Ecologiștii s-au bucurat degeaba? REGULAMENTUL care „interzice” navigația pe Tarnița pare o CACEALMA

Site-urile de știri și televiziunile au prezentat ieri un mare triumf al ecologiștilor clujeni, în frunte cu Adrian Dohotaru, contra celor care dețin skijeturi și, implicit, poluează Tarnița. Se vorbea despre un nou REGULAMENT extrem de DUR care va interzice navigația pe Tarnița (pe lângă alte aspecte care vor limita poluarea, care nu au putut fi dezvăluite de către autorități).

Ziar de Cluj a încercat să ia legătura cu toți marii actori implicați în această piesă de teatru și, în clasicul stil românesc, a constatat că drumul până la publicarea regulamentului în Monitorul Oficial e lung și anevoios. 

1. Soluția e la prefectul Aurel Cherecheș?

Am vorbit cu prefectul Clujului, Aurel Cherecheș, în speranța că ne va dezvălui ce conține acest nou și interesant regulament. Concluzia? Trebuie să luăm legătura cu cei de la Hidroelectrica, ei fiind cei care au ultimul cuvânt de spus în această chestiune: „E doar un început, sperăm să ajungem și acolo. În primul rând, treaba de stabilire a unui regulament de navigabilitate e a administratorului lacului, care e Hidroelectrica. Acum, ei au prezentat o primă variantă, prim draft de regulament, care nu e definitivat. Pot să spun că e restrictiv, dar nu pot da detalii până nu e gata. Va fi în deplină concordanță cu legea și mediul”.

Invariabil, am ajuns să discutăm și despre Căpitănia Dej, această enigmă a ecuației. Asta, în condițiile în care mai multe voci susțin că cei de la Căpitănie ar fi singurii capabili să facă ordine pe Tarnița. ”Căpitănia Dej, din ce știu eu, e formată din două persoane, un număr extraordinar de mic și deservesc o zonă mai mare. Nu pot să fie tot timpul acolo, nu încerc să le caut scuze, chiar nu încerc, dar ei au o anumită parte de urmărit. Ei nu dau autorizații pe orice, pe ei îi privește în primul rând dacă ai permis de barcă, dacă ambarcațiunea respectivă e în regulă, dacă pontonul e în regulă din punct de vedere tehnic. E safe? Plutește? Chestiuni tehnice. Dar nu a funcționalității efective pe lac. Nu se poate da OK fără să ai OK de la administrator, de la Hidroelectrica”, a explicat prefectul.

2. Poate găsim răspunsuri la Hidroelectrica?

Hidroelectrica Cluj nu a putut să ofere un răspuns concret, astfel că am ajuns la Hidroelectrica București. Interesant, cei de acolo ne-au trimis la Căpitănia Dej atunci când am deschis subiectul noului regulament. Așadar, nu Hidroelectrica e responsabilă ci Căpitănia Dej. „Tocmai discutam cu directorul nostru de la sucursala de la Cluj. Din ce am înțeles, Hidroelectrica a dat către oficiul de Căpitănie Dej niște indicații cu privire la cum ar trebui să fie administrat lacul și navigația astfel încât să nu împieteze activitățile noastre, pentru protejarea barajului și a malurilor. Regulamentul nu e în sarcina noastră, e în sarcina Căpităniei Dej, care îl va aproba. Noi nu avem atribuții privind reglementarea navigației pe lac. Ei avizează, Căpitănia Dej, ei se ocupă efectiv de aceste regulamente de navigație. Noi nu avem astfel de atribuții”, ne-au spus cei de la Hidroelectrica.

3. Cum era de așteptat, toate drumurile duc la Dej

Așadar, a rămas o singură necunoscută în ecuație. Necunoscută doar pentru unii, în condițiile în care Ziar de Cluj scria în urmă cu două săptămâni despre importanța pe care o are în această ecuație Căpitănia Dej. Am încercat să-l contactăm pe cel mai important personaj din tot acest joc, Viorel Federiga, însă nu răspunde la telefon, iar la Căpitănia Dej suntem informați că nu este în birou. Vom mai încerca cu instistență, până când problema va fi tranșată. De azi înainte, toate drumurile duc la Căpitănia Dej.

CITEȘTE ȘI: Sărim în ajutorul ecologiștilor clujeni și le spunem la ce masă trebuie să cânte pentru a opri ilegalitățile de la Tarnița. Ați auzit de CĂPITĂNIA DEJ?

Adauga comentariu