Dieta barbatilor grabiti

Da, acolo, deasupra centurii se depun kilogramele la barbati! Explicatia? Stresul, mesele de afaceri, lipsa de miscare si sex, aperitivele si bauturile tari, toate un veritabil pericol pentru artere si inima. Solutia? Doua degete de ambitie.

 

 

Unde se depun kilogramele? Barbatii au un mod cu totul specific de a se ingrasa. Fata de femeie, la ei kilogramele se “afiseaza” deasupra ombilicului: pe solduri, pe gat si pe fata, pe umeri si pe torace, pe partea superioara a abdomenului. La toate acestea se mai adauga si un stomac dilatat, un abdomen revarsat peste curea ca aluatul cu drojdie peste tava de prajituri. Aceasta repartizare a tesutului grasos face ca excesul de greutate sa fie mai periculos la barbati decat la femei. Cand un barbat trece cu 20 % peste greutatea sa normala, el isi multiplica de trei ori riscul de a se imbolnavi de hipertensiune arteriala, cu toate consecintele care decurg de aici pe plan cardiovascular.

 

 

Meniuri echilibrate. Micul dejun:

 

 

-    Acasa: un pahar de apa (cel mai bun remediu impotriva oboselii). Ceai sau cafea fara lapte sau cu lapte semidegresat; 60 g de branza, sau 2 iaurturi, sau un ou sau o bucata de jambon. In plus: o bucata de paine integrala sau un fruct proaspat. Niciodata amandoua.
-    La hotel: nici un fel de fursecuri sau biscuiti, ci o bucata de paine cu o bucata de branza, sau doua iaurturi din lapte degresat, sau un ou fiert sau o bucata de jambon.
-    Peste zi: un pahar de apa plata sau simpla si minimum de cafea (in nici un caz trei cesti pe zi).

 

 

Pranzul:

 

 

-    La bufetul institutiei sau la expresul din colt: 2 bucati de friptura rece sau pui rece alaturi de salata de varza si cafea.
-    Adus de acasa: un sandvici cu branza si jambon.
-    Dejun de afaceri: salata de cruditati, gratar sau peste, legume fierte, cafea.

 

 

Cina:

 

 

-    Acasa: de 3 ori pe saptamana – doua bucati de jambon fara grasime, sau un sfert de pui, salata verde, 50 g branza sau un fruct. De 2 ori pe saptamana peste fript sau rasol, salata de cruditati, 50 g branza de vaci degresata, un iaurt. Tot de 2 ori pe saptamana: carne alba, fripta pe gratar (fara sosuri), salata verde, 2 mere fara adaos de zahar sau sirop.
-    La prieteni: pacaliti-va foamea inainte de a pleca de-acasa, mancand o gustare dintr-o bucata de sunca si un ou fiert si un pahar de apa plata sau ceai de plante fara zahar. O sa va taie pofta de-a-infuleca.
-    Bautura: multa apa, bineinteles. Alcoolul ingaduit pe zi: 2-3 pahare de vin/sampanie; pe saptamana: 2 whisky-uri  sau 3 beri. Bineinteles, nu amandoua.

 

 

Reguli simple pentru o dieta echilibrata:

 

 

-    respectati principiul celor trei mese regulate. De ce? Digestia arde caloriile, iar insulina se elibereaza normal, nu in salturi;
-    serviti preparate simple, dar nu frustrante, adaptate activitatilor pe care le desfasurati;
-    practicati un sport cu regularitate. Va va ajuta la pierderea caloriilor si a pantecelui;
-    diminuati foamea cu ajutorul uni suc de lamai, fara zahar, servit inaintea mesei.
-    iamgineaza-ti din cand in cand cum ai dori sa arati. Aseaza o poza din tinerete la oglinda de barberit;
-    nu face cuparaturi cand esti infometat. Vei fi tentat sa cumperi multa mancare cu multe calorii.
-    mananca incet, mesteca indelung si insaliveaza suficient alimentele.
-    nu manca tot din farfurie daca esti satul deja; la desert – numai o prjitura mica de tort;
-    nu manca gustari hipercalorice (alune, biscuiti, prajituri inghetate); cand ti-e foame bea un pahar de apa si apoi mananca un fruct proapspat (mar, banana) sau un iart cu cereale integrale;
-    Nu te culca dupa masa, fa miscare, plimba-te. Digestia va fi mai usoara;
-    Bea cel putin 1,5 l apa plata pe zi. Apa te ajuta sa scapi de toxinele din corp si sa mentii o piele frumoasa si elastica.

 

 


Adauga comentariu