Dupa doi ani de amanari, sistemul de ticketing a fost lansat astazi cu un singur automat functional

Compania de Transport Public din Cluj a dat in functiune, astazi, sistemul de ticketing pentru mijloacele de transport in comun. Din cele 61 de automate, doar unul este, deocamdata, functional – cel amplasat in Statia Somesul de pe Bulevardul 21 Decembrie.

“Numai asta merge?”, intreaba o doamna mai in varsta, in timp ce incearca sa isi cumpere bilet de la automat. Este ajutat de doi angajati de la CTP, imbracati regulamentar, in albastru. Ii explica femeii unde trebuie sa bage banii si pe ce butoane trebuie sa apese, pentru a cumpara un bilet. "Nu vad prea bine pe ecranul asta”, completeaza clienta.

Sistemul de ticketing a fost lansat, astazi, la Cluj-Napoca, cu un singur automat functional, cel situat in fata cladirii The Office, de pe Bulevardul 21 Decembrie. Dupa ce primaria a amanat doi ani finalizarea acestui proiect finantat din fonduri europene, clujenii au fost, astazi, putin dezamagiti: pot cumpara doar bilete, si de la un singur automat. Urmeaza si altele, promit cei de la CTP, in zilele urmatoare.

Directorul CTP, Liviu Neag, a adus cu el doi angajati,pentru a le explica oamenilor cum functioneaza sistemul. In timp ce unul dintre ei imparte pliante trecatorilor, celalalt le explica, pas, cum pas, cum isi pot cumpara un bilet de la noul automat.

“Se da si rest, se poate plati si cu cardul bancar”, spun acestia. “Pentru inormatii, publicul calator va avea parte de aceste pliante, se vor distribui in statii”, explica Neag, cu un pliant in mana. “E foarte simplu, daca se citeste cu atentie, sunt trecuti pasii care trebuie facuti pentru a obtine bilet”, adauga el. “Toate informatiile sunt si pe automat”, il completeaza unul dintre angajatii CTP.

In zilele urmatoare vor fi puse in functiune automatele din Piata Marasti si Regionala CFR, potrivit directorului Liviu Neag.

“Nu avem alta solutie decat sa avem rabdare pentru punerea etapizata in functiune a acestui sistem. Doar asa va avea rezultate. Daca le porneam pe toate odata, probabil se intampla un fenomen pe care nu-l puteam stapani. Trebuie sa acceptam ca si personalul nostru nu a fost pregatit. Ei au facut niste cursuri, dar acum pun in practica ce au invatat in teorie. Va trebui sa venim periodic, sa urmarim cum functioneaza sistemul. Au fost instruiti 50 de angajati, care vor fi prezenti in statii, pentru a le arata clujenilor cum functioneaza sistemul. Calatorii mai trebuie sa stie ca fiecare automat este monitorizat video, iar cei care vandalizeaza aparatele sunt usor de identificat”, adauga directorul CTP Cluj.

Pana la sfarsitul lunii septembrie, vor functiona mai bine de jumatate din cele 61 de automate. In acelasi timp, eliberarea cardurilor se va face incepand de luna viitoare, iar acestea vor putea fi achizitionate de la sapte puncte de vanzare, care vor fi amplasate in mai multe zone din Cluj-Napoca.

“Speram ca pana la sfarsitul anului, sistemul sa functioneze atat pentru bilete, cat si pentru carduri, iar in 2016 sa lucram pe noul sistem”, conchide Neag.

Cardul o data realizat, este valabil trei ani, iar fiecare posesor il va putea alimenta direct de la automat.

Cat priveste operatiunea de achizitionare a unui bilet, aceasta este explicata pe ecranul automatelor.

Pe fiecare aparat sunt definite zonele unde circula mijloacele de transport in comun. Zona 1 inseamna Cluj-Napoca, iar biletul pentru o calatorie costa doi lei. Zona 2 inseamna Baciu, Dezmir, Floresti, Sanicoara, Valea Fanatelor. Automatul are definite sase zone, care includ locaitatile din zona metropolitana a Clujului. Dupa ce selectezi zona in care doresti sa calatoresti, pe ecranul automatului este afisat pretul biletului. Un mesaj iti indica faptul ca trebuie sa platesti, dupa care acesta elibereaza biletul. Toate biletele sunt valabile pentru o singura calatorie, si dureaza cateva secunde pana iti cumperi unul.

In lateralul fiecarui automat, a fost amplasata si o harta a zonei metropolitane, pentru a-i ajuta pe calatori sa ajunga mai usor la destinatie.

Actualul sistem de eliberare a legitimatiilor de calatorie va functiona în paralel cu noul sistem timp de aproximativ 12 luni.
Valoarea totala a proiectului este de 33.679.814,16 lei cu TVA, din care valoarea totala nerambursabila se ridica la 25.721.237,74 lei. Firmele care s-au ocupat de lucrari si dotari sunt SC Ramb Sistem SRL si SC CS Vision SRL care sau castigat contractul pentru suma de 26.107.319,59 lei (cu TVA).

 

Comentarii

zozo

09.09.2015 15:02

"cei care vandalizeaza aparatele sunt usor de identificat”    =))))))) cea mai buna gluma de saptamana asta!!!!!   =))))))))))))))))

Adauga comentariu