Educația copiilor clujeni defavorizați, în pandemie: fără acces la internet, fără calculator, fără televizor și fără alimente

Fundaţia World Vision România a derulat o cercetare în perioada mai – iunie 2020 pentru a realiza o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19.

Cercetarea a scos la iveală faptul că familiile și gospodăriile vulnerabile nu și-au mai putut acoperi nevoia de alimente, produse de curăţenie și igienă sau medicamente. 60% dintre părinți nu au mai lucrat în această perioadă: 60% sunt asistați social, 11% în șomaj tehnic, 6,6% nu au mai putut să lucreze cu ziua și 1,3% și-au pierdut locul de muncă. 

În comunităţile vulnerabile din judeţul Cluj, peste jumătate dintre părinţi nu au reușit să asigure alimentele sau le-au asigurat parţial. De asemenea, au existat probleme în a achiziționa medicamente sau rechizite.

Cum au „frecventat” copiii din mediul rural școala online

Aproape 14% din părinţii chestionaţi din comunităţile vulnerabile clujene au declarat că gospodăriile lor nu au conexiune la internet, ceea ce înseamnă că participarea la orele online a fost imposibilă.

Prea puțini elevi au acces la o tabletă sau un laptop, dispozitivele care le-au permis copiilor de vârstă școlară să continue educaţia/orele de școală la domiciliu au fost telefoanele în proporție de 46,1%. 30% dintre copii au comunicat folosind Whatsapp și Messenger. 7,4% dintre copii nu au avut niciun mijloc pentru a putea studia. Doar 9,5% au un laptop, 6,4% un calculator și 5,2% o tabletă. 

În ceea ce privește emisiunile TELEȘCOALĂ organizate de către MINISTERUL EDUCAŢIEI pentru elevii din anii terminali, proporţia copiilor care afirmă ca nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea atinge valori foarte mari în Cluj (22 %) și Vaslui (15%). 

În ceea ce privește premisele noului an școlar, 1 din 4 școli nu are conexiune la internet, 9 din 10 școli nu au laptop/pc/tabletă. 87% dintre directorii școlilor din mediile defavorizate cred că școala online nu ar trebui extinsă. 

 

 

Cercetarea a fost derulată telefonic în perioada 10 mai – 27 iunie 2020 și a vizat colectarea de informaţii din cele 6 judeţe (Cluj, Dolj, Ialomiţa, Vaslui, Iași, Vâlcea) în care World Vision România derulează intervenţii focalizate pe creşterea calităţii şi accesului la educaţie a copiilor din mediul rural şi protejarea acestora în familie şi comunitate pentru a crea un mediu armonios de dezvoltare psiho-emoţională.

Adauga comentariu