Analiza

Elevii pandemiei: plictiseală și furie, participare la cursuri online doar cu ajutorul telefonului

Deși Guvernul PNL-ist și ministerul Educației au prezentat date optimiste de-a lungul celor două luni de stare de urgență, prelungite la infinit sub forma stării de alertă, în privința desfășurării cursurilor online și a modului în care atât profesorii, cât și elevii au reușit să facă față unei digitalizări forțate a învățământului în contextul pandemiei, cel mai recent studiu publicat de Salvați Copiii relevă date care pot fi situate la polul opus de informațiile oficiale publicate de minister, dar și de guvern.

Astfel, cel puțin unul din patru copii susțin că au simțit tristețe și furie în urma măsurilor luate de politicieni în condițiile pandemiei de Covid-19, iar aproape jumătate au recunoscut că au participat la cursurile online doar prin intermediul telefonului mobil, fără a dispune de o tabletă ori un laptop. 

Cel mai recent studiu publicat de organizația Salvați Copiii arată că un sfert dintre copii au afirmat că au avut discipline școlare ce nu au fost acoperite, iar o treime au resimțit oboseală, un rezultat direct al izolării. 

Studiul „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România” se bazează pe consultarea a 5.000 de copii la nivel național, din ciclul de învățământ primar, gimnazial și liceal, prin intermediul unui sondaj online.

„Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora și, mai mult, asupra siguranței lor online. (…).

Peste 50% spun că unul dintre riscurile majore ale acestei perioade a fost dependenţa de internet și, ca atare, expunere la conținut agresiv și la fake news”, notează realizatorii studiului.

„Copiii vor la școală”

Plictiseala este principala stare resimţită negativ de copii, urmată de oboseală, tristeţe şi furie. Copiii de vârste mici, mai ales din ciclul primar de studii, au resimţit mai puternic impactul negativ al izolării. Elevii susțin într-o măsură semnificativ mai ridicată că s-au simțit singuri, triști sau furioși.

 

– doar telefonul mobil pentru participarea la cursurile online

 27,2% dintre copii au avut materii școlare neacoperite pe durata suspendării cursurilor.

57,4% dintre copii au declarat că jocul pe telefon, tabletă sau calculator a fost principala activitate recreativă, urmată de timpul petrecut în faţa televizorului (44,9%) şi de timpul petrecut pe reţelele sociale (40,8%). 7 din 10 copii admit că au petrecut între 3 şi 4 ore online pe zi, iar 20,7%, peste 6 ore.

 54,7% dintre copii recunosc că cel mai mare risc la care au fost expuşi în această perioadă a fost dependenţa de internet. Informaţiile false se situează pe locul următor, urmate de bullying-ul online.

„Închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului de educație, a dus la situații-limită.

Una dintre acestea este deosebit de gravă: îngrădirea accesului la educație pentru copiii vulnerabili, fără acces la internet și/sau la dispozitive care să le permită participarea online.

Inechitățile sociale au fost agravate, în cazul copiilor care nu au avut acces la școala online, iar izolarea, marginalizarea și discriminarea au repercusiuni atât educaționale, cât și psiho-emoționale pe termen lung”, se arată în studiul realizat de organizația Salvați Copiii.


 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *