Din propunerile candidaților la Primărie - Emanuel Ungureanu: „Clujul trebuie să aibă transport public de noapte!”

Un oraș european și universitar, precum este municipiul Cluj-Napoca, are nevoie de un transport de noapte care să funcționeze după un orar care să corespundă nevoilor de circulație ale oamenilor. Candidatul USR-Plus la Primăria Cluj-Napoca, Emanuel Ungureanu, semnalează un neajuns însemnat la nivelul Clujului: lipsa unui transport public de noapte. În mod cert, o asemenea măsură ar implica și un număr mai mare de șoferi, aspect cât se poate de delicat în cazul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, coordonate de același director Liviu Neag. În aceste condiții, Emanuel Ungureanu a anunțat într-un comentariu că va publica „lista lungă” a „neamurilor” din cadrul uneia dintre cele mai mari entități aflate în subordinea Primăriei clujene. 

O necesitate a unui oraș modern: transport public de noapte în Cluj Napoca 

sursa captură: emanuelungureanu/facebook.com 


„Știați că în Cluj-Napoca nu avem transport de noapte cu un orar civilizat?

Clujul trebuie să aibă transport public de noapte!

Chiar dacă acum viața de noapte nu se compară cu cea de acum câteva luni, lucrurile se vor întoarce la normal. 

Clujul este un oraș tânăr, studențesc, cu o viață de noapte semnificativă, dar care nu are un transport de noapte funcțional ca în orice alt oraș vestic smart. 

25N-ul a funcționat până înainte de starea de urgență până la ora 01:00 după care cei care doreau să se deplaseze aveau de ales între taxi ori mașina personală.

După starea de urgență transportul de noapte nu a mai revenit.

Nu ne gândim doar la cei care vor să petreacă mai mult timp în centru - dacă ajungi în Cluj-Napoca la autogară, gară sau aeroport după ora 23:00 ești constrâns să iei un taxi”, semnalează Emanuel Ungureanu pe pagina sa personală de socializare. 

În aceste condiții, actualul deputat Emanuel Ungureanu propune o serie de soluții: transport public nepoluant pentru o întreagă serie de trasee.

„De aceea, propun un transport de noapte 100% electric, folosind resursele existente:

- Linia 25N pe actualul parcurs, operată cu troleibuze articulate.

- Linia 49N, traseu nou, pe ruta Zorilor – Memorandumului – Grigorescu, operat cu autobuze electrice, autobaza din Donath găzduind astfel de vehicule și statii de incarcare.

- Linia 8E, mult asteptata legatură între aeroport (terminal), centru, gara si autogara, operata tot cu autobuze electrice de la garajul IRA.

Schema de transport propusă prezinta un nod central (Sora) unde, cu o planificare corespunzatoare, interschimbul între trasee va fi facil și instantaneu.

Operararea a câte 2 vehicule pe fiecare traseu, 6 în total, ar permite intervale de succedare de 30”, cu plecări la :00 si :30 din capete și respectiv la :15 si :45 de la Sora în toate direcțiile.

Vineri și sâmbătă între 23:00 și 1:00 este oportună operarea a încă 2 troleibuze pe 25N, ajungându-se la 4 în total, pentru un interval de succedare de 15 minute în serile cu un vârf de viață de noapte.
Operarea acestor trasee pe tot parcursul nopții (23:00-5:00) ar permite proliferarea vieții de noapte si accesul 24/7 între marile cartiere precum si o bună accesibilitate la gară, autogară și aeroport la niște ore cu plecări și sosiri notabile”
, conchide candidatul USR-Plus la Primărie, Emanuel Ungureanu. 

Ziar de Cluj semnala lipsa de personal din cadrul Companiei de Transport Public Cluj în urmă cu aproape 2 ani de zile, în contextul în care CTP Cluj anunța periodic achiziții spectaculoase de noi autobuse și troleibuse, confruntându-se însă cu un deficit tot mai accentuat de personal. 

CITEȘTE ȘI: Autobuze noi, angajați vechi. CTP Cluj se confruntă cu un deficit de personal, deși anunță achiziții spectaculoase

Mai mult, în cadrul unui comentariu, candidatul USR Plus la funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca a anunțat că va publica o listă cu „neamurile” directorului CTP Cluj, Liviu Neag, care activează în această companie de stat subordonată administrației locale. 

Răspunzând întrebării unui clujean, care aprecia propunerea lui Ungureanu privind introducerea mai multor rute pentru transportul public în regim de noapte, dar care semnala totodată și lipsa de personal din cadrul Companiei de Transport Public, Emanuel Ungureanu a precizat că va publica o listă cu rudele conducerii acestei companii:

„Mai reducem din lista lungă de neamuri ale lui Neag, public lista neamurilor lui din CTP, vă cruciți...”, a răspuns Ungureanu. 

De altfel, tema meritocrației din cadrul CTP Cluj a fost abordată constant de Ziar de Cluj.

CITEȘTE ȘI: Marea famiglie a Companiei de Transport Public: rude, cumetri și tovarăși

În noiembrie 2018, un număr de cca 60 de șoferi și angajați ai CTP au declanșat un protest spontan, nemulțumiți din cauza condițiilor de muncă și a salariului mic.

CITEȘTE ȘI: Grevă spontană la Compania de Transport Public. Lider de sindicat: "Suntem exploatați ca niște animale!”

 

 

 

 

 

 

 

 

featured image: primariaclujnapoca.ro 

Adauga comentariu