Emil Boc a aflat și el că trece trenul prin Zona Metropolitană Cluj

De ani de zile se discută posibilitatea folosirii căii ferate care traversează Cluj-Napoca pentru realizarea unei legături rapide pe axa Baciu-Jucu în Zona Metropolitană Cluj. Adicătelea un fel de metrou ușor, cum ar veni. O soluție cu care i s-a dat peste nas primarului ori de câte ori a adus în discuție execuția unui metrou subpământean.

Dar, de dimineață, bănuim că Emil Boc s-o fi sprijinit de sertarul în care zăcea vreun studiu pe această temă, sau vreo monitorizare mai veche de presă. Altfel nu ne explicăm cum de a scos această idee de la naftalina amintirilor să ne-o fluture ca fiind din nnou a lui. Sau el o fi zis altceva, dar lingăii cu care a stat de vorbă s-au gândit să-i zică că-i cazul să ne dea din nou dovezi despre genialitatea Excelenței Sale Maestrul cel Șefu’. Care, din spatele unui microfon prietenos ne-a zis că n-avem bani, dară iubirea de proiect este un zid care nu se încovoaie doar din atât – prin urmare, în loc de metrou sau centura metropolitană (despre al cărei studiu de fezabilitate și banii alocați abia așteptăm să vorbim cui vor fi dați), primarul ne mitraliază cu vorbele despre bunele intenţii. S-ar putea să avem trenuleț metropolitan, care ar putea lega comuna Baciu de Jucu.

„Suntem în discuţii cu CFR, cu Consiliul Judeţean şi cu comunele învecinate pentru utilizarea culoarului de cale ferată. E un proiect al nostru în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR, care trebuie să îşi exprime foarte clar acordul. E o magistrală feroviară internaţională pe care noi trebuie să ne pliem. Traseul va lega Baciu de Aeroport, poate şi de Jucu şi va aduce dezvoltare economică şi locuri de muncă pentru zona de nord a municipiului, dar şi pentru Baciu şi Jucu. Sunt mult mai mulţi actori implicaţi decât municipiul Cluj-Napoca", a spus Emil Boc.

Noi ne amintim câte materiale s-au scris în presă pe această soluție și cum lua Emil Boc în râs acest subiect al trenului urban la care a achiesat și arhitectul Șerban Țigănaș. De asemenea, ne amintim cum astă vară cei de la Ministerul Transporturilor introduceau în spațiul public ideea de tren regio urban. Așa că mai ușor cu “e un proiect al nostru”, “în care avem nevoie de implicarea şi susţinerea directă a CFR” și alte bla-bla-bla-uri spuse numai pentru a avea pe cine da vina în cazul cel foarte probabil al prăfuirii și acestei promisiuni. Cei de la Ministerul Transporturilor, de care aparține CFR, sunt disponibili, altfel nu deschideau discuția – dar, vorba Maestrului: “sunt mult mai mulţi actori implicaţi” și cel care numai își mimează rolul, este chiar el.

Singurul trenuleț pe care l-au avut și-l vor avea clujenii în mandatele lui Boc a fost cel din Parcul Feroviarilor (din prima iarnă a primului mandat), când acesta s-a jucat de-a Orășelul Copiilor. Care Orășel (ca joacă), l-a extins apoi la nivelul întregului Cluj. Se vede acest lucru după cât de copilărește este administrat municipiul – de parcă cineva se joacă cu lopățica în găletușa administrației publice locale, risipindu-i conținutul numai către privilegiații primarului.

Comentarii

gogu

23.01.2018 14:41

De ce ma-sa nu prelungesc linia de tramvai macar pana vis-a-vis de aeroport si de acolo s-o bage in ...pamant vreo 2km pana la terminal, prin capatul vestic al pistei. Mare branza... si ar fi si loc de parandarat cat China. Sau sa faca drecu' podul de pe Taietura Turcului peste calea ferata? Numa' gherle si avioane ii baga camarila in cap la Pitic! Deh, ei nu-s in stare sa consolideze podu' de pe Fabricii peste Somes...

Dorobanții GERBER

23.01.2018 17:36

BI-NE-IN-TE-LES. Podu' peste Somes. Podul Regele Carol I redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny (Cernavoda) a fost construit între 26 noiembrie 1890 si 26 septembrie 1895. "Cele trei părți ale complexului de poduri însumau 4088 m. Pentru lucrările de la Borcea, boltă și viaducte, s-au executat 19000 m³ săpături cu aer comprimat, s-au folosit 610 t oțel la chesoane, circa 62850 m³ zidărie, 9554 t oțel moale, 310 t oțel pudlat. Terasamentele au însumat 3 mil. m³, iar pereurile 200000 m². Proba de rezistentă a podului s-a făcut în ziua inaugurării cu un convoi de 15 locomotive, circulând cu o viteză de 80 km/h." https://ro.wikipedia.org/wiki/Podul_Regele_Carol_I   5 ani fara 2 luni. Adica 4 ani si 10 luni. Adica 58 luni. 4088 m. Adica 70 m/luna= 2,3m/zi. Cu statui, nituri, arce de pod, piatra zidita. DAR "Este cel mai frumos pod pe care l-am construit, are o lungime de 34 de metri". Podul Traian sau Decebal peste Somes. 365 zile. Inseamna 0,1m/zi. Adica 10cm/zi. Asta vreau sa zic. In 2018 se lucreaza cu o viteza de 10cm/zi fata de 2,3m/zi in 1890 ! De 23 de ori MAI LENT !

geo

23.01.2018 16:23

Acest pitic, ajuns dintr-un satuc la oras, habar n-are sa conduca un oras. Stie doar sa deie cu coasa, dar clujenii l-au facut 'DOMN'. Asta este. Poate la urmatoarele alegeri vom avea sansa sa dam peste un candidat mai 'capabil'.

ioc

23.01.2018 17:17

Sa-mi trag ceasul solar! Pai cat am stat in statie astia or mutat Florestiul in Baciu si Manasturul in Jucu. Geniala solutie:))

hater

24.01.2018 11:11

A descoperit tovarasu' primar apa calda, mare minune! Oricum ar fi, tot la nivel de bla bla rămâne. Pana una alta, calea ferată are un rol important și in Planul de Mobilitate Urbană, studiu comandat de primărie pe banii noștri și de ale cărui recomandări nu tine nimeni seama.

Adauga comentariu