Din oras

Emil Boc, un susținător al ”trotinetiștilor”, acești kamikaze din trafic

Trotinetele electrice, tot mai populare în Cluj-Napoca, reprezintă un adevărat pericol în trafic. Posesorii acestora se plimbă cu viteză, haotic, fără să respecte nicio regulă de circulație. Majoritatea țărilor europene fie au stabilit reguli clare privind condițiile în pot fi utilizate, fie le-au interzis.

Primarul Emil Boc s-a declarat un susținător al trotinetelor, considerându-le un mijloc de transport alternativ eficient. Cu toate acestea proiectul privind un program de sharing pentru trotinete este în stand-by până ce folosirea acestora va fi reglementată de legislația națională.

Între timp, până așteaptă modificările legislative, primarul Emil Boc ar putea să gândească mai multe piste de biciclete pentru ca mijloacele de transport alternative pe care le promovează să fie într-adevăr o variantă viabilă.

”Sunt susținătorul acestei forme de mobilitate, dar ea trebuie să fie făcută în așa fel încât să fie protejată viața și a celor ce folosesc trotineta și să nu fie puși în situații dificile nici ceilalți participanți la trafic. Acest mijloc de transport alternativ nu trebuie eliminat, trebuie doar reglementat pentru a fi în siguranță pentru toată lumea”, potrivit lui Boc.

Boc nu crede că în Cluj-Napoca ar trebui interzise trotinetele, însă este nevoie de o legislație care să facă lumină în această ”junglă”.

”Susțin reglementarea legală a acestor trotinete, de aceea nu am încurajat încă la Cluj organizarea unui sistem de sharing pentru trotinete. Aștept o reglementare legală. Am văzut orașe din UE care au suspendat trotinetele, care au interzis trotinetele, care au pus niște restricții suplimentare datorită accidentelor care s-au întâmplat. Vreau să pregătim aceste lucruri temeinic. Astăzi este un fel de junglă în reglementarea legală cu privire la trotinete. Acestea au dreptul să circule peste tot și pe nicăieri. Nu se spune că pot să circule doar pe banda de transport public, poate să circule pe trotuar sau pe carosabil. Dacă trebuie sau nu să se poarte cască. Aceste lucruri trebuie regelementate și am cerut Parlamentului să facă aceste demersuri cât mai repede cu putință pentru a pune sub control un domeniu extrem de important”, a menționat Boc.

Tot mai mulți clujeni aleg ca și metodă alternativă de transport trotineta electrică. Deoarece municipalitatea este depășită de situația traficului din Cluj și pare incapabilă să găsească soluții, mulți clujeni căută ei variante să nu mai stea blocați în trafic. În ultimii ani, trotineta electrică a devenit un mijloc de transport folosit de tot mai multe persoane.

Trotinetele electrice nu sunt menționate în Codul Rutier

În ciuda avantajelor pe care trotinetele le aduc posesorilor, mulți dintre aceștia par să nu respecte nicio regulă de circulație. Ei profită și de faptul că circulația cu trotinetele electrice nu este reglementată. Poliția rutieră a solicitat modificarea Codului Rutier pentru a introduce reguli de circulație și pentru trotinetele electrice.

În prezent, trotinetele electrice (cele care depășesc, din fabricație, 25 km/h) intră în categoria mopedelor, pentru care este nevoie de un carnet de conducere categoria AM.

Citește și:

Ce e „trotinetistul”: vehicul sau pieton?

Proiect de lege pentru reglementarea circulației cu trotinete electrice

La Senat a fost depus un proiect de lege care va reglementa circulația pe drumurile publice a trotinetelor electrice. Potrivit proectului, trotinetele sunt definite ca și vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă de construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2kW. Posesorii acestora vor trebui să respecte aceleași reguli ca și biciliștii, respectiv să se deplaseze doar pe banda dedicată acolo unde aceasta există, să poarte cască de protecție dacă au mai puțin de 18 ani.

Cei care nu vor respecta normele de circulație a trotinetelor electrice stabilite prin acest proiect de lege vor fi sancționați cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv între șase și opt puncte de amendă

Citește și:

Ce ne facem cu trotinetele electrice? „Vor avea interzis pe trotuar. Cască obligatoriu, maximum 25 kilometri la oră”

Șoferii sunt nemulțumiți de modul haotic în care aceștia se deplasează în trafic

Cei mai mulți șoferi consideră că accidentele în care sunt implicate trotinetele vor fi tot mai dese deoarece deținătorii acestora circulă pe carosabil, printre mașini, mulți dintre ei fără să se asigure corespunzător. Potrivit șoferilor, aceștia nu au vestă, nu au cască și schimbă direcția de mers fără a semnaliza corespunzător, astfel că șoferilor le este imposibil să le anticipeze intențiile.

Dacă folosirea trotinetelor se va supune acelorași reguli ca și bicicletele, circulația acestora pe carosabil nu va putea fi interzisă, mai ales că pistele de biciclete din oraș nu sunt nici pe departe suficiente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *