Din oras

Emil Boc, injurat de clujeni pentru proiectul bikesharing, lasat de izbeliste

Proiectul european bikesharing, care ar fi trebuit sa transforme zona metropolitana a Clujului intr-un traseu de zeci de kilometri de piste de biciclete, nu este gata nici acum, desi termenul de finalizare initial a fost septembrie 2013. In asteptarea bicicletelor europene, clujenii si-au expimat punctual de vedere fata de acest proiect ratat, cu mesaje inscriptionate pe statiile deja existente.

“Ce c…t mai e si asta?” sau “Cretina treaba!” sunt cateva dintre inscriptiile aparute pe o astfel de statie, amplasata in apropierea Parcului Central din Cluj-Napoca.


Un alt mesaj ii este adresat direct primarului Emil Boc.


La sfasitul anului trecut, erau executate abia jumatate din lucrari, in conditiile in care cele peste 500 de biciclete ar fi trebuit sa circule intre Cluj-Napoca si Floresti, respectiv Apahida, inca din septembrie 2013.

“Am realizat peste jumatate din proiectul retelei de statii self-service de inchiriere de biciclete. Initial, proiectul de bikesharing ar fi trebuit finalizat in  2013, dar au fost o serie de probleme cu schimbarea traseului, ceea ce a dus la lucrari suplimentare si prelungirea termenului de executie”, motiva primarul Emil Boc intarzierea lucrarilor, in raportul de activitate de la sfarsitul lui 2013.

Proiectul prevede 50 de statii self-service, din care 43 in municipiul Cluj-Napoca, 4 in Floresti si 3 in Apahida, trasee de bicicleta pe 105 strazi, respectiv 540 de biciclete puse la dispozitia cetatenilor.

Constructorul, o firma apropiata PDL

Firma care executa lucrarile este Viacor Engineering. Conform presei nationale, Viacor Engineering a apartinut in trecut lui Corvin Nedelcu, fost secretar general al Ministerului Educatiei, despre care s-a spus ca este unul dintre apropiatii fostului premier Emil Boc si ai lui Adriean Videanu. Contractul este unul valoros, de 12 milioane de lei. Ulterior, spre sfarsitul anului trecut, primaria Cluj-Napoca a suplimentat contractul initial cu 200.000 de lei, pentru achizitionarea unor material de constructii care nu erau trecute in proiectul initial. Banii au ajuns tot in conturile constructorului, Viacor Engineering SRL, prin negociere fara anunt de participare.

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca nu au putut preciza, deocamdata, care este stadiul actual al lucrarilor si data estimata pentru finalizarea pistelor pentru biciclete.

Ultimul termen de finalizare a proiectului a fost in primele luni ale acestui an.  Cat priveste site-ul de prezentare al proiectului, nici acesta nu a fost realizat pana acum, din cauza decalarii lucrarilor de executie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *