Ecoul lui Emil Boc anunță cifre astronomice pentru realizarea metroului. Clujenii îl văd deja cu ochii minții și se caută de 1 miliard de euro

Campania electorală este tot mai aproape. Prin urmare, primarii sau vicemprimarii din județul Cluj nu prididesc cu promisiunile și își fac loc unul altuia la posturile locale de radio, nu în discuțiile deschise cu cetățenii. Audiențe „pe bune” nu se mai practică în Cluj, în schimb figurează o nouă metodă politicianistă: audiențele în online și vorbele aruncate în eter. Ecoul lui Emil Boc, pe numele său Dan Tarcea, care încălzește locul de viceprimar în municipalitatea clujeană, privind cu jind nu la maestrul său, Boc, ci la scaunul acestuia, s-a lansat într-o înșiruire virtuală cu privire la temele preferate de municipalitate: metroul și trenul metropolitan.

Evident, aglomerația din oraș va deveni istorie după ce metroul va zbârnâi prin măruntaiele pământului clujean, iar trenul metropolitan va străpunge cu viteza fulgerului aerul poluat al orașului.

Evident, toate acestea vor fi văzute și absolut utile nepoților și strănepoților, generațiilor viitoare…

Până atunci însă, clujeni văd deja cu ochii minții a doua venire a metroului lui Boc, preluat de Ecoul său, Dan Tarcea. Desigur, vă întrebați, de ce a doua venire? Vor mai urma și ate reveniri sforăitoare pe subiecte bombastice: un soi de eternă reîntoarcere a aceluiași. Și aici nu e loc de filosofie. Eterna reîntoarcere a acelorași promisiuni, care ne vor lovi tot mai crunt odată intrați în perioada campaniei electorală. Promisiuni fără milă. Cu nemiluita.

După ce primarul Emil Boc a semnat împreună cu primarii comunelor Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate/fezabilitate și de impact asupra mediului, precum și evaluarea strategică pentru trenul metropolitan și metrou, a venit rândul Ecoului să anunțe cifrele astronomice care vor fi necesare pentru acest mega proiect:

Tren + Metrou = Love 1 MILIARD EURO (și alte câteva sute de milioane)

 “Această investiție, estimată în acest moment, se ridică undeva la un miliard de euro, un miliard și o sută de milioane de euro, este o valoare estimată pentru metrou și tren metropolitan.

 Pentru trenul metropolitan estimarea noastră este 75 de milioane de euro, iar pentru metrou un miliard de euro.

Dacă discutăm de zona de suprafață, acest metrou este de 100 de milioane de euro pe kilometru. În condiția în care el se face mixt, și de suprafață și subteran, atunci discutăm de 50 de milioane de euro. Acestea sunt estimări. Nu știm dacă din cei 16 kilometri jumătate vor fi suprateran sau subteran. Acest proiect nu poate fi făcut din bugetele locale. Ne gândim la sumele pe care le putem accesa din fondurile europene. În Cluj discutăm despre niște costuri fantastice. La Podul Ira va fi un nod intermodal, cel care se coboară din metrou poate să ia trenul până la aeroport. Zonele cele mai aglomerate sunt Mănăștur, Mărăști. Zona Someșeni nu este aglomerată, suprapopulată. Face față transportul public în comun”, a declarat Tarcea la un post local.

Merită precizat că cetățenii văd acest metrou deja cu ochii minții. Și nu doar atât, ci chiar au început să închirieze apartamente în zona stației inexistente a metroului inexistent.

Credința înainte de toate, dar nu orice fel de credință, ci încredințarea oarbă în metroul promis i-a făcut pe unii localnici – chit că despre ardeleni circulă bancuri aiuritoare, care amintesc de lentoarea acestora – s-o ia înaintea metroului.

CITEȘTE ȘIImobiliarii clujeni au ajuns să vândă apartamente lângă Metroul lui Boc


De bună seamă, aceste apucături sunt alimentate de sforăielile pe care le transmit pe calea undelor radio Emil Boc și Dan Tarcea. Rezultatul este cât se poate de firesc, chiar dacă este cel puțin simptomatic, dacă nu chiar bolnăvicios: orice clujean vrea un metru de metrou. Orice om vrea metrul său din metroul japonez. Pe televizor, ca peștele de Murano. 

Potrivit viceprimarului, într-o primă etapă se va implementa trenul metropolitan care va circula pe traseul Bonțida-Jucu-Apahida-Cluj-Baciu.

“Acest proiect presupune achiziția de noi rame care să funcționeze pe actuala linie de cale ferată, ramele înseamnă trenul metropolitan, vagoanele, nu trenul cum îl știm noi, clasic, un tren mai mic ca și dimensiuni, adaptat pentru transportul de scurtă durată. Acolo sunt alte scaune, altă capacitate.

Rămâne de văzut cine va opera acest tren, urmează într-o etapă ulterioară să se stabilească cum vom face operațională această linie de transport nouă. Că va fi cu CTP-ul, cu o altă companie care va fi înființată sau va fi cu o companie care există deja, orice opțiune este deschisă.  Această linie va avea aproximativ 43 de kilometri. Vor fi reabilitate gările care astăzi sunt funcționale, Bonțida, Jucu, Apahida, Cluj, Baciu. De asemenea, vor fi construite câteva puncte noi care vor fi stabilitate cu autoritățile locale. La Cluj-Napoca discutăm de gara Someșeni, de un nod important în zona Ira, stația de la Clujana, gara centrală, o stație la Tetarom, acolo sunt 3.000 de angajați”, a mai promis Tarcea.

“Primul pas a fost cu CFR. După ce am avut acordul verbal al celor de la CFR, am trecut la încheierea de parteneriat cu comunele limitrofe. Noi folosim linia de cale ferată existentă. Noi trebuie să ne asociem, să prezentăm CFR-ului studiile, să vadă despre ce este vorba, după aceea își dau acordul. Noi trebuie să generăm proiecte. Avem acest acord de principiu cu CFR, ei au nevoie de detalii, de niște date”, a mai spus Tarcea.

Metroul

“În etapa imediat următoare va urma o linie de metrou care să vină din Gilău până la Podul Ira. La fel și linia de metrou se împarte în două. De la Florești până la Podul Ira, urmând ca într-o altă etapă să fie prelungirea din Florești în Gilău, urmând ca transferul călătorilor din Gilău și Florești să se facă cu autobuze. De asemenea, o să fie o legătură directă între Gilău și Nădășel pentru cei care vor să folosească trenul. Va fi legat transportul public de călători cu fiecare stație de încărcare/debarcare a călătorilor pe această zonă metropolitană pentru că altfel nu va funcționa acest tren metropolitan.

Altfel, se coboară omul la Clujana, cu ce va merge până în Zorilor sau Gheorgheni?

Licitațiile pentru studiile de prefezabilitate le vom face deodată, se lucrează la aceste caiete de sarcini, în perioada următoare le vom pune pe SEAP să vină ofertanții pentru realizarea acestor studii”, a completat Tarcea.

Între timp, promisiunea făcută anul trecut de Emil Boc, în privința unei investiții japoneze în metroul clujean, a făcut un an. 

Chiar dacă nu s-a mai discutat nimic despre acest subiect, tema a rămas prioritară.

”Avem un buget aprobat care prevede şi realizarea unui studiu de prefazabilitate pentru realizarea metroului la Cluj-Napoca.

Am fost contactaţi de reprezentanţii unor firme japoneze care au văzut interesul Clujului pentru metrou, le-am spus că sunt bineveniţi pentru o discuţie preliminară, aşa cum vom purta discuţii cu toţi cei interesaţi de a veni pentru realizarea proiectului de metrou. 

Ne interesează acum să culegem toate datele necesare pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini în vederea realizării studiului de prefezabilittate, după care oricine, din Japonia până în SUA, poate veni la Cluj să se implice în acest proiect.

Este un proiect pe termen lung, Clujul se va duce spre un milion de locuitori în 20-30 de ani, iar la acel moment va fi prea târziu să ne gândim la un proiect de metrou”, a declarat Emil Boc în aprilie anul trecut. 

Această promisiune, care a făcut 1 an, merită aniversată de clujeni cum se cuvine.

Între timp, subiectul investiției japoneze a devenit unul tabu.

Nici viceprimarul Dan Tarcea, devenit Ecoul oficial al lui Emil Boc, care are mandat să reprezinte proiectele din viitor, la câte un post de radio local, atunci când primarul este plecat în delegații, în interes personal, nici Tarcea, prin urmare, nu a mai suflat o vorbă despre investitorii japonezi.

Iar întrucât singurele realizări ale municipalității se referă la aplicațiile virtuale, acest aspect ne duce cu gândul la un metrou virtual.

Cu mult înainte de termen, acest mega proiect va putea fi admirat pe site-ul Primăriei, precum și a altor câtorva publicații ce trăiesc din anunțurile bombastice publicate cu consecvență de echipa de specialiști ai municipalității.

CITEȘTE ȘI: Mai vin japonezii au ba? Metroul din Cluj, construit de specialiști români și IT-ști clujeni

 

 

sursa foto: metroucluj.ro

Adauga comentariu