In vizor

Din dulapurile pentru bagajele clienţilor de la Billa Mănăştur se fură

Ziar de Cluj a început de ceva vreme să prezinte păţanii ale clienţilor marilor magazine. Unii îmbrânciţi şi umiliţi de oamenii de pază, alţii furaţi la gramaj sau la preţ. Unora li se fură bagajele lăsate la intrarea în magazin, în dulapurile special amenajate.

O mănăştureancă care a vrut să facă câteva cumpărături din supermarketul Billa, în drum spre casă, şi-a lăsat bagajele într-un dulap, la intrarea în magazin, pentru a nu o incomoda şi pentru a nu fi nevoită să scotocească după bonurile de la alte magazine, ca să demonstreze ce şi de unde a achiziţionat.

De bună credinţă, şi mai ales ştiind că un paznic se află mereu pe linia caselor de marcat, Judith şi-a văzut liniştită de treabă. Şi-a luat produsele de care mai avea nevoie, le-a plătit, iar când să meargă să îşi sacoşa din dulap, această dispăruse. Femeia a verificat dulapul, şi pe cele învecinate. Sacoşa sa nicăieri. Fusese furată.

Produse în valoare de aproximativ 100 de lei, care se aflau în dulap, fuseseră sustrase.

Reprezentanţii magazinului s-au disculpat, nu au oferit însă niciun fel de despăgubire.

Femeia şi-a aşteptat soţul, care era plecat din oraş, şi au mers împreună pentru a depune o plângere la poliţie. În aşteptarea soluţionării dosarului, soţul femeii, Ştefan Barta, atrage atenţia asupra altor nereguli descoperite la Billa.

„Vă prezint Billa de pe Calea Floreşti care, din respect pentru clienţi, nu a curăţat zăpada de pe trotuarul din mijloc, intrarea din Calea Floreşti şi o parte din parcare de la Crăciun şi până pe 20 Ianuarie 2017. Din respect pentru clienţi, nu are o trecere de pietoni, un semn de circulaţie marcat în toată parcarea şi alături, pe drumul pe care se face aprovizionarea (colţul drept Billa, str Tăşnad). Din respect pentru clienţi, dulapul pentru bagaje nu are chei, lăsînd bagajele clienţilor la bunul plac al hoţilor. În schimb, pe data de 19 Ianuarie am aflat că un rând de chei există la birou. Din respect pentru clienţi permite să stea cerşetori la intrare să cerşească şi să aibă grija de bagajele clienţilor să hotarasca care bagaje pot fi furate. Din respect pentru clienţi, a pus un afiş că nu răspunde de bagaje – mai bine ţin cheile în birou. Cu tot respectul arătat clienţilor, pe data de 2 decembrie unei cliente i s-a furat bagajul, a anunţat agentul de pază, i s-a comunicat că cele 2 persoane care au furat bagajul au furat şi altă dată. Clienta a făcut o sesizare către Secţia 4 Cluj pe data de 09 .12 2017, după ce a sunat la Secţia 4 cînd i s-a furat bagajul, a sunat şi la protecţia consumatorului. În 19 Ianuarie şeful de la Billa încă nu a fost înştiinţat de incident nici de către agentul de Pază, nici de alte angajate şi susţinea că de la Secţia 4 Cluj nu a trecut nimeni să consulte înregistrările de pe camerele de luat vederi. Rog toate cunoştinţele şi persoanele cu spirit civic care nu sînt de acord că o persoană care lucra o zi întreagă să fie deposedată în aşa fel de bunuri să dea Like şi Share să se sesizeze autorităţile statului”, a scris Ştefan Barta pe contul său de socializare şi ne-a transmis şi nouă, alături de rugămintea de a-l ajuta să mediatizeze situaţia, pentru a nu fi deposedaţi de bunuri şi alţi clienţi.

Pe site nu există un număr de telefon la care să poată fi contactat directorul de magazin, la faţa locului acesta nu era disponibil. La numărul de telefon al companiei, deşi am insistat, operatorii erau în alte discuţii, iar la mailul trimis încă nu avem răspuns. Deci, o poziţie oficială din partea Billa, care acum aparţine de Carrefour România, nu avem.

În ceea ce priveşte investigaţia, am solicitat reprezentanţilor Poliţiei să ne informeze în ce stadiu se află.

„La data de 12.12.2016, la nivelul Secţiei 4 Poliţie a fost înregistrat un dosar penal în urma unei plângeri prin care se reclamă comiterea unui furt dintr-un magazin.
Poliţistul care instrumentează cazul a întreprins activităţi pentru identificarea şi depistarea autorului furtului, cercetările continuând în acest sens.
Pentru lămurirea aspectelor în care s-a comis furtul, a fost luată legătură cu reprezentanţii magazinului, ai firmei de pază şi cu martori. De asemenea, au fost întreprinse activităţi în vederea obţinerii imaginilor surprinse de camerele de supraveghere.
Cercetările continuă sub coordonarea unităţii de parchet competente”, a fost răspunsul remis de purtătorul de cuvânt al instituţiei.

Până atunci, dragi clujeni, nu va lăsaţi bagajele nesupravegheate. Aşa cum anunţă şi magazinul, nu îşi asumă responsabilitatea pentru ele.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *