Doi clujeni vor să MODIFICE circulația din cartierul Între Lacuri: până acum au desenat câteva săgetuțe drept rețea de piste pentru biciclete și au propus o serie de sensuri unice

Sub titlu „Între Lacuri cartierul clujean cel mai prietenos cu mediul” doi cetățeni propun un proiect prin care să fie creată o rețea de piste de biciclete care să interconecteze parcurile, școlile, grădinițele, creșele și zonele comerciale din cartiere. 

La o primă privire acest proiect este unul bun, însă propunerile celor care le-au realizat nu sunt fundamentate. Discutăm despre un cartier în care străzile sunt extrem de înguste, astfel că este nevoie de un studiu de trafic care să susțină toate aceste propuneri. Unul dintre inițiatorii acestui proiect, Claudiu Nistor, recunoaște că proiectul lor mai are nevoie de îmbunătățiri, drept urmare așteaptă și părerile specialiștilor. Asta însă nu i-a împiedicat însă să facă public acest proiect și să le ceară clujenilor să semneze pentru susținerea lui.

Ziar de Cluj l-a contactat pe Claudiu Nistor, cel care a declarat că are susținerea consilierilor locali USR Plus pentru acest proiect. Acesta a predat acest proiect încă de anul trecut, dar s-a blocat la comisii.

„Eu am vorbit deja cu consilierii locali de la USR Plus, eu sunt și membru Plus, deci mi-a fost mai ușor. Am vorbit cu Sergiu Hossu, membru în Comisia de Urbanism. Proiectul este la el încă de anul trecut, dar nu s-a mișcat foarte bine, din acest motiv am dorit să ieșim public și să mai strângem opinii și de la eventuali specialiști. Vrem să strângem cât mai multe semnături și să ducem proiectul la Primărie pe o altă cale. Dacă nu reușim nicium vom înscrie proiectul și la bugetare participativă, dar din păcate puține din cele care au fost desemnate câștigătoare au fost implementate. Noi nu venim doar cu o pistă de biciclete, venim cu ceva în plus, cu o sistematizare a circulației”, a declarat Claudiu Nistor pentru Ziar de Cluj.

Cartierul Între Lacuri dispune în acest moment de o rețea de piste pentru biciclete în lungime de aproximativ 1500 m (marcate cu verde deschis), pe străzile Oltului și Mureșului. Ele nu sunt conectate nici între ele, nici cu restul pistelor de biciclete din Cluj-Napoca. 

Conectarea printr-un sistem de piste pentru biciclete a celor 3 locuri de relaxare existente în cartier: Parcul Iulius Mall, Parcul Între – Lacuri I, Parcul Între – Lacuri II, precum și viitorul Parc Est. De asemenea rețeaua de piste pentru biciclete va permite conectarea în siguranță cu Baza sportivă din Gheorgheni, cu acces din parcul Între Lacuri I și prin ”cartierul militar” pe strada Mareșal Constantin Prezan. 

2. Conectarea rețelei de piste pentru biciclete cu școala generală Alexandru Vaida Voevod ca și punct central. În acest mod, elevii din cartier, au o alternativă sigură de deplasare la și de la școală. 

3. Conectarea printr-un sistem de piste pentru biciclete a zonelor comerciale din cartier: Iulius Mall (str. Alexandru Vaida Voevod, nr 53B), zona comercială de pe strada Dunării, nr 22-24, platforma pe care se află magazinele Kaufland, Lidl, Leroy Merlin (str. Aurel Vlaicu nr. 182) și magazinul Selgros ( Calea Someșeni nr. 8), prin pista deja existentă de pe Calea Someșeni. 

4. Pistele noi propuse oferă alternative sigure de deplasare pentru bicicliști, evitand străzile colectoare cu trafic auto intens precum Străzile Dunării, Siretului, Sarmisegetuza, Harghitei sau Meșterul Manole. 

5. Rețeaua de piste pentru biciclete propusă în cartierul Între Lacuri se poate conecta ușor cu pista deja existentă de pe strada Dorobanților, fapt ce va permite deplasarea în siguranță și ecologic din cartier până în centrul orașului, de unde se poate continua pe pistele deja amenajate până în Parcul Central sau Parcul Rozelor. 

Proiectul, trei săgeți pe două planșe

Cie doi chiar au desenat câteva săgetuțe pe niște planșe pentru a arăta cam pe unde cred ei că s-ar putea realiza aceste piste, asta în condițiile în care și mașinile abia încap pe acest străduțe. 

Pentru realizarea acestui proiect inițiatorii lui sunt conștienți de faptul că este nevoie de o sistematizare a circulației, însă propunerile lor sunt greu de implmentat, că să nu zicem că sunt de-a dreptul futuriste.  

Dacă nu știți, străzile din acest cartier sunt extrem de înguste, iar proiectul unei piste de biciclete pe o parte a străzilor și a unei parcări pe cealaltă, practic ar ocupa toată strada, asta dacă nu cumva se renunță de tot la trotuare. 

Iată modificările propuse prin acest proiect:

Strada Între Lacuri se transformă în stradă cu sens unic, pe toată lungimea cu direcție de deplasare N-S (Strada Teodor Mihali - Iulius Mall). Crearea unei piste de biciclete pe partea stângă a străzii (permite conectarea cu pistele de pe strada Mureșului, Oltului și Galați), iar pe partea dreaptă se creează locuri de parcare. De asemenea, se amenajează zone de calmare a traficului. 

b) Strada Sarmisegetuza se transformă în stradă cu sens unic cu direcție de deplasare E-V (strada Între Lacuri - strada Teodor Mihali). Crearea de locuri de parcare pe partea stângă până în dreptul numărului 18. Din dreptul acestui număr strada se transformă dintr-o bandă pe sens, în 2 benzi pe sens pentru a facilita încadrarea la stop și fluidizarea traficului. 

c) Strada Galați se transformă în stradă cu sens unic cu deplasare pe direcția E- V (intrare dinspre strada Tulcea și Dunării). 

d) Strada Jiului se transformă în stradă cu sens unic de la numărul 13 până la  intersecția cu strada Meșterul Manole, cu deplasare pe direcția E-V.  

În acest mod se poate realiza pista de biciclete și parcări laterale. 

e) Strada Dunării, tronsonul cuprins între Strada Harghita și Meșterul Manole se transformă în sens unic, cu direcția V-E. În acest mod se poate realiza pista de biciclete și parcări laterale. 

f) Strada Meșterul Manole, tronsonul cuprins între strada Dunării și strada Jiului, se transformă în sens unic cu deplasare S-N. 

g) Strada Slatina, având în vedere că este o stradă secundară cu trafic redus, care colectează doar riveranii iar profilul străzii nu permite o pistă pentru biciclete dedicată, se propune ca această stradă să fie o stradă partajată, marcată ca atare și cu porțiuni de calmare a traficului și reglementarea vitezei de deplasare. 

Cei doi vor trebui să învețe că propunerile lor de a schimba sensurile pe străzi trebuie bine documentate, poate acesta să fie și motivul pentru care proiectul ”s-a blocat în comisii”. Fiecare modificare de trafic se face după un studiu bine aprofundat care să demosntreze că aceste schimbări aduc îmbunătățiri și nu dau traficul peste cap și mai mult. Este de apreciat că cei doi sunt conștienți că au nevoie de părerea specialiștilor, pentru ca acest proiect să poată fi discutat în Consiliul Local. La cum arată acum proiectul, chiar și pistele colorate ale lui Boc au fost mai bine desenate, care și acestea sunt departe de a fi ideale. 

 

Adauga comentariu