrat de inchiriat este evaluat de specialistii in imobiliare, intre 10 si 15 euro, in functie de utilitati. SNCFR ar putea castiga, lunar, 15.000 de euro din inchirierea Garii. Agentii imobiliari arata ca edificul, cu o suprafata utila de peste 1.000 de metri patrati, se preteaza atat pentru un centru comercial, cat si pentru un showroom. Orice pret, insa, se negociaza in functie de investitiile in cladire.

“Aceea e o zona buna. Spatiile comerciale pot sa fie inchiriate cu sume cuprinse intre 10 si 15 euro pe metru patrat util, dat fiind ca se situeaza intr-o zona buna, cu vizibilitate mare. S-ar putea face centru comercial, sau showroom privat, depinde de finisaje si de cine le face. Cu niste modificari, comparand cu spatiile de pe Horea, acela e un spatiu bun”, a explicat Ligia Florea, de la Agentia Imobiliara Nobila Casa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *