Din oras

Emil Boc minte in legatura cu panourile publicitare ilegale din centru

Primarul Emil Boc neaga fara sa clipeasca ilegalitatea panourilor din centrul orasului. Acesta a spus astazi ca panourile publicitare amplasate in zona protejata a orasului sunt legale, contrar prevederilor regulamentului de publicitate adoptat in 2009 de forul local.

“Exista aprobare legala pe o perioada determinata, care expira undeva la mijlocul lunii februarie, aprobare temporara conform regulamentului. Interesul municipalitatii este de a promova cu ocazia sarbatorilor de iarna sau a festivalurilor existente anumite evenimente cu caracter temporar si, la expirarea duratei, evident ca se ridica. Daca nu se ridica voluntar, se ridica cu forta. Daca printre altele sunt si firme de telefonie mobila, nu cred ca e un lucru rau”, a spus acesta.

Dupa ce i s-a reamintit ca in zona de protectie a municipiului publicitatea comerciala este interzisa de regulament, Boc a raspuns iritat:

“Cu caracter permanent interzice,cu caracter temporar nu este interzis. Repet, totul este pe prevedere legala cu caracter temporar, va place, nu va place, asta e viata! Ce sa va spun altceva?”, a spus edilul.

Potrivit articolului 9 din Regulament “In zona protejata a municipiului Cluj-Napoca este acceptata publicitatea (panouri, banere s.a.), numai pentru evenimentele temporare si in interesul comunitatii”. Ce beneficii deosebite va avea comunitatea clujeana din reclama pentru o companie de telefonie mobila nu am reusit sa deslusim.

Daca nu este suficient de clar, articolul 25 al aceluiasi regulament vine cu precizari: „Acordul pentru publicitate temporara va fi eliberat pentru evenimente stiintifice, manifestatii culturale sau sportive, de catre primarul municipiului Cluj-Napoca”.

Reamintim ca reprezentantii Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice au depus o sesizare privind panoul de pe bulevardul Eroilor si un altul, de pe bulevardul 21 decembrie.

“In zona centrala s-au instalat in mod ilegal elemente de publicitate stradala interzise in mod special prin regulamentul de publicitate (reclama de produs si dimensiuni exagerate) si prin PUG Cluj (obturarea perspectivelor catre monumente istorice). Pentru aceste lucrari nu s-a solicitat nici un aviz si nici nu ar putea fi acordat retroactiv pentru intrarea in legalitate. Reclama excesiva degradeaza tinuta urbana. In contextul pregatirilor pt titlul de “capitala culturala europeana” tolerarea acestor interventii este nefireasca”, se arata in sesizarea din 11 ianuarie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *