Emil Boc vrea să salveze Clujul de poluare cu... autobuze cu hidrogen. Îi explicăm de ce nu poate

Emil Boc trece în aceste săptămâni printr-o perioadă ecologistă a vieții.

Primarul Clujului este determinat să înlocuiască toată flota de autobuze „normale” cu autobuze electrice, după care țintește și mai sus: e pregătit să ridice ștacheta la nivelul autobuzelor cu hidrogen. Laser, frate!

„Să vă spun ceva, am testat mașini cu hidrogen. În iulie vom avea 41 de autobuze electrice, nu hidbride. Nu e un moft, până în 2025 vom avea transport public nepoluant. Mașinile cu hidrogen vor reprezenta o dimensiune a viitorului, noi ne-am înscris pe această linie pentru a achiziționa autobuze cu hidrogen. Voi știți cum se testează motorul la o mașină cu hidrogen? Se trage cu Kalașnicovu în carcasă, ricoșează glonțul. Apoi se analizează la microscop, că să fie siguri că rezistă la orice șoc și nu explodează. În lume există până acum 160 astfel de autobuze”, a explicat Emil Boc în cadrul emisiunii radio preferate. 

Doar că, mașinile cu hidrogen (sau autobuzele) nu sunt o soluție viabilă pentru viitor, contrar a ceea ce crede domnul primar. Denumite și vehicule fuel-cell, acest tip de mașini sunt extrem de slabe din punct de vedere al performanței. Dacă mai pui și prețul exorbitant devine destul de clar de ce nu reprezintă o alternativă pentru viitor. Mașinile cu hidrogen sunt nesigure, demarează extrem de greu și poate există riscul de explozie. Desigur, viitorul ne-ar putea contrazice, însă specialiștii sunt convinși că mașinile cu hidrogen sunt doar un subiect trecător. 

Noi aici la Ziar de Cluj glumeam când spuneam că Emil Boc va propune achiziționarea de stații de teleportare peste câțiva ani, însă direcția e clară în acest sens. 

 

Adauga comentariu