Emil Boc le-a pus gând rău și parcărilor de pe Calea Florești. Primarul visează bandă de autobuze până în Florești

Emil Boc intenționează să desființeze parcări de pe strada Calea Florești, bazându-și decizia pe campania primăriei de demolare a garajelor și construcția de parkinguri în cartiere. 

După ce municipalitatea a eliminat parcările de pe strada Observator și de pe bulevardul Nicolae Titulescu pentru a face loc benzilor dedicate transportului în comun, o altă arteră importantă a orașului a fost luată în vizor. Pentru început numărul parcărilor de pe Calea Florești va fi diminuat prin transformarea parcărilor oblice în parcări paralele cu bordura. Ulterior, după ce se va realiza demolarea garajelor, cel mai probabil parcările vor fi eliminate pentru a face loc unei bande dedicate transportului în comun. Oricum parcările nu sunt cu abonament, așa că de ce să nu le desființăm înainte de a oferi alternative? Poate Boc crede că fără locuri de parcare clujenii vor renunța la mașini, așa cum îi sfătuiește el de atâta timp. 

”Scopul nostru este să scoate, mașinile de pe marile Bulevarde cum a fost pe Titulescu și cum vom face și pe Calea Florești. Acolo se află într-un proces de evaluare întreaga zonă. Calea Florești trebuie să fie eliberată de mașini pentru a avea transport public dedicat. De aceea vom crea locuri de parcare suplimentare prin demolarea garajelor. Cele mai multe locuri de parcare de pe Calea Florești sunt fără abonament. În prima etapă, se vor stabili locuri de parcare paralele și nu oblice. Aceste locuri de parcare oblice obturează practic o bandă de circulație. Autobuzele nu pot să circule pentru că mașinile parcare încurcă circulația. În primă fază vom restructura parcările și le vom face paralele la bordură. Acest lucru înseamnă că vor fi două benzi de circulație pe fiecare parte”, a declarat primarul Emil Boc

Bandă dedicată transportului în comun până în Florești

Potrivit primarului Emil Boc, banda dedicată va fi prelungită până în Florești, numărul autobuzelor va fi suplimentat astfel încât circulația pe această rută să fie una rapidă. Desigur că pentru a putea realiza acest măreț proiect edilul va trebui să primească autorizare de la CNAIR pentru ca dimineața și după-masă o bandă a unui drum european să fie dedicată transportului în comun. 

”Am cerut bandă dedicată, vom discuta și cu cei de la CNAIR pentru a ne permite să facem bandă dedicată și pe ruta Florești, fiind drum național. Tot Floreștiul ar trebui să intre pe aceeași logică a benzilor dedicate pe intervale orare. Dimineața și după-masa în perioadele critice vom avea bandă dedicată cu suplimentarea autobuzelor pe această rută. Va fi o baterie de autobuze care vor circula unul în spatele celuilalt, atât de multe autobuze vor fi care vor asigura o circulație rapidă, cine va dori să stea în mașină în trafic această și are posibilitate”, a declarat Emil Boc.

Nu putem să nu remarcăm că acest proiect este menit să adune voturile zecilor de mii de clujeni alungați în Florești, cei care stau ore întregi în trafic. Primarul le prezintă o alternativă rapidă de a evita traficul ce se formează zilnic în orele de vârf, chiar dacă vinde blana ursului din pădure. 

Citește și:

Boc, primarul orașului virtual. Parcările se desființează, dar edilul șef face aplicații pentru locuri de parcare

Adauga comentariu