Analiza

Dezastru la RAR Cluj. Nu se găseşte un teren potrivit, "astfel încât RAR să funcţioneze într-un spaţiu adecvat"

Un clujean a trimis un memoriu către Registrul Auto Român, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului în care atrage atenţia asupra condiţiilor în care se desfăşoară activitatea la RAR Cluj.

Clujeanul Vladimir Fischer încearcă să aducă la cunoştinţă unele aspecte ale activităţii şi serviciilor unei instituţii a statului despre care spune că „eu personal consider că lasă foarte mult de dorit. Prin activitatea de patron-administrator al unei firme, am avut ocazia timp de aproape 20 de ani de a beneficia personal ( am fost singurul salariat al firmei-în prezent am ieşit la pensie) de serviciile RAR-ului din Cluj-Napoca. În această perioada am plătit la RAR Cluj-Napoca pentru serviciile depuse între 150-200 mii euro şi am plătit la stat impozite şi TVA în jur de 300 mii euro”, îşi începe Vladimir Fischer memoriul. Pe care îl redăm integral.

Având în vedere cele de mai sus consider că am dreptul să vă pun cîteva întrebări legate de activitatea RAR-ului din Cluj-Napoca în speranţa că-mi veţi răspunde şi cel mai important lucru sînt convins că veţi lua unele măsuri de imbunatatire al activităţii în folosul beneficiarilor serviciilor D-voastră, persone fizice şi juridice.
Am avut ocazia să beneficiez şi de serviciile RAR-ului din Tîrgul-Mureş, Alba-Iulia, Zalău, Bistriţa dar nici nu se poate compara cu situaţia de la reprezentanţa din Cluj-Napoca cu toate că tarifele pentru serviciile depuse sunt identice ( este ca şi cum aş plăti un hotel de ***** stele şi sunt cazat la * stea.) Noţiunea de raport preţ/calitate în acest caz este inexistentă.

Iată cîteva întrebări concrete urmate de mici observaţii referitoare la această reprezentanţă care, dacă nu greşesc, este a două din ţară că mărime şi ca valoare a încasărilor:

1. Cum este posibil că în ultimii aproape 20 de ani să nu se facă nici un fel de investiţie? Tot ce am văzut că s-a investit au fost cîteva calculatoare, 2-3 dulapuri de acte şi birouri de lemn, 5-6 scaune cu roţile , 2 plasme TV, un brad sintetic de sărbători şi cîteva pixuri cu pastă cu care semnăm preluarea actelor.

2.Cum este posibil că pe toată suprafaţă exterioară reprezentanţei din Cluj-Napoca să nu existe 10 cm pătraţi de asfalt sau suprafaţă betonată, faţă de reprezentanta din Tîrgul Mureş unde nu găsesc 10 cm pătraţi de noroi? Nouă ni se cere să venim la RAR cu maşinile cît mai curate şi plecăm cu ele sau prăfuite, sau pline de noroi.

3.Cum este posibil ca tot drumul de acces în interiorul reprezentanţei să fie plin cu gropi, unde unele maşini cu garda mai joasă abia dacă reuşesc să intre în curte? Nu o dată am văzut maşini care şi-au pierdut tobele de eşapament în curte, în special cînd plouă, gropile fiind pline cu apă şi nu se poate aprecia adâncimea gropii. Eu personal, în urmă cu aproximativ 10-12 ani (cînd îmi mergeau afacerile foarte bine, aduceam câte 2 autovehicule pe săptămâna la BT Leasing -Transilvania SA) am adus vreo 5 bascule cu pietriş, un tăvălug şi am nivelat toată suprafaţă de la intrare, unde pe vremea aceea era un noroi de nedescris. ( martori sunt angajaţii din vremea aceea Brînduşa Botezan,Fekete Radu, Ungur Ciprian,Marius Pop-actualul director şi mulţi alţii)

4.Cum este posibil că ditamai reprezentanţa să nu aibe un loc de parcare în afara de parcarea personalului, care este închisă cu barieră? Persoanele care au treaba la RAR sînt obligate să parcheze maşinile în parcarea de la benzinăria OMV, aflată la aprox.300 m de reprezentanţă. Cei care totuşi reuşesc să parcheze pe ambele părţi ale străzii M.Eminescu (str.pe care se află RAR-ul) riscă ca maşinile lor să fie accidentate în momentul în care un Tir sau un camion ia curba în vederea intrării în reprezentanţă, săptămînal fiind zgîriate 2-3 maşini, în special în schimbul 1.

De asemenea, pe str. M.Eminescu, în dreptul reprezentanţei este un flux mare de pietoni, vizibilitate foarte redusă, din care cauză, în vederea preintimpinarii unor accidente de circulaţie, ar trebui montarea unor limitatoare de viteză de 5 km/h la 50-100 m înainte şi după intrarea în reprezentanţă.

5.De ce nu se pot face testele de gaze în incinta halei? Imediat la intrare se poate pune maşina, 2/3 din lungimea ei în interior şi 1/3 din lungime în exterior (pentru a nu se polua hala mare cu gazele de eşapament) Sau chiar dacă se introduce maşina în hală se pot activa aspiratoarele care stau lipite de tavan şi nu sunt folosite de nici nu ştiu exact cati ani.( o singură dată am văzut că au fost folosite aspiratoarele la un camion de mare tonaj al cărui motor nu ştiu din ce motiv nu se putea opri ) De ce la reprezentanţa din Alba Iulia se poate să se facă testul de gaze în hala la intrare şi la Cluj nu se poate face. Ar fi în avantaj şi personalul, care n-ar trebui să stea afară în frig, ploaie, praf, caniculă, zăpadă pe de o parte şi ar fi şi în avantajul clienţilor care n-ar sta şi ei afară, cu geamul şi uşa de la şofer deschisă să intre ploaia şi toată mizeria în interiorul maşinii, pe timpul testului de gaze.

6.Cum este posibil să nu fie o uşa care să se închidă normal? Ori stau întredeschise, ori proptite cu bolovani de pe stradă sau scîrţie de mama focului. Pînă mai era angajat D-l Boancă, el se ocupa de tot felul de munci şi reparaţii ocazionale, dar după ce a fost dat afară (nu ştiu pentru ce motiv şi nu mă interesează că nu este treaba mea) totul s-a dus de râpă.

7.Oare în schema de organizare a instituţiei nu există şi un post de mecanic? Eu spun că DA, deoarece pe unul din pereţii din hala mare am găsit acest tabel cu personalul reprezentanţei din Cluj, iar acolo am găsit un număr de 4 mecanici auto.

Zilele trecute (şi nu este prima dată) am fost la omologare cu o maşină căreia nu i s-a văzut codul de motor, iar pentru a-l vedea trebuia dat jos scutul de la motor; lucrul acesta nu l-a executat nimeni, nici inginerul care se ocupă de maşină, nici un alt mecanic şi nu mi s-a dat voie nici mie să-l dau jos cu o şurubelniţă pe care o aveam în maşină. În consecinţă a trebuit să plec de la RAR, să caut un mecanic, să aştept pînă se eliberează de muncă începută pentru a-mi ridica maşină pe elevator şi a da scutul jos, după care m-am întors din nou la reprezentanţă, lucru care m-a costat mai bine de 5 ore pierdute degeaba, în loc să se deşurubeze 4 şuruburi, manoperă care ar fi durat max. 2 minute.

În schimb, în data de 09.09.2016 m-am prezentat cu o maşină la care s-au scos un număr de 8 şuruburi pentru a putea elibera dintr-o carcasa calculatorul maşinii şi a se face poză cu datele înscrise pe ea. Am dat acest exemplu deoarece mi s-a spus că este interzis personalului să se atingă de orice piesă a maşinii. Nu găsesc că este normal ca pentru citirea seriei şi a codului de motor să fie interzis a se folosi o simplă şurubelniţă pentru a da jos scutul de la motor care stă prins în 4 puncte şi care ulterior să fie repus la loc de către client iar la alte activităţi se poate folosi şurubelniţă.

8.Este oare normal că unii angajaţi al acestei instituţii publice să se prezinte în faţa clienţilor în pantaloni scurţi şi fără ecuson, de parcă ar fi în concediu la mare, în Vama Veche? Chiar şi chelnerii şi ospătarii din Vama Veche sunt echipaţi corespunzător în faţa clienţilor. Aş putea să anexez imagini în acest sens dar nu vreau să se interpreteze că aş avea ceva personal cu unii dintre angajaţi; dacă am ceva, este cu sistemul bolnăvicios în care se desfăşoară activitatea la această reprezentanţă. Eu. personal. în aceşti aproape 20 de ani am avut legături cu 6-7 directori şi 40-50 de persoane din randul personalului, dar niciodată nu am avut cu nimeni certuri sau discuţii, ci din contra, le-am acordat respect şi înţelegere, deci nu vreau că aceste cîteva sugestii ( reclamaţii, îndrumări, păreri personale ) prezentate aici să se interpreteze greşit, că aş avea ceva cu cineva.

9.Oare este normal ca în această reprezentanţă să nu existe un WC public? Există unul care este închis cu cheia şi este folosit numai de către personal, unul în hala mare, dar la care scrie că accesul este interzis şi ultimul este în curte şi la care în urmă cu 8 ani de zile i s-a spart o ţeavă prin care curgea apă şi a fost ” reparată ” prin oprirea apei şi montarea unui lacăt pe uşa.

10.Şi acum o ultima întrebare: oare cum se pot parcă autoturismele de-a lungul peretelui numerotat, (este ultima „perla” de organizare a activităţii ) în aşa fel încît pe lăţimea suprafeţei numerotate să încapă cîte o maşină care are cu 30 de cm mai puţin decît lăţimea respectivei suprafeţe, adică maşinile se află la mai puţin de 15 cm una de cealaltă, şoferii fiind blocaţi înăuntru în maşini? Toată această harababură se desfăşoară în condiţiile în care 60% din curte este goală şi plină de bălării.

Nu vă mai plictisesc cu alte întrebări, dar personal am primit cateva răspunsuri neoficiale pe care le-am pus conducerii sau personalului, cum ar fi:
– se spune că nu ar fi fonduri de investiţie- dar cum la alte reprezentanţe se fac investiţii, iar la Cluj nu se fac?
– s-a zvonit că nu se mai fac investiţii la reprezentanţa din Cluj – Napoca deoarece „într-un viitor apropiat” reprezentanţa va fi mutată într-un alt loc, numai că acest zvon durează de mai bine de 15 ani.
– se bîrfeşte că există nişte „poliţe” care trebuiesc plătite între Bucureşti şi Cluj, „poliţe” cu caracter politic sau personal.
………………………………………………etc……………………………………………………….

În final, vreau încă o dată să spun că departe de mine intenţia de a face la cineva vreun rău prin aceste cateva randuri. Vreau să menţionez faptul că din experienţă mea pot să spun că punctele de mai sus ( nr.1-4 ) se pot remedia în 48 de zile iar punctele ( nr.5-10 ) se pot remedia în 48 de ore. Dacă totuşi din toate neregulile ( după părerea mea ) expuse mai sus vor fi remediate măcar 2 din ele, eu am să mă simt onorat şi mandru că am putut să fac ceva spre binele beneficiarilor serviciilor D-voastră„, îşi încheie Vladimir Fischer memoriul. Şugubăţ, acesta are şi o „pretenţie”. Speră că răspunsul la memoriul său să ajungă mai devreme de 30 de zile, termenul legal pentru a primi un răspuns oficial.

Ziar de Cluj a încercat să discute cu Marius Pop, angajatul RAR Cluj şi şeful reprezentanţei teritoriale. Din nefericire, acesta nu a putut răspunde întrebărilor noastre deoarece RAR Bucureşti i-a declinat competenţa şi a trimis un răspuns sforăitor, în care a motivat ca nici cu autorităţile locale nu au reusit sa gaseasca un teren potrivit pentru un nou sediu.

 

In continuare, RAR susţine că va întreprinde toate demersurile necesare pentru găsirea celei mai bune soluţii, astfel încat RAR să funcţioneze într-un spaţiu adecvat.

Pană atunci, toţi cei care doresc să îsi cumpere masini vor fi nevoiţi să mai suporte condiţiile actuale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *