De cartier

Emil Boc face anunțul așteptat de locuitorii din Iris de două decenii: se introduc 4 noi linii de transport public

Cartierul Iris, industrial pe vremea lui Ceaușescu, a devenit unul rezidențial după Revoluție. Firesc ar fi fost ca, odată cu dezvoltarea noilor proiecte imobiliare, să se extindă, în tandem, și rețeaua de transport public, însă acest lucru nu s-a întâmplat.

Locuitorii zecilor de blocuri noi din acest cartier mărginaș al orașului, de două decenii, circulă pe aceleași linii pe care circulau, în Epoca de Aur, muncitorii care dormeau în Mănăștur și veneau cu tramvaiul la fabrică pe Oașului și pe Muncii.

De abia acum, în al cincilea mandat, la finalul anul de grație 2020, primarul Emil Boc a anunțat, triumfalist, pe pagina sa de Facebook, introducerea a patru linii noi, „verzi”, de transport public, înspre cartierul Iris, unul lipsit de spații verzi:

„Cluj-Napoca: 4 noi linii „verzi” de transport public.  Peste 50% din flota Clujului este nepoluantă

Liniile de troleibuz 2,10,14 și 23 au fost realizate în acest an și vor fi operaționale din 2 noiembrie.

Rețeaua de troleibuze din municipiul Cluj-Napoca se extinde astfel, parte din seria de investiții și măsuri luate de municipalitate în parteneriat cu CTP Cluj-Napoca pentru a îmbunătăți mobilitatea clujenilor între cartiere, a dezvolta transportul public electric și atingerea obiectivului de transport în comun 100% ecologic, nepoluant.

Noile trasee sunt:

Linia 2: Cartier Mănăștur – Piața Gării

DUS: str. Primăverii (stația Ion Meșter), str.Izlazului – str.Câmpului – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Memorandumului – Piața Unirii – str. Regele Ferdinand, str. Horea, Piața Gării.

ÎNTORS: Piața Gării, str. Burebista, str. I. Coroianu, str. Traian, Piața Mihai Viteazu (stația Pod Traian), str. Regele Ferdinand, str. Memorandumului, Calea Moților, Calea Mănăștur, str. Primăverii.

Linia 10: Cartier Gheorgheni – Bulevardul Muncii

DUS: str. Unirii – bd. Nicolae Titulescu – Piața Cipariu – Piața Avram Iancu – bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG).

ÎNTORS: bd. Muncii – str. Fabricii – str. Aurel Vlaicu – str. Teodor Mihali – str. Alexandru Vaida Voevod – str. Unirii.

Linia 14: Cartier Mănăștur – Bulevardul Muncii

DUS: str. Primăverii (stația Ion Meșter) – str. Izlazului – str. Câmpului – Calea Mănăștur – Calea Moților – str. Memorandumului – Piața Unirii – bld. 21 Decembrie 1989  – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG);                                                                                                            

ÎNTORS: bd. Muncii – str. Fabricii – bd. 21 Decembrie 1989 – Piața Unirii – str. Memorandumului – Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Primăverii.

Linia 23: Piața Mihai Viteazul – Bulevardul Muncii (anterior linie de autobuz)

Dus: P-ta M. Viteazul (stație I.P. Voitesti) – str. Cuza Vodă – bd. 21 Decembrie 1989 – str. Paris – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – bd. Muncii (capăt ERS CUG);

Întors: bd. Muncii – str. Fabricii – str. Câmpul Pâinii – P-ța 1 Mai – str. Paris – str. București – Piața Abator – str. D.Barceanu – str. Traian – P-ța M. Viteazul (I.P. Voitesti).

Detalii suplimentare și orarele noilor linii vor putea fi consultate pe websiteul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.” 

Un anunț așteptat de locuitorii din Iris de două decenii! Mai bine mai târziu, decât niciodată!

Probabil că, la al zecelea mandat, primarul orașului smart, sfătuit de funcționara Antonia, va introduce și alte linii suplimentare în Iris, care să lege și alte străzi văduvite de civilizație de cartierele mai civilizate ale orașului. S-ar putea chiar ca, dacă interesele imobiliare o vor cere, să vedem noi linii și mai devreme de 5 mandate. Depinde, cel mai probabil, de cine și ce va construit în Iris.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *