Editorial

“Drulău” se dă mare dulău la Transporturi, dar e doar un biet lătrău

Ieri, după ce un tren de marfă a deraiat la Fetești, circulația a fost blocată pe magistrala 800 București – Constanța, iar unele trenuri au acumulat peste trei ore întârziere.

Mai multe curse au fost anulate, iar cele aflate în circulație au fost deviate fie prin Buzău, fie prin Slobozia. În total au fost afectate 20 de trenuri CFR Călători, iar întârzierile au fost de câteva ore. Unele trenuri nu au mai ajuns în București Nord, ci au fost deviate pe la Ploiești în drumul către Transilvania.

Şi vorbim despre proaspăt modernizata linie de cale ferată Bucureşti – Constanţa. Prin urmare, noutate era dacă toate acestea nu se întâmplau, dar suntem în ţara în care Calea Ferată a fost jefuită de la cel mai amărât hoţ de contactori, până la cel mai mare mahăr politic.

Nimic nu este nou sub soare.

Cam prin anii ’60 ai secolului XIX, William Tweed, supranumit Boss Tweed, un politician american extrem de corupt, a făcut o avere colosală fraudând, în mod evident, statul (c-așa-i cu banii bugetului de când este lumea: fiind ai nimănui, pot fi ai tuturor). De exemplu, Boss Tweed plătea, în numele cetățenilor (firește), 41.500 de dolari pe o mătură.

Arc peste ani și peste Oceanul Atlantic plus jumătate de Europă, cel mai celebru devalizator al Căilor Ferate Române, românul Mihai Necolaiciuc știa și el să cumpere o șaibă cu 1,2 milioane de lei cu banii publici cash. Ia să trecem în revistă câteva dintre cumpărăturile (coșulețul de achiziții) comandate de Necolaiciuc în calitate de director CFR: tone de trandafiri (doar era PSD la guvernare) în valoare de 500 de milioane de lei, costume de scafandru (omul era un vizionar şi cumpăra pentru metroul submersibil al lui Boc), șuruburi cu 3,6 milioane lei bucata, șaibe de 1,2 milioane lei bucata, balamale de 1,62 milioane de lei bucata, insecticide, ierbicide, perne de 1.300 euro bucata, solnițe de 400 de euro bucata, oglinzi de 48 de milioane de lei vechi bucata, mese de câte 113 milioane de lei vechi sau lumânări de 5,1 milioane de lei vechi fiecare.

Unde s-au dus banii? Cât de tare a fost vârât în această poveste Guvernul, Partidul Social Democrat, sub aripa cărora a acționat? Mai mult ca sigur nu vom afla niciodată.

Dar consecinţele jafului le simt cetăţenii. La cum se deplasează, trenurile CFR ar putea fi folosite azi pe post de centre mobile de vaccinare: faci prima doză la urcare şi rapelul la destinaţie. Dacă mai ajungi la destinaţie. Şi nu te îngroapă din cauze naturale pe drum.

Revenind la cazul de ieri, citez: „Magistrala București – Constanța este blocată la intrarea în stația CF Fetești, pe ambele sensuri de circulație, din cauza deraierii a cinci vagoane din compunerea unui tren de marfă, care aparține operatorului ROFERSPED.”

Adică un tren “privat” de marfă.

Conform site-ului observatornews.ro (citez): “În două zile consecutive, un mărfar a avariat linia pe 5 km pentru că mecanicul nu și-a dat seama că unul din vagoane a deraiat. A doua zi, alt mărfar, supraîncărcat și fără revizii, a deraiat.”

Adică şi Statul când mai apucă de investește nişte bani (ce n-au apucat să fie furaţi) în reparații, vin ăştia cu mărfarele lor private, supraîncărcate, fără revizii și din care curg piesele pe sine şi distrug ce s-a reparat. Asta înseamnă că fiecare se plimbă pe calea ferată cum vrea muşchii săi, fără să dea socoteală, nu?

Plus că aflăm că modernizarea celei mai moderne căi ferate din România s-a făcut cum număra Pristanda steagurile: un tronson pe ici-pe colo, să se revizuiască, să fie primit. Şi taman unde a deraiat trenul, la ieşirea din gara Feteşti (la iesire din staţia Feteşti spre Bucureşti), e o zonă nereabilitată.

Staţiile Feteşti şi Ciulniţa nu au fost modernizate din cauza unor litigii dintre CFR şi constructor, litigii care durează de ani buni şi care nu au fost soluţionate nici azi. Poate intervine ministrul Drulă cu ranga şi prin zona aceasta.

Anual, sute de miliarde de lei au fost drenate de la bugetul statului pentru lucrări de “întreținere” și „reparații” ale infrastructurii feroviare. De sumele considerabile investite în Compania Naţională CFR au beneficiat protejații și interpușii conducerii companiei naționale, care au făcut doar lucrări de mântuială. Dar procurorii dorm pe ei, aşteptând probabil un telefon ca să se apuce de treabă.

Tot, ieri, pe această cea mai modernizată cale ferată din România, în jurul orei 19, între staţiile Cernavodă Pod şi Dunărea (spre Feteşti) s-a produs un deranjament la linia de contact (cea care alimentează cu curent locomotivele electrice). La ora 19.00 staţionau în Cernavodă trei trenuri (pentru Buzău, Oradea şi Galaţi).

La ora 20.30 li s-au alăturat, în gara Saligny, alte trei trenuri (două pentru Bucureşti şi unul pentru Fetesti). Un ceas mai târziu, în gara Mircea Vodă, s-au pus la coadă, la stat, alte două trenuri (unul pentru Timişoara şi unul pentru Arad. La Medgidia mai staţiona un tren pentru Iaşi.

Mă întreb dacă ministrul Drulă (de Basculă), degrabă mânuitorul de răngi la ore de mare audienţă, s-a ostenit să pună pe cineva să le ducă oamenilor acelora sechestraţi în trenuri nişte mâncare, sau măcar o apă plată.

Dar Drulă se dă dulău, cică mare “Drulău”. Dar şi el e doar un biet lătrău.

Şi, gata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *