Despre aventura fără seamăn a primarului Boc până-n America și-napoi. Doza de PR a fost “suportată de către organizatori”

Iubitorii de povești și aventuri cunosc peripețiile din Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia ori cele surprinse în povestea lui Gulliver în Țara Piticilor. Însă, prea puțini sunt cei care au aflat despre nemaiauzita călătorie a primarului Boc în America sau despre vizita piticilor în Țara lui Gulliver.

”Dimensiunea de inovare și IT a Clujului” l-a propulsat pe domnul Boc fix pe Tărâmul Libertății. Iar pentru că municipiul Cluj-Napoca este ”hub al inovarii in Centrul si Estul Europei”, Emil Boc a zburat peste mări și țări pentru a share-ui ultimele aplicații din domeniul înaltei tehnologii și fraților noștri din America. 

Da, da, căci la frați a fost plecat edilul clujean.

Vă mai amintiți de cei 50.000 de lei cheltuiți de municipalitatea clujeană pentru a marca ”100 de ani de relații de prietenie româno-americane”? Pentru că, dacă tot se aniversează 100 de ani de la Marea Unire, de ce să nu se aniverseze și 100 de ani de prietenie cu americanii? Administrația publică locală a marcat acest moment printr-o mega recepție de 470 de persoane.

CITEȘTE ȘIPrimăria cheltuie 50.000 lei din banul public pentru un chef cu 470 de invitați. Oare maimuța Nelson va fi invitată?

Ei bine, iată că veni momentul prielnic pentru ca și vajnica primărie a municipiului Cluj-Napoca să aibă parte de puțintică ”reklamă”, motiv pentru care primarul Boc și-a petrecut un weekend în San Francisco. 

Iată ce nota acum câteva zile Emil Boc pe pagina sa de socializare. Uimitor, dar această ”realizare” a trecut neobservată de presa clujeană ”de casă”. De ce oare? 

”Dimensiunea de inovare si IT a Clujului si politicile orasului de mobilitatea urbana prezentate in Silicon Valley si in San Francisco in cadrul evenimentelor: Cities4Climate, Global Climate Action Summit si European Innovation Day.

La invitatia Guvernatorului Statului California si a Consiliului European al Municipalitatilor si Regiunilor, am reprezentat si prezentat Clujul la Global Climate Action Summit, Cities4Climate ( in San Francisco) si in cadrul evenimentului “ European Innovation Day” ce s-a desfasurat in Silicon Valley. 

Aceste evenimente au constituit o ocazie speciala de a prezenta Clujul la nivel mondial, in special ca oras universitar si hub al inovarii in Centrul si Estul Europei . De asemenea, a fost apreciat efortul municipalitatii clujene de sustinere a transportului in comun si de modernizare a spatiilor urbane.

In cadrul acestor evenimente am avut ocazia de intalni si discuta cu foarte multi primari si oficiali de pe toate continentele. De asemenea, la invitatia Google, am participat in Montain View, Silicon Valley, la prezentarea celor mai avansate tehnologii oferite de Google.

Toate costurile deplasarii au fost suportate de catre organizatori”, nota Emil Boc.

Care au fost rezultate acestei vizite pentru clujeni? O fi învățat administrația din San Francisco ceva despre transportul în comun ecologic, despre autobuzele electrice dotate cu wi-fi sau despre cum să acorzi contracte firmelor, pentru ca acestea să sfârșească în contestații?

Astfel că, întrebarea pertinentă se referă la prezentarea făcută de Emil Boc – cu ce oferte s-a făcut remarcat IT-ul clujean în spațiul american? Cine pe cine a învățat?

Care sunt rezultatele acestei călătorii minunate pentru burgul clujean?

Ori poate, în sfârșit, până și cetățenii liberi ai Statelor Unite au aflat despre cum poți să ai aplicații, dar să-ți lipsească infrastructura necesară pentru care acestea să fie valabile?

Un exemplu este aplicația pentru identificarea locurilor disponibile din cele câteva parcări clujene, iar aplicația se numește ClujParking. Din păcate, parcările sunt prea puține. Din păcate, până îți faci loc în parcare sau până ieși, pierzi în medie 30 de minute. Din păcate, parcările sunt realizate cu mare întârziere în Cluj-Napoca.

Între timp, pretinsul loc 1 în domeniul înaltei tehnologii, pe care tot susține domnul Emil Boc că îi aparține orașului de pe Someș, aparține de drept și de fapt, municipiului Alba-Iulia.

Alba Iulia este campiona ”orașelor inteligente” din România.

Alba-Iulia surclasează chiar și Bucureștiul la proiecte Smart City și de Mobilitate. Astfel, orașul cu aproximativ 60.000 de locuitori are mai multe proiecte în derulare sau în fază de implementare decât toate celelalte orașe la un loc.

Sunt 25 de localităţi ”smart” în România, potrivit hărţii lansate anul trecut de Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate. Dintre acestea, cele mai multe proiecte în cadrul Smart City sunt la Alba Iulia (60), Cluj-Napoca (10), Arad (9), Sibiu (8), Oradea (8) sau Bucureşti (6).

Înțelegeți despre ce vorbim? Clujul, acel paradis al IT-iștilor, are doar 10 proiecte smart.

Zece.

Iar locul I nu ne mai aparține demult. 

Situația este cel puțin ciudată: cum îi susține, de fapt, administrația clujeană pe IT-iști și domeniul înaltei tehnologii? De ce avem printre cele mai puține proiecte smart? De ce nu știm să ne recunoaștem poziția pe care o merităm?

De ce acceptăm să fim mințiți pe față? De ce aceste ”realizări” nu sunt resimțite de către cetățeni?

Și, în final, cu ce s-au ales clujenii de pe urma aventurii primarului Boc în Statele Unite ale Americii?

Pentru că, în afară de puțintel PR ieftin, cetățenii nu s-au ales cu nimic, iar realitatea clujeană a rămas aceeași.

Doar locurile de vacanță ale primarului în funcție, au devenit mai selecte.

 

 

 

sursa foto: emil boc/facebook

Adauga comentariu