Din oras

Emil Boc visează mașini care se conduc singure și vorbesc prin 5G, însă sistemul informatic al CTP e PRAF și PULBERE

Am înțeles mesajul extrem de clar al primarului Emil Boc: toată lumea să lase mașinile și să îmbrățișeze mijloacele de transport alternativ, în special autobuzul.

De la Dan Tarcea, viceprimarul care ne încurajează să facem 15 minute pe jos până la cea mai apropiată stație, la Emil Boc care visează autobuze care se conduc singure și comunica între ele prin 5G. Soluția pare viabilă. 

Viabilă până în momentul în care orice cetățean se confruntă cu realitatea din teren și constată că are de-a face cu un sistem falimentar al transportului public în Cluj-Napoca. Singura soluție găsită de Boc e să suplimenteze la infinit numărul de autobuze electrice. 

Ziar de Cluj a scris, de nenumărare ori, despre multitudinea de probleme cu care se confruntă întregul sistem de transport public din Cluj-Napoca, însă nimeni nu pare curios să remedieze problemele. Lauda de sine pe Facebook sau la emisiuni radio e mult mai eficientă, fără a fi acoperită de realitate. 

Amenda nu se poate plăti cu cardul, în ORAȘUL SMART

Într-un interviu acordat Ziar de Cluj, Liviu Neag explica de ce în Cluj-Napoca, orașul SMART, amenzile nu se pot plăti cu cardul. O primă problemă. 

CITEȘTE ȘI: Șeful CTP Cluj-Napoca, luat la bani mărunți din cauză că amenda nu se poate plăti cu cardul. Cum a ajuns Ziar de Cluj să contribuie la conectarea companiei cu înalta tehnologie a secolului XXI

SMS-ul, o problemă stresantă pentru călători

De câțiva ani, cetățenii din Cluj-Napoca au șansa de a cumpăra bilete de la „aparate” sau prin SMS. Despre problemele întâmpinate de tonomatele de bilete am mai scris. De multe ori aparatele dau rateuri și omul de rând nu poate să-și cumpere bilet. Nicio problemă, atunci apelează la alternativa SMS. Un singur bai, cum ar zice clujenii, sistemul dă rateuri deseori și te poți alege cu o amendă. Regulamentul e clar, trimiți SMS cu numărul cursei la 7479 și aștepți validarea, după care te urci pe autobuz. Dacă nu primești răspunsul și cod de validare riști o amendă. Așadar, cazurile în care SMS-ul rămâne fără răspuns cu zecile de minute sau cu orele sunt dese, nu mai e un secret pentru nimeni. O altă problemă, biletul e valabil 45 de minute în condițiile în care în Cluj-Napoca la ore de vârf în 45 de minute abia parcurgi o stație.

CITEȘTE ȘI: Spicuiri din poveștile cu erori ale CTP: de la panouri electronice care călătoresc în timp la plata biletelor cu copeici FOTO&VIDEO

Panourile electrice călătoresc în timp, niciun secret

Problema e veche și nu a fost rezolvată. Probabil nu va fi rezolvată niciodată. Cu mare ștaif, au fost amplasate în urmă cu câțiva ani panouri electrice care, teoretic, arată minutele rămase până când autobuzul va ajunge la destinație. Nimic mai fals. În primul rând, panourile nu pot estima nimic corect, în condițiile în care autobuzele si troleibuzele se blochează mereu în trafic. În al doilea rând, sistemul informatic al CTP e la pământ, drept dovadă că două panouri amplasate la 2 metri distanță arată timpi diferiți.

După cum se poate vedea, dacă așteptăm troleibuzul cu numărul 3, sâmbătă la ora 14.05, primim ca timp de așteptare 1 minut până la sosirea troleibuzului. La 2 metri distanță, un alt panou ne arată 6 minute. Când a venit de fapt? Nu știm, după 8 minute ne-am plictisit de așteptat și am mers pe jos. 

BONUS: În Piața Cipariu apar dubluri, ca la cartonașele Panini. Două troleibuze 3 sunt așteptate într-un minut. Când doi se ceartă, al treilea câștigă, astfel că troleibuzul a ajuns după 10 minute. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *