Emilbocizarea lui Dan Tarcea: din cauza unui calcul greșit, municipalitatea s-a apucat să desființeze locurile de parcare de pe Observatorului

Clujenii s-au obișnuit deja cu desființările de tot felul operate de municipalitatea clujeană: de la garajele dintre blocuri, la locurile de parcare. Fără alternative. De această dată, în colimatorul Primăriei au intrat parcările de pe strada Observatorului. Vestnicul de serviciu a fost nimeni altul decât viceprimarul Dan Tarcea, care vădește o emilbocizare a administrației locale fără egal. 

Tarcea a declarat recent că Primăria are în vedere desfiinţarea tuturor locurilor de parcare de pe strada Observatorului, după ce locuitorii din zonă nu s-au înghesuit să îşi facă abonamente. În locul acestora se vor face linii dedicate pentru autobuze şi biciclişti.

Alternative pentru aceste locuri de parcare – aceste chestiuni nu mai țin de competențele administrației clujene, întrucât aceasta este lovită de o emilbocizare tot mai profundă.

“Discutăm de noi reglementări de circulaţie pe strada Observatorului, care este o zonă studenţească, acolo au 108 locuri de parcare şi dintre acestea au fost doar 67 de abonamente, adică 67 de locatari care locuiesc pe strada Observatorului au cerut abonament pentru ele”, a afirmat viceprimarul Tarcea.

Matematica: 108 numărul total de locuri
                      67- numărul abonamentelor înregistrate
                      41 – locuri nerevendicate

Ipoteză: proiectele initiate de municipalitate sunt, în mare parte, fie blocate, fie împotmolite în proceduri de contestație, fie uitate intenționat. Aceasta pare a fi explicația pentru care Primăria lui Boc se hazardează în adoptarea unor măsuri extreme: desființarea locurilor de parcare, pentru a se lansa în alte proiecte, cel puțin la fel de fantomatice. Adică, realizarea altor parcări.

Concluzie: întrucât numărul celor care și-au făcut abonamente de parcare (67) este mai mare decât numărul locurilor rămase (41), Primăria Cluj-Napoca a considerat că este necesară desființarea tuturor celor 108 de locuri.

Sau poate, în calculele matematice realizate de slujbașii municipalității, 41 este mai mare decât 67?!

Care este logica după care funcționează lucrurile și sunt operate schimbări care afectează, evident, un număr considerabil de cetățeni?


”Motiv pentru care am decis desfiinţarea tuturor locurilor de parcare de pe strada Observatorului şi crearea altor 69 de locuri de parcare pe alte străzi, ca să le dăm celor care au avut abonamente, în ideea lărgirii străzii Observatorului, şi a fi o stradă folosită la două benzi de circulaţie pe sens. 

În acest sens, vom demara încă din acest an, după ce vom aşterne covorul asfaltic, ar trebui într-o săptămână să fie gata, partea de marcaj o vom face într-o etapă ulterioară, un concurs de soluţii pentru strada Observatorului în vederea asigurării a unor linii dedicate pentru biciclete şi pentru mijloacele de transport în comun. Avem acolo drumuri şi trotuare suficient de largi. Cei mai avizaţi arhitecţi să vină să propună nişte soluţii moderne şi nişte soluţii care pot fi implementate acolo. Sigur, ne dorim să facem linii pentru biciclete care ulterior să le legăm şi de restul oraşului, pe strada Frunzişului pentru că este o zonă intens folosită de studenţi”, a spus Tarcea la o emisiune de radio, din spatele unui microfon prietenos.

Altfel spus, proiectul pistelor de biciclete este r a t a t. Cu acest prilej, odată cu desființarea parcării de pe Observatorului, ciorba se reîncălzește: vor fi desenate alte piste pentru bicicliști, desființând în prealabil parcările altor cetățeni. 

Ce soluție oferă în schimb Dan Tarcea?

Acesta amintește de parkingul Hașdeu, situat într-o cu totul altă zonă a orașului, situat încă într-un proiect care se tot scrie din 2012: deocamdată, parkingul Hașdeu este o himeră.

Dar să-l ascultăm pe vestitorul lui Emil Boc:

“Tot pentru decongestionarea traficului din zonă şi pentru a descongestiona maşinile care sunt parcate astăzi pe străzi ne propunem să facem un parking pe strada Hasdeu, este în fază de proiectare şi de execuţie. Până la sfârşitul anului trebuie să fie gata autorizaţia de construcţie şi proiectul tehnic, urmând ca din primăvară să înceapă efectiv construcţia lui pentru că licitaţia este deja gata şi care va oferi o alternativă celor care parchează în zonă. Va avea în jur de 350 de locuri de parcare, ceea ce înseamnă 2 kilometri de stradă descongestionată”, a comentat Tarcea.

CITEȘTE ȘIParkingul Hasdeu a ajuns la etapa semnare contract proiectare și execuție. Anunțul începerii investiției datează din 2012

Oare știe cineva din primăria emilbocizată unde își vor parca de acum încolo mașinile cei 67 de clujeni care își făcuseră abonamente?

Dacă Primăria emilbocizată continuă proiectul desființării parcărilor – în contextul creșterii numărului de autoturisme în municipiu – unde își vor lăsa mașinile peste noapte cetățenii plătitori de taxe și impozite?

Oare pe trotuare? Acestea sunt deja din ce în ce mai pline de mașini uitate, iar pietonii circulă vinovați pe străzi, făcându-și loc printre mașini. 

Dacă pentru Dan Tarcea 41 este mai mare decât 67, dacă matematica îi este străină prin definiție -  deși se autointitulează ”economist” – mai poate aprecia distanța dintre parkingul Hașdeu și strada Observatorului? 

Sau acest cetățean își bate joc, pur și simplu, de contribuabilii clujeni?!

CITEȘTE ȘIBoc se laudă cu peste 1.000 de locuri de parcare noi. Ar fi gata peste vreo doi ani

 

Adauga comentariu