In vizor

Emil Boc despre construirea unei linii de metrou la Cluj: “Dacă nu îl facem noi, îl vor face alţii”

Creşterea continuă a populaţiei Clujului şi a Zonei Metropolitane alături de blocajee zinice din trafic aduce din ce în ce mai des în discuţie necesitatea construirii unei linii de metrou. Singura soluţie financiară pentru realizarea acesteia este contractarea de către primprie a unui împrumut pe o perioadă de până la 30 de ani astfel încât Metropola Cuj să aibă o reţea de metrou din Gilău până în Apahida 
 
Primarul Emil Boc este de părere că pentru o circulaţie decentă în municipiul Cluj-Napoca este necesară construirea unei linii de metrou pe axa est-vest a Zonei Metropolitane Cluj. Edilul a afirmat că, deşi este criticat de fiecare dată când aduce în discuţie necesitatea construirii unei linii de metrou din Gilău până la Apahida, ideea de a avea metrou la Cluj  în următorii 10-15 ani nu poate fi evitată. 

“Ţineţi minte cât de mult am fost criticat când am lansat, când am discutat această propunere pe care noi în primărie o purtăm de multă vreme cu privire la metrou. Nu va putea fi evitată discuţi aceasta că unii ne critică că unii sunt de acord, este o altă problemă. Clujul celor 500.000 de oameni mergem înce încet în creştere. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuţie de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalităţile de finanţare  şi cum poate fi realizat practic acest lucru. E clar că valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată. Costă câteva sute de milioane de euro, nu pot să spun câte, dar costă câteva sute. Dacă bugetul Clujului de 275 de milioane de euro din care două treimi vin şi ies, intră şi plecă la profesori, la asistenţă socială, la tot felul de chestiuni, rămâne o componentă destul de mică, sub 100 de milioane de euro, pentru ce înseamnă partea de întreţinere a oraşului, de investiţie. Gândiţi-vă că noi din bugetul oraşului nu ne vom putea permite să finanţăm metrou. Atunci trebuie să îţi gândeşti un paln de finanţare multianual pe 20-25 de ani dacă se poate, în care să ai în vedere realizarea unei linii din Floreşti până la Apahida, asta să fie linia principală. După aceea se pot face alte linii de conexiune care ne vor permite să ducem la un alt nivel ceea ce înseamnă zone pietonale în centrul Clujului, piste de biciclete, transport relaxat pentru cetăţeni. Mulţi spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoşi, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuţie. Clujul merge în această direcţie. Dacă nu o facem noi o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat. Astăzi nu avem resurse financiare să putem porni dar repet, noi facem studiile necesare, studiul de prefezabilitate, de fezabilitate, proiectare după aceea se va trece la faza schemei financiare multianuale, cu etapizare. Prima dată faci un tronson după aceea faci un al doilea tronson, astfel încât în 10-15 ani să ai un metrou la Cluj realizat. Cred că nu trebuie evitată discuţia asta”, a afirmat Emil Boc la Realitatea FM. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *