Emil Boc folosește resursele Primăriei pentru a-și face o continuă campanie electorală pe Facebook

Primăria Cluj-Napoca, sub această denumire, nu are o pagină oficială de Facebook. Pagina existentă este una neoficială și „nu este afiliată sau susţinută de nicio persoană asociată cu Primăria Cluj-Napoca.” De altfel, această pagină neoficială are doar 1 157 de aprecieri. Pagina este folosită de către angajatele Biroului Mass-media doar pentru ca acestea să își dea check-in-uri.

Și unii consilieri locali își dau check-in utilizând această pagină care, în rest, conține diverse postări ale clujenilor cu nemulțumiri sau reclamații. 

Pe Facebook mai există și pagina Municipiul Cluj-Napoca, apreciată de 732 de persoane. Aceasta este descrisă drept „pagina Primăriei Municipiului Cluj-Napoca”. Postările recente, având ca tematică activitatea primarului, sunt redistribuite de pe pagina persoanei publice Emil Boc.

Pe „Municipiul Cluj-Napoca” reprezentanții Primăriei mai postează și diverse anunțuri utile publicului larg, public inexistent însă pentru că sub aceste postări nu există decât foarte puține reacții. Și transmisiile live ale Consiliului Local sunt puse pe această pagină, însă, cel mai probabil, le urmăresc doar câteva zeci de oameni, dacă analizăm activitatea sub formă de like-uri sau de comentarii. 

Postările pe „Municipiul Cluj-Napoca” sunt multe și dese, însă, fiindcă pagina oficială a municipalității nu este promovată, informațiile ajung la foarte puține persoane. 

Altfel stau lucrurile când vorbim despre pagina oficială a primarului, apreciată de peste 70 000 de persoane. 

Conform descrierii, „Emil Boc” nu este pagina oficială a Primăriei, ci a primarului, însă secțiunea „site web” este completată cu site-ul municipalității, www.primariaclujnapoca.ro. Postările promovează, în principal, activitatea publică a lui Emil Boc, în calitate de primar: prezentarea primului proces de bugetare participativă online din România în cadrul ședinței de Consiliu Local, participarea lui Emil Boc la o conferință internațională, petrecerea „unei seri deosebite” în Grădina Botanică, „alături de elevii excepționali care s-au reunit la Cluj sub egida «Creatori de viitor»”, pagina mai evidențiază poze cu Emil Boc la evenimentul de prezentare a Trofeului FIBA Eurobasket, participarea primarului la Gala Performanței în Educație, fotografii de la premierea elevilor care au obținut nota 10 la Bac ș.a.m.d. Până și postările care conțin anunțuri de utilitate publică, precum deschiderea unei noi piețe volante, sunt concepute propagandistic, cu poze populiste ale primarului de la evenimentele respective.

Postările de pe pagina lui Emil Boc au sute de distribuiri, mii de like-uri și zeci de comentarii. Emil Boc folosește resursele Primăriei (angajați care îi gestionează pagina, fotograf) pentru a își promova electoral imaginea pe o pagină de Facebook ce pare a Primăriei, dar nu e, care pare, pe persoană fizică, a lui Emil Boc, dar conține informații despre activitatea municipalității, a instituției care devine astfel una cu primarul, ca percepție publică.

Peste 70 000 de persoane primesc zilnic informații prin intermediul acestei pagini prin care primarul își face o continuă campanie electorală, cu ajutorul angajaților din subordinea sa. Emil Boc se identifică cu instituția pe care o conduce, imaginea sa este inserată populist în orice postare, o ingenioasă strategie prin care li se induce clujenilor ideea că Boc e Primăria și Primăria Cluj-Napoca e Emil Boc.

Ziar de Cluj a adresat Primăriei Cluj-Napoca o cerere oficială prin care am solicitat informații privind gestionarea celor două pagini de Facebook -  Municipiul Cluj-Napoca și Emil Boc: cine realizează fotografiile pentru fiecare dintre cele două pagini, cine se ocupă de gestionarea acestor pagini, dacă persoana este angajată a Primăriei Cluj-Napoca. Vom reveni cu răspunsurile municipalității.

Adauga comentariu