Din oras

Emil Boc vrea biciclete electrice la tot clujeanul

Primăria Cluj-Napoca doreşte să achiziţioneze biciclete electrice care să fie utilizate de clujeni în cadrul proiectului bike-sharing 2. Finanţarea va fi asigurată, potrivit declaraţiilor lui Emil Boc din fonduri europene. Implementara acestui proiect se va face în următorii 10 ani şi  va avea o valoare de 10 milioane de euro. 
 
Bicicletele din proiectul bike-sharing au fost achiziţionate de primărie deci nu au fost plătite din bani europeni. Primarul Emil Boc a fost întrebat în această dimineaţă de ce  ar deconta Uniunea Europeana, în noul exerciţiu de finanţare, bicicletele electrice pe care primăria intenţionează să le cumpere? Totodată edilul a explicat pe calea undelor radio că, în cazul în care România nu va cheltui cei 150 de miliaone de euro alocaţi centurii metropolitane a Clujului, acei bani se vor pierde, iar UE îi va folosi să acopere golul lăsat de retragerea Marii Britanii din UE. 

“Pentru că UE  finanţază mobilitatea. Axa fundamentală a UE este pentru mobilitate şi susţin tot ce îseamnă zone pietonale, piste de biciclete transport în comun,benzi deicate, biciclete. Ei susţin acest lucru, transportul verde, pentru că şi-au dat seama că acolo…..adică încearcă să ne oprească pe noi să mai facem greşelile pe care ei le-au facut în vestul Europei. Ne spun nu mai mergeţi şi voi pe calea asta să vă cumpăraţi toţi maşini că veţi ajunge la congestia pe care am ajuns noi în vestul Europei şi o trebuit să ne întoarcem înapoi la piste de biciclete, transport în comun benzi dedicate, piste pietonale şi aşa mai departe. Şi eu îmi adresam întreabrea. Oare e posibil mental ca învăţând din lecţiile altora să învăţăm din timp şi să nu urmăm aceeaşi dimensiune? Eu spun că e posibil dar din nefericire noi avem, spre deosebire de vestul Europei, o probemă mare cu infrastructura de bază. Aici mă refer la realizarea unor centuri ocolitoare ale oraşului. Nu pot să îi spun la ăla care vine de la Oradea şi merge la Bucureşti vino cu bicicleta. Ăla trebuie să  ocolească Clujul pe undeva. N-are pe unde să ocolească vine prin centrul Clujului şi ajunge pe la noi. Nu avem acea infrastructură pe care vedeţi toate oraşele din vestul Europie  au centuri ocolitoare, inele de circulaţie, ies din oraş rapid. Noi ar trebui să terminăm şi de aici era apelul nostru ca această centură ocolitoare să nu se piardă, bani europeni, că sunt totuşi 150 de milioane de euro. Au dat semnale că după 2020 dacă nu îi consumaţi, vine brexitul ţi îi înghite. Ni s-a spus că există risc major că dacă până în 2020 nu cheltuiţi banii, banii să se ia pentru că nu sunt cheltuiţi şi să se umple golul lăsat de de ieşirea Marii Britanii din UE, pentru că va fi o gaură în bugetul UE. Va fi problema armatei unice europene. Se tot vorbeşte tot mai mult de a se înfiinţa o armată unică europene care trebuie să aibă nişte finanţări. De unde? Se vor lua de unde nu sunt cheltuiţi banii. Migraţia va avea costuri suplimentare în continuare. De unde poţi tu lua banii? De unde nu se cheltuie. Ne-au spus nu vă cheltuiţi banii?  UE se uită, vede puncte roşii necheltuite, haţ a luat banii. Nu că îi dă în altă parte în România, că măcar ar fi bine. Pur şi simplu se iau şi se pierd aceşti bani”, a declarat Emil Boc la Realitatea FM.

Emi Boc spune că într-o săptămână se va afa ce decizie va lua Ministeru Transporturilor cu privire la centura metropolitană a Clujului. Primarul a recunoscut că municipiul are lacune pe partea de infrastructură dar a dat asigurări că problema va fi remediată în viitorul apropiat prin construirea de noi parkinguri.   
“Am avut o discuţie du comnul ministru Cuc, ministrul transporturilor. O discuţie foarte decentă, pozitivă  şi eu cred constructivă. Domnia sa nu avea toate detaliile despre importanţa acestei centuri şi despre faptul că cei dela CNAIR-ul ăla, CNADR nu au făcut nimic. Nu avea informaţiile că nu s-au început măcar demersurile pentru studiul de fezabilitate şi mi-a promis că într-o săptămână, începând de astăzi curge termenul, revine cu un telefon şi îmi comunică ce a aflat şi ce decizie se ia cu compania pe care o are în subrdine. Am un mic semn de optimism. Noi oarecum nu suntem totuţi la situaţia aceea din vestul Europei pentru că nu avem acea infrastructură totuşi minimală. Să ai centurile ocolitoare, inele de circulaţie şi să ai mai multe parkinguri, mai ales în afara zonei centrale. Aici ducem noi lipsă şi încercăm să completăm.  Finalizăm parkingul de pe Negoiu. Sper ca până în 30 noiembrie va fi  gata un parking de 500 de locuri. Se lucrează şi va fi gata până la sfârşitul lui noiembrie. Mai sunt vreo 5 parkinguri acum în diverse faze de lucru. Ne îndreptăm spre partea aceasta de a putea să le asigurăm oamenilor în cartiere să aibă locuri şi în zona centrală fără să creez parkinguri foarte multe ca să atragi foarte mult trafic în zona centrală. Ce au făcut ei. Pentru zona centrală e ok creăm câteva parkinguri. Acuma se va face un parking împreună cu biserica greco-catolică suntem într-o fază avansată de negociere în Cipariu. Se face un parking privat lângă cimitir, pe Avram Iancu de vreo 300 de locuri. Dacă ne-ar reuşi şi parkingul subteran din Piaţa Mihai Viteazu cu Cogedir unde şi ei tot se joacă de-a şoarecele şi pisica cu noi. O zi vor,  trei zile nu mai vor să facă parkingul. Vor despăgubiri, vor tot felul de lucruri. Procesul este în fază în care noi le-am pus la dispoziţie soluţiile de teren pentru că era acea magistrală de apă care ei spun că a blocat proiectul şi ei acum, ba nu ar mai face, ba ar mai cere expertize suplimentare. Acuma instanţa trebuie să stabilească măi oameni buni e adevărat că primăria v-a pus terenul ăla la dispoziţie să faceţi parkingul? No faceţi-l !Dacă nu îl faceţi nu mai puteţi emite pretenţii de despăgubiri. Atunci practic s-ar rezolva oarecum pe partea centrală”,  afirmat Emil Boc.

Primăria va implementa proiectul bike sharing 2 pentru realiza conectivitatea actualelor piste care încep de niciunde şi se termină nicăieri şi pentru a achiziţiona bicicete electrice astfel încât clujenii să poată ajunge în cartierele situate pe deal. 
“Proiectul de bike sharing 2 acolo e faza de studiu de fezabilitate de proiectarelicitaţieşi după aceea execuţie. E o porcedură mult mai complicată pentru că desingul acesta al traseelor trebuie făcut cu inteligenţă. Pe măsură ce se trece la bike sharing 2 se face şi conectivitatea între aceste zone şi extinderea în alte one ale oraşului. Dau ca exemplu partea aceasta care ţine de biciclete electrice pentru a putea ajunge şi în alte cartiere care sunt situate pe deal.”, a afirmat Emil Boc. 
 
 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *