Elevii din clasele primare, cei mai afectați de învățământul online

După mai bine de un an în care învățământul clasic a fost înlocuit de școala online toată lumea, profesori, părinți și elevi au ajuns la aceeași concluzie: învățământul online nu este la fel de eficient, iar mulți elevi au rămas cu lacune și pierderi. 

În acest moment încă nu s-a făcut o cuantificare a acestor pierderi, însă ele vor putea fi analizate cel mai bine odată ce toți elevii vor reveni în clase, cel mai probabil în anul școlar următor. 

„Nu avem o cuantificare exactă să vedem care sunt cu adevărat pierderile. De exemplu la biologie ai 12 competențe specifice la clasa a VII-a. Întrebarea este, e vreuna dintre aceste competențe care nu a fost dezvoltată deloc de copiii noștri. Lipsește genul asta de cuantificare să vedem cât anume s-a pierdut. Alte cercetări realizate în această perioadă ne-au spus că s-au modificat aceste comportamente și aceste abordări ale învățării. A fost mai ușor să observi că lucrurile care nu ajungeau la copii înseamnă timp pierdut și trebuie să vii cu ceva nou la nivelul strategiei didactice, a metodelor”, a explicat Ciprian Fartușnic, cercetător la Centrul pentru Politici și Evaluare în Educație, la EBS Radio.

Totuși, specialiștii sunt de acord cu faptul că cei mai afectați de trecerea la învățământul online au fost elevii din clasele primare, deoarece ei au nevoie de mai mult ajutor din partea unui profesor, care în ultimul an a fost înlocuit de unul dintre părinți sau de bunici.

„Cele mai afectate de învățământul online sunt clasele primare deoarece acolo foarte multe lucruri le înveți făcând. Sunt foarte multe activitități în care interacțiunea e foarte importantă. Mai e un lucru descoperit recent, autonomia în învățare este mult mai redusă. Depinzi mult mai mult de cineva să te ghideze în propriul tău traseu. Pierderile au fost mai mari la clasele mici. Autonomia mai scăzută la clasele mici a însemnat că o parte din rolul care ghidează să fie preluat de cineva din familie”, a explicat Ciprian Fartușnic.

Fartușnic atrage atenția asupra faptului că odată cu reîntoarcerea copiilor în școli vor exista din nou unii copii care se vor adapta mai ușor și alții pentru care adaptarea va fi mai grea. Astfel, acei copii vor trebui urmăriți cu mai multă atenție. 

 

Adauga comentariu