Donath Park, Floreștiul din Grigorescu, nu le oferă nici astăzi locuitorilor un mijloc de transport în comun

Haosul urbanistic generalizat din Cluj-Napoca și din zonele adiacente s-a materializat într-un mod inedit în noul cartier Donath Park, Floreștiul din Grigorescu, o zonă dezvoltată în ultimul deceniu cu o arhitectură modernă, dar cu o infrastructură rurală.

Legătura cu municipiul a acestui cartier se realizează printr-un drum îngust, fără trotuare, pe care trec cu emoții două mașini, una pe lângă alta, din sensuri diferite.

Primarul Emil Boc declara, în anul 2017, la o emisiune radio, că „noi pur și simplu ne-am trezit cu acel drum la capătul Grigorescu”, drumul fiind reamenajat de Primăria Florești dintr-un mai vechi drum de exploatare destinat agricultorilor. Așa-zisa centură de nord a Floreștiului aglomerează traficul din cartierul Grigorescu, unde se află cea mai apropiată stație de transport în comun pentru locuitorii din Donath Park, adevărați sinistrați care trebuie să facă slalom printre mașini 2 km pentru a lua un autobuz.

Primăria Cluj-Napoca se dezice de drumul agricol transformat ad-hoc în centură a Floreștiului, iar Floreștiul ignoră noul cartier ce fizic aparține mai mult de Cluj-Napoca decât de comuna-dormitor învecinată. Firmele de imobiliare promovează apartamentele de aici ca aparținând de Grigorescu, Donath Park fiind considerat o anexă mai nouă a vechiului cartier.

În Donath Park, blocurile au răsărit ca ciupercile după ploaie, de la un an la altul mai multe, apartamentele cumpărându-se ca pâinea caldă, cu aproximativ 1000 de euro/mp, la stadiul de semifinisat.

Cumpărătorii de aici au știut din start ce primesc în schimbul banilor: apartamente moderne, în blocuri noi, dar într-o zonă izolată, fără niciun fel de mijloace de transport în comun.

Dacă locuiești în Donath Park ești dependent total de mașină. Fiind obligat să vii mereu cu mașina la Cluj la locul de muncă, la cumpărături, cu copilul la școală ș.a.m.d., aglomerezi traficul. Să mergi pe jos 2 kilometri până la cea mai apropiată stație de autobuz, pe un drum îngust fără niciun fel de trotuar, este periculos și cere mult timp liber.

Primăriile Cluj-Napoca și Florești ar trebui să înceteze a se mai spăla pe mâini de problema mijloacelor de transport în comun din această zonă și să dea mâna pentru a rezolva problema cetățenilor care, din vara anului trecut, au inițiat o petiție online în acest sens:

„Întrucat lățimea străzii Donath nu permite introducerea unui autobuz RATUC, locuitorii complexului Donath Park din Florești își exprimă, prin această petiție online, dorința introducerii unui microbuz public sau privat pe ruta Donath Park - Cluj în următoarele luni.

Având în vedere distanța de 2 km dintre ultimul bloc din Donath Park și prima stație din Cluj, Fantanele, parcursă pe jos în 30 minute, nevoia unui mijloc de transport în comun este una reală și presantă pentru locuitorii fără mașina, copii sau vârstnici. 

Lipsa trotuarului și a iluminatului stradal pun în pericol locuitorii complexului Donath Park, care nu au alte mijloace de transport și sunt nevoiți să se expună zilnic pericolului de a fi accidentați”, au scris locuitorii din Donath Park în petiția către Primăria Florești.

Ziar de Cluj le-a adresat primăriilor Cluj-Napoca și Florești întrebarea dacă și când va fi introdusă o linie de transport în comun din Donath Park spre Cluj-Napoca și Florești.

Vom reveni cu răspunsurile celor doi edili, Emil Boc și Horia Șulea. Sperăm să nu ne ignore și pe noi, așa cum ignoră de ani de zile necesitățile de transport ale zecilor de familii din Donath Park.

Adauga comentariu