In vizor

DIFERIT, TCI CONTRACTOR, RADP CLUJ și alte firme cu multiple contracte cu statul, se bat pentru Park&Ride-ul de 10 milioane de euro

Park and Ride-ul din proximitatea Aeroportului Internațional din Cluj, un obiectiv anunțat de Consiliul Județean încă din toamna acestui an, a înregistrat deja șase oferte pentru contractul de peste 45 milioane de lei. Peste 800 de locuri de parcare, accese auto și pietonale, precum și amenajarea unui terminal tip autogară sunt doar câteva dintre obiectivele investiției. 

Consiliul Județean Cluj a inițiat licitația pentru execuția lucrărilor în cadrul obiectivului de investiții „Park and Ride” din proximitatea Aeroportului Internațional Cluj la începutul lunii septembrie a acestui an. Etapa de evaluare calificare și tehnică se va încheia la data de 31.01.2021, după care urmează să fie desemnat câștigătorul licitației pentru contractul de 45 milioane de lei. 
 
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 45.704.665,74 de lei, fără TVA.
Durata estimată de execuție a lucrărilor este de maximum 16 luni de la data emiterii ordinului de începere a execuției lucrărilor, în care se va include și perioada de timp friguros. 

Licitația lansată de Consiliul Județean a înregistrat șase oferte din partea unor firme ori asocieri de firme cu experiență în domeniu. 

-Diferit AG (leader), cu subcontractorii Energo Power, Altimate, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Bautrust și Diferit SRL;

Diferit AG SRL – cu sediul în Cluj-Napoca, Bdul Muncii, a fost înființată în 2009, fiind administrată de Vadean Grigore și Petri Nicolae. 

Vădean Grigore deține și Diferit SRL, inființată în 2001, firmă cu care Primăria Cluj-Napoca derulează mai toate lucrările de infrastructură pe fonduri europene ori bugetare. 

Petri Nicolae este, la rândul său, administrator al Diferit SRL. 

Diferit AG SRL avea un singur angajat în 2019. 

Obiectul de activitate al firmei vizează activitati de inchiriere si leasing cu autovehicule rutiere grele.
În 2019, firma înregistra o cifră de afaceri de 21 677 EUR, cu un profit net în valoare de 165 150 EUR. 

În 2018, Diferit AG înregistra o cifră de afaceri de 43 783 EUR, cu un profit de 29 037 EUR.

– TCI Contractor General (leader), împreună cu Elis Pavaje, Abcony Serv, Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj, Ianus SRL, Das Engineering Grup, Metal KLS și Amahouse SRL;

TCI Contractor General  SA – cu sediul în Cluj-Napoca, a fost înființată în 1991, și are trei administratori: Ene George Leontin, Oltean Stefan Dorin, Borsa Daniela Cristina. 
În 2019, număra 222 de angajați. 

Obiectul de activitate al firmei vizează lucrările de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. 

În 2019, TCI înregistra o cifră de afaceri de 16 013 069 EUR, cu un profit net de 338 713 EUR. 
În 2018, firma înregistra o cifră de afaceri de 12 275 912 EUR, cu un profit în valoare de 231 956 EUR. 

– Asocierea Electrogrup (Leader) și Viarom Construct;

Electrogrup SA Cluj-Napoca, unul dintre cei mai importanți constructori de infrastructură energetică, telecom și civilă, a înregistrat, anul trecut, o scădere a cifrei de afaceri cu 32% față de anul 2018. Dacă acum doi ani, avea o cifră de afaceri de 71,5 milioane euro, în 2019 s-a diminuat la 47,2 milioane euro.

Și profitul net al companiei clujene a scăzut foarte mult de la un an la altul. Dacă în 2018, Electrogrup a declarat un profit net de 5 milioane euro, în 2019 a avut un profit de doar 2,2 milioane euro, ceea ce înseamnă o scădere de aproape 44%.

Anul trecut, compania clujeană a avut un număr de 394 de angajați, spre deosebire de anul 2018, când numărul de angajați a fost de 366. În 2018, Electrogrup a avut cel mai mare număr de angajați din ultimii zece ani.

Electrogrup Cluj-Napoca este deținută de frații Teofil și Simion Mureșan și de Marian Pantazescu. Firma face parte din compania de tip holding Electrogrup Infrastructure, împreună cu Direct One, care oferă servicii pentru operatorii telecom şi companiile media, Nova Power & Gas, furnizor de energie electrică şi gaze naturale, Netcity, operator de infrastructură pentru comunicaţii, şi Wesee, joint-venture româno-german care oferă servicii de instalare, servisare şi mentenanță parcuri eoliene.

Electrogrup colaborează cu cei mai importanți operatori telecom, distribuitori de energie și dezvoltatori de parcuri industriale din țară și străinătate.

Din 2019, compania din Cluj-Napoca s-a implicat și în dezvoltarea de proiecte pentru smart cities.

CITEȘTE ȘI: Scădere dramatică a cifrei de afaceri și profitului Electrogrup Cluj-Napoca în 2019, dar compania fraților Mureșan rămâne una dintre cele mai puternice firme clujene 

– Asocierea Concelex (Leader), Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca, DE Construct Project Consult, Avitech CO SRL;

Concelex SRL, cu sediul în București, înființată în 1994, administrată de Piturlea Daniel, înregistra în 2019 un număr de 406 angajați, spre desoebire de 2018, când avea zero angajați. 

Obiectul de activitate al firmei vizează lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. 

În 2019, înregistra o cifră de afaceri de 64 204 216 EUR, cu un profit de 6 505 054 EUR.
În 2018, cifra de afaceri era de 26 451 134, cu un profit de 1 560 287 EUR. 

– Asocierea MIS GRUP (Leader), Dianova Instal, Meva Concept, MIS GRUP, Helinick, Megamix Comimpex, Elron Energy CO, Loyal Center SRL

MIS GRUP – înființată în 1999, cu sediul în Bistrița Năsăud, avea în 2019 un număr de 138 angajați. 

Obiectul de activitate al firmei vizează lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.

Este administrată de Farcas Ioan și Farcas Virginia. 

În 2019, cifra de afaceri a firmei era de 81 067 613 lei, cu un profit de 7 420 082 lei. 

În 2018, firma înregistra o cifră de afaceri de 41 303 574 lei, cu un profit de lei. 

– Asocierea Nord Conforest (Leader), Drum Asfalt, Megamix Comimpex, Electroplus, Abcony Serv, Last Chance

Nord Conforest SA – înființată în 1991, cu sediul în Cluj, avea în 2019 un număr de 85 de angajați. 

Este administrată de Aschilean Emil, Aschilean Andrei Ioan și Aschilean Dorin. 

Obiectul de activitate vizează lucrari de constructii a drumurilor si autostrazilor.

În 2019, înregistra o cifră de afaceri de 13 100 382 EUR, cu un profit net de 115 220 EUR.

În 2018, cifra de afaceri a firmei era de 6 586 826 EUR și un profit de 99 383 EUR. 

Înainte de alegerile locale din 27 septembrie, Consiliul Județean Cluj anunța deblocarea unui proiect ambițios: realizarea unui Park&Ride în apropierea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, investiție ce presupune costuri de 13 milioane de euro. 

CITEȘTE ȘI: Costuri de 13 milioane de euro pentru noul Park&Ride de lângă Aeroport, din banii clujenilor. Bonus: un Centru de Expoziţii

Acest proiect figura și în programul politic propus de Alin Tișe pentru noul mandat la șefia insituției.

„Park&Ride „se va realiza pe 12 ha, în proximitatea Aeroportului Cluj și va asigura peste 1000 de locuri de parcare și un Centru de Expoziții, Târguri și Congrese, care va fi cel mai mare centru de acest fel din țară”, notau reprezentanții administrației județene în programul electoral.

CITEȘTE ȘI: Noul Park&Ride – un proiect tardiv cu iz electoral și costuri colosale pentru clujeni

Ulterior, la începutul lunii noiembrie, reprezentanții Consiliului Județean Cluj semnalau diminuarea bugetului instituției cu cca 25%, din cauza situației epidemiologice cauzate de coronavirus, context în care unele obiective și investiții ar putea suporta amânări ori blocaje:

„Estimările din anul acesta ne arată că vom ajunge să încasăm aproximativ 75% din ceea ce am estimat. Asta înseamnă că vom da salariile, dar vom avea reduceri de sume pentru alte componente din buget, investiții sau cofinanțări. 

De exemplu, dacă nu vom avea bani să începem anul acesta Park and Ride-ul de la Aeroport, Parcul Tetarom sau Centrul de la Jucu, vom reduce suma sau vom amâna începerea proiectului din lipsă de finanțare.

Sunt proiecte pe care va trebui să le amânăm din acest motiv, explica președintele CJ Cluj, Alin Tișe, în cadrul unei conferințe. 

Lucrările la obiectivul Park&Ride vor consta în amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, cu 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și o stație de bike sharing cu tot ce presupune aceasta.

Este prevăzută și amenajarea unui terminal tip autogară, care va cuprinde corp C1 – clădire terminal și copertină, corp C2 – copertină autocare și piațetă publică. La corpul C1, parterul clădirii va asigura spații de așteptare, recepție, cafenea, spații tehnice și grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal, iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *