Drumul expres Mărtinești-Tureni nu va fi finanțat prin PNRR. Boc: „Mai este o sursă de finanțare - Programele Operaționale 2021-2027. Să nu mai vorbim de bugetul de stat”

Drumul de legătură DN 1 – A3 Tureni Martinești nu primește finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Însă, după cum precizează reprezentanții autorităților locale, pe lângă finanțarea proiectelor prin PNRR, Clujul mai dispune de alte programe de finanțare alternative, precum Programul Operațional de Transporturi și bugetul de stat. 

„Asta a spus Guvernul pentru toată țara. 

Au prioritate autostrăzile. Și așa s-a decis la nivelul UE. Nu erau bani pentru tot, decât să facem fărămițări din toate, mai bine facem doar autostrăzi din PNRR. 

Și ne ducem pe Programele Operationale de Transporturi și mergem acolo pe centuri ocolitoare și celelalte inele de legătură și vom continua discuția cu Ministerul Transporturilor când va apărea finanțarea pe programele acestea, care sunt în lucru, pentru că vorbim de 2021-2027'', a declarat primarul Emil Boc la un post de radio local. 

Autoritățile județene au emis în februarie 2021 certificatul de urbanism pentru drumul expres care trebuie să facă legătura între Autostrada A3 - Turda - DN1 Mărtinești Tureni. Certificatul de urbanism emis de Consiliul Județean Cluj a fost necesar pentru obținerea avizelor pentru acest proiect de investiții. 

CITEȘTE ȘI: Consiliul Județean a emis certificatul de urbanism pentru Drumul Expres A3 - DN1 Mărtinești-Tureni

„Ce greșeală se face pe comunicare publică este că toată lumea vorbește numai de PNRR. Uitând că mai este cel puțin o sursă egală de finanțare, ca importanță și ca valoare, Programele Operaționale Sectoriale 2021-2027. 

Tot ce am făcut până acum și am modernizat pe bani europeni, prin progamele acestea am realizat, nu prin PNRR. 

Să nu mai vorbim de a treia sursă – bugetul de stat”, a explicat primarul Emil Boc. 

Viitorul tronson de drum Turda-Mărtinești este parte a drumului expres Turda-Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T).

Proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între municipiul Cluj-Napoca, atât spre autostrada A10 Sebeș-Turda și, ulterior, spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre autostrada A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).

Someș Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km și va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu-Mare, Baia-Mare. 

 

Adauga comentariu