După o modernizare ca la carte, Podul Traian este din nou în reparații

Singurul pod modernizat de la zero de către administrația locală după ce o bună parte a acestuia s-a surpat la propriu, Podul Traian, a intrat din nou în reparații. Lucrările de modernizare a acestui pod nu s-au încadrat în termenul inițial anunțat de Primărie, astfel încât firma Diferit a mai avut nevoie de o jumătate de an pentru finalizarea lucrărilor. Acum, intrarea pe Podul Traian se află din nou în reparații, semn că lucrările de infrastructură coordonate de administrația locală sunt realizate cu jumătăți de măsură. 

Nici n-ar fi pentru prima oară: Podul Fabricii a fost redeschis la finele lunii noiembrie anul trecut, pentru a fi închis din nou în primăvara lui 2020. 

Chiar după inaugurarea cu ghinion, pe Podul Fabricii a fost înregistrat primul accident rutier: un șofer grăbit să încerce noul pod a intrat într-un stâlp pe care l-a dărâmat. 

CITEȘTE ȘIInaugurare parțială de pod cu ghinion total: Un șofer a dărâmat un stâlp pe Podul Fabricii - FOTO

Un alt pod care a dat bătăi de cap administrației locale, după realizarea tuturor studiilor cu putință din bani publici, a fost Podul Porțelanului, unde lucrările de modernizare au fost stopate pentru o perioadă nedeterminată de timp din cauza unei descoperiri inedite pe care nu a revelat-o nici un studiu prealabil: un boț de sare a încurcat reabilitarea acestui pod important, astfel încât și acest proiect a fost blocat. 

CITEȘTE ȘIStudii geotehnice făcute din pix la podul Porțelanului, închis de 8 luni? Lucrările au fost sistate pentru că numai acum s-a descoperit un zăcământ de sare 

Din păcate, nici podul Traian nu face excepție de la obiceiul administrației locale: lucrările sunt făcute cu jumătăți de măsură. 

Lucrările la podul Traian au început în august 2016. Inițial, conducerea Primăriei a anunțat că lucrările vor fi gata în șase luni. Astfel, ar fi trebuit ca în februarie 2017 să avem un pod nou peste Someș, dar termenul nu a fost respectat. Al doilea termen de finalizare a investiției a fost 1 iunie. În primăvara lui 2017, primarul Emil Boc spunea că speră să îl prindă 1 iunie desenând pe asfaltul podului Traian. Nu a fost să fie. Constructorul nu a respectat nici al doilea termen, așa că a apărut un al treilea termen: 30 iunie 2017.

Podul Traian a fost modernizat de SC Diferit SRL. Inițial, licitația pentru construirea podului Traian a fost câștigată de SC Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito, cu o ofertă financiară de aproape 5,9 milioane lei.

Rezultatul a fost contestat de SC Diferit SRL, a cărei ofertă financiară a fost de aproximativ 6,5 milioane lei. Contestația a fost admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, astfel că SC Diferit SRL a fost declarată câștigătoare.

Aceeași firmă, Diferit SRL, este antrenată acum în modernizarea străzii Regele Ferdinand, un șantier care a început în august 2019 și urmează să se încheie înainte de festivalul Untold din 2020. De asemenea, firma Diferit SRL este angajată de către Primărie în reabilitarea străzii Tipografiei, unde după 4 licitații fără oferte, singura firmă câștigătoare a fost declarată Diferit SRL. 

Chiar dacă lucrările la podul Traian sunt minore, pentru montarea de senzori la semaforul de aici, cert este că „gaura neagră” a fost împrejmuită de cca 2 săptămâni, iar lucrările nu au avansat în nici un fel. 

Adauga comentariu