Din nou încep lucrările la strada Bună Ziua? Atâta lărgesc băieții aceștia biata stradă, că ne e frică ce-are să cadă din ea!

După ce l-am dat pierdut în concediu, viceprimarul Dan Tarcea s-a întors cu forțe proaspete să-și reia tiradele promisiunilor aruncate în eter din fața unui microfon prietenos, de acolo unde poate șopti orice fără frică de a fi admonetat că mestecă în aceiași oală, cu același polonic, același amestec, deja de mai bine de doi ani. E trist la putere, nu?

Azi aflăm că din nou se va lărgi strada Bună Ziua și, din nou, vom avea parte de benzi pentru biciclete și câte și mai câte alte minuni urbanistice. La fel ca anul trecut, la fel ca acum doi ani. Atâta au lărgit din vorbe strada asta (ca și Borhanciul), că ne e și milă ce-o să mai pice din ea.

Din fața microfonului prietenos zice Tarcea: "După mai bine de doi ani şi jumătate, strada a intrat în proprietatea municipiului. În 3 septembrie a fost demarată licitaţia pentru mutarea reţelelor, până la sfârşitul lunii octombrie vom putea vota studiul de fezabilitate în Consiliu Local. Acolo trebuie să avem şi valoarea expropierilor; colegii de la primărie fac deja evaluări, am scos certificatele de urbanism, discutăm despre 60 de parcele care vor fi expropriate. Sper ca în şedinţa din octombrie să aprobăm indicatorii tehnico-economici, după care intrăm în linie dreaptă şi putem trece la proiectare. Dacă lucrurile merg conform graficului, lucrările la lărgirea străzii Bună Ziua ar urma să înceapă în primăvara anului viitor".

Ați remarc acel “sper ca”? Sperăm și noi că da.

Prin martie, anul trecut, Dan Tarcea se producea pe Facebook: “Consultarea publică referitoare la extinderea şi modernizarea străzii Bună Ziua s-a încheiat. 55,6% dintre clujenii care au transmis primăriei punctul lor de vedere au optat pentru varianta I dintre proiectele propuse, anume: 3 benzi de circulație, 2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii, pistă de biciclete, 2 trotuare. Lățimea trotuarului va fi 2m, lățimea banzilor de carosabil de 3,25m,  iar a pistei de bicicliști de 2,25m”.

Cum strada Bună Ziua nu se află în patrimoniul primăriei, ci în custodia Companiei de Autostrăzi, era necesară o hotărâre de Guvern pentru transferul acesteia. Rezultă că “liberalii” aceștia, în cel mai comunist stil posibil, făceau promisiuni pe proprietatea altora – că mai ales lărgirea străzii trebuie făcută pe proprietatea privată a celor lăsați să urbanizeze sălbatic până acum.

Nu era mai normal să se facă disciplină – așa cum s-a și promis – în haosul imobiliar de acolo înainte de a se produce acel haos? Ba da. Dar cum să superi sponsorul politic?

Așa că mai bine dai din vorbe pentru fraierii care te votează.

Prin iulie, pe când Tarcea dispăruse nițel din peisaj, Emil Boc ne zicea ceva de genul următor (cu privire la lărgirea străzii Bună Ziua): “Cu strada Bună Ziua a fost mai simplu pentru că noi am fost proprietari, le-am cedat temporar terenul, a durat aproape doi ani și nici astăzi, chiar dacă Hotărârea de Guvern a fost publicată în Monitorul Oficial, chiar dacă a fost făcută cadastrarea, chiar dacă a fost făcut procesul verbal de predare primire, încă nu e semnat de către CNADNR. Ultimul act care să desăvârșească preluarea în domeniul public nu este semnat, desi toate celelalte procedure au fost făcute. Așteptăm, dintr-un moment în altul să ne vină acest document”.

Cică mâine apare în fața microfonului prietenos un alt mare dispărut în concediu – inutilul city manager Șurubaru. Așteptăm cu inters reîncălzirea altor ciorbe...

Adauga comentariu