In vizor

Emil Boc primeşte undă verde pentru TRENUL METROPOLITAN. Cei care nu ştiu să citească un comunicat oficial ne vorbesc despre "undă verde" la Metrou

Conform unui comunicat al Ministerului Lucrărilor Publice Dezvoltării şi Administraţie, preluat de mass media cu titlul: Liber la metroul clujean. Guvernul a dat undă verde, inclusiv pentru trenul metropolitan. 5,7 miliarde costul, s-a constatat că Studiul de prefezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou)” (parşiv băgată în discuţie această „magistrală I de metrou – care metrou? – n.a.), îndeplineşte condiţiile de aprobare. Şi are Avizul nr. 94/103/10.11.2020, emis de ordonatorul principal de credite (Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor) cu privire la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor.

Cităm din comunicat: 

„Membrii Consiliului consideră că, la această fază de elaborare a documentaţiei tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), Avizul nr.94/103/10.11.2020 este suficient pentru promovarea Hotărârii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii.

Investiţia, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei. Ea va fi fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile şi rambursabile prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Dar şi din alocaţii de la bugetul local, prin UAT municipiul Cluj-Napoca şi UAT comuna Floreşti şi alte surse legal constituite. Obiectivul va avea o lungime de 14,40 km şi 14 staţii”.

Prin urmare, PENTRU A SE LĂMURI şi cei care umblă cu METROUL LUI BOC în gură: e „liber” la Metroul clujean, cum sunt eu, Victor Lungu popă – şi nu sunt. SF-ul luat în discuţie este legat de obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de (aşa-zis) metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de aşa-zis metrou)”, nu pentru METROUL CLUJEAN!

Dacă pricepem fixaţia lui Emnil Boc pentru metroul lui şi minciunile prin care leagă pentru prostoi aceste două obiective de investiţii, care nu au în comun doar partea de soluţie de transport într-un plan general de mobilitate urbană (altfel sunt INVESTIŢII DIFERITE, CU MOD DE ABORDARE TEHNICĂ DIFERITE), nu o pricepem pe cea a jurnaliştilor care nu citesc în limba română un comunicat scris în limba română şi care pun botul la minciunile lui „boc-al-nost”. Haideţi să silabisim împreună: „Membrii Consiliului consideră că, la această fază de elaborare a documentaţiei tehnico-economice (studiu de prefezabilitate), Avizul nr.94/103/10.11.2020 este suficient pentru promovarea Hotărârii de Guvern de aprobare a Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii.”

CARE ESTE OBIECTIVUL DE INVESTIŢII? CUMVA METROUL CLUJEAN şi, în subsiduar, TRENUL METROPOLITAN?

NU!

OBIECTIVUL DE INVESTIŢII ESTE: „TREN METROPOLITAN Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de (aşa-zis) metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de aşa-zis metrou)”

METROUL VIEŢII nici măcar nu este pomenit în comunicare!

Mulţumim pentru jurnalismul acordat!

PS: Că Emil Boc, în mod parşiv amestecă noţiunea de Tren Metropolitan – pentru care s-a aprobat un studiu de fezabilitate cu cea de Metrou – pentru care s-a aprobat un studiu de PREFEZABILITATE, ţine de discursul său politicianist şi de cum le amestecă el din vorbe să prostească prostoii şi să facă să iasă el bine. Ce nu înţeleg este cum de-şi permit oficialii de la minister să amestece aceste noţiuni. Probabil că, în ziua în care nişte procurori se vor trezi la viaţă, se va lămuri şi acest aspect. Atunci vom afla cum şi-a permis Emil Boc să angajeze o firmă să facă forări geo pe baza unui studiu de fezabilitate aprobat pentru investiţia TREN METROPOLITAN în contul unui studiu de prefezabilitate pentru investiţia METROU. Asta se cheamă deturnare de fonduri daca, şi subliniez: DACĂ nu cumva vorbim despre aceeaşi lucrare, OBIECTIV UNIC DE INVESTIŢII: TREN METROPOLITAN cuplat cu METROU. Dar şi atunci se pune întrebarea: de ce există două studii diferite, unul de prefezabilitate, altul de fezabilitate, defalcate ca şi cum am vorbi despre DOUĂ obiective de investiţii diferite? Cineva haleşte cu polonicul mare din greu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *