Din oras

Din 2009 încoace, odată cu venirea primăverii, municipalitatea se laudă cu ridicatul de mașini abandonate pe domeniul public

Dacă e luna martie sau aprilie, nu mai contează anul, Emil Boc ne anunță cu surle și trâmbițe (și dă și cifre de consemnat pentru posteritate) că ridică (sau chiar a ridicat câteva) mașinile abandonate pe domeniul public.

Din 2009 și până în prezent, pe pagina oficială a Primăriei Cluj-Napoca, la secțiunea „Dispozițiile primarului” sunt postate nici mai mult, nici mai puțin de 35 de dispoziții privind inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculelor abandonate și fără stăpân, privind trecerea în proprietatea statului a autovehiculelor abandonate și fără stăpân sau privind declararea unor autovehicule abandonate pe raza municipiului Cluj-Napoca. Aceasta pare o preocupare constantă și chiar exclusivă a Primăriei, în lumina faptului că, din 36 de dispoziții ale primarului aflate pe site, 35 vizează mașinile abandonate. Prima dispoziție postată pe site-ul Primăriei, la data de 14 01 2009, poartă semnătura primarului „virgulă”. Aceasta conține 318 mașini care urmau a fi inventariate, expertizate, ridicate de pe domeniul public, transportate și depozitate prin grija Direcției Tehnice a Primăriei, în colaborare cu S.C. Strict Prest S.R.L.

Cea de-a doua dispoziție, din data de 18 02 2009, „privind declararea vehiculelor abandonate pe raza municipiului Cluj-Napoca”, se referă la aceleași 318 rable, de această dată, la finalul documentului, apărând semnătura primarului Sorin Apostu. O a treia dispoziție, semnată tot de către primarul Sorin Apostu, din data de 23 02 2009, cuprindea o listă de 409 mașini care urmau a fi inventariate, expertizate, ridicate, transportate și depozitate prin grija Direcției Tehnice, în colaborare cu S.C. Strict Prest S.R.L. În data de 31 03 2009, prin dispoziția aceluiași primar, 42 de autoturisme abandonate au fost trecute în proprietatea statului. Următoarea dispoziție de inventariere, expertizare, ridicare și depozitare, din data de 14 05 2009, cuprindea 307 mașini. Dispoziția din 09. 06. 2009 cuprindea 98 de mașini. În 09. 06. 2009 au fost preluate și depozitate, conform listei de pe site-ul Primăriei, 307 mașini. Și dispozițiile primarului Apostu continuă în felul acesta, și în 2010 și în 2011, cu zeci și sute de mașini.

Din 2012, conform dispozițiilor postate pe site, Emil Boc a preluat ștafeta și în privința trecerii în proprietatea statului a autovehiculelor abandonate și fără stăpân de pe raza municipiului Cluj-Napoca. Emil Boc însă începe timid, în 19 07 2012, cu 14 mașini de pe Calea Someșeni, continuă cu 34 de autoturisme, în 5 octombrie 2012, în luna mai a anului 2014, cu 15, în noiembrie 2015 cu 22, iar în martie 2017 lista se încheie cu 37 de autoturisme trecute în proprietatea statului. Primarul Sorin Apostu a fost așadar mult mai harnic decât colegul său Emil Boc, cu mult mai multe mașini ridicate și cu un număr mai mare și mai frecvent de dispoziții ale primarului, emise în această privință.

După activitatea intensă a primarului Apostu, am putea crede că lui Emil Boc nu i-au mai rămas mașini de ridicat. Lucru care însă nu se confirmă pe teren pentru că străzile Clujului sunt folosite încă drept un amplu cimitir al mașinilor abandonate. Rablele ocupă inutil locurile de parcare, chiar și în Centru, în timp ce șoferii se luptă pentru fiecare metru de trotuar, de spațiu verde sau de parcare amenajată ca atare.

Așa că și anul acesta Emil Boc a “identificat” peste 400 de mașini cu aspect neîngrijit și care par abandonate. Potrivit polițiștilor locali, din luna ianuarie au fost înregistrate nu mai 462 de autovehicule cu aspect neîngrijit pe domeniul public și au fost emise somații pentru 385 de mașini. Iar în perioada 1 ianuarie – 16 martie, 87 de mașini au fost retrase de pe domeniul public de către proprietari, în urma somațiilor transmise, iar alte 61 aveau inspecția tehnică periodică valabilă, constatată în urma prezentării de către proprietari a documentelor. Acestea din urma, însă, nu au fost folosite mult timp de către proprietari și arătau ca niște autovehicule abandonate. În ceea ce privește îndepărtarea de pe domeniul public, 18 mașini au fost deja ridicate,iar pentru alte 224 de autovehicule urmează procedura de ridicare. Practic, potrivit Poliției Locale Cluj, în următoarea perioadă,  83 de mașini urmează să fie ridicate, fiind întocmite deja dispozițiile în acest sens.

Există și o scuză pentru care aceste mașini nu au fost ridicate, sau nu se ridică imediat ce au fost sesizate:

„Aceste mașini nu pot fi ridicate imediat ce au fost identificate, în afara unor excepții precum cazul în care reprezintă un risc pentru cetățeni. Este necesar un interval de timp pentru a derula întreaga procedură legală și a putea îndepărta mașina abandonată din spațiul public. Spre exemplu, în cazul autovehiculelor abandonate care nu au număr de înmatriculare, e necesar să treacă un interval de 10 zile de la întocmirea documentelor până când acestea pot fi ridicate conform Legii”, a explicat Emil Boc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *