Deși știe că autobuzele sunt pline cu studenți subvenționați cu peste 2 milioane de euro, Emil Boc le reproșează tinerilor că nu își lasă mașinile acasă

Și în acest an, municipalitatea clujeană a subvenționat transportul public în comun pentru studenți și elevi. Pe lângă cei 9.500.015 lei – adică 2 milioane de euro - alocați de Primărie Companiei de Transport Public în ianuarie 2019, acum directorul CTP a solicitat suplimentarea subvenției cu suma de 440.650 lei, încă aproape 100.000 de euro.

Cum a motivat CTP, la începutul anului, necesitatea unor sume colosale pentru subvenționarea transportului public?

„La transportul studenților posesori ale celor șase carduri nebancare s-a observat o tendință de creștere a numărului de abonamente de la an la an, ceea ce indică o creștere a atractivității în rândul studenților a acestui tip de transport”, se arată în motivarea înaintată de CTP Cluj către municipalitate. 

Cele două milioane de euro inițiale, alocate de Emil Boc prin votul unanim al aleșilor locali, au ajuns pentru subvenții doar până în octombrie 2019. Iar pentru noiembrie și decembrie, Neag a întins mâna din nou către Primărie.

„Cererea Companiei de Transport Public Cluj-Napoca S.A. este motivată de creșterea numărului studenților care au solicitat abonamente gratuite de transport în anul 2019”, se specifică în hotărârea de Consiliu Local votată astăzi.

Așadar, printr-un proiect din inițiativa primarului, subvenția către CTP a fost suplimentată astăzi cu aproape 100.000 de euro.

Subvenția cumulată va fi, în acest an, de 9 940 665 lei, adică 2 082 250 euro.

Știind toate aceste date, primarul Emil Boc le-a declarat război în toamnă studenților care vin la Cluj cu mașina, cerându-le să-și lase autoturismele acasă, pentru a nu mai aglomera orașul:

„Înţeleg să vii cu maşina, să îţi aduci lucrurile la cămin sau la garsonieră, este firesc, în toată lumea se întâmplă acest lucru, dar maşina pleacă după aceea acasă. Studentul rămâne, maşina pleacă. În Cluj, studenţii au ca opţiune transportul public gratuit, pe două linii şi bicicleta, ca transport pe care pot să îl aibă, acolo unde pistele de bicicletă permit, pentru a putea circula decent în oraş.”

„Ce facem cu cele 20.000 de maşini pe care le aduc studenţii la Cluj? Cum îi descurajăm să îşi lase maşinile acasă? Asta e marea provocare. Şi atunci la studenţi trebuie să le oferi piste de biciclete, spaţii pietonale, gratuităţi pe mijloacele de transport în comun, pe care le au de altfel. Trebuie să le spunem, «măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş». Am văzut diferenţa august faţă de septembrie. Când în august s-a circulat mult mai bine decât la începutul anului şcolar. E greu, dar suportabil. Marea problemă de coşmar vine după 1 octombrie când, repet, după analizele pe care le am, 20.000 de maşini veneau şi vin în plus în Cluj odată cu cei 100.000 de studenţi. Miza este acum să îi convingem pe studenţi să nu mai vină cu maşinile în Cluj şi să utilizeze mijloacele alternative. Transportul în comun, în primul rând, spaţiile care vizează bicicletele, ariile pietonale, pentru că altfel ajungem, din nou, la blocaje”, a declarat Emil Boc în luna septembrie a acestui an.

Autobuzele sunt pline ochi, subvenția pentru studenți s-a suplimentat astăzi cu încă 100 000 de euro, pentru că suma colosală de 2 milioane de euro alocată la începutul anului nu a fost suficientă.

Studenții își fac tot mai multe abonamente pentru transportul în comun, de la un an la altul, de la o lună la alta, iar primarul îi îndeamnă să își lase mașinile personale acasă, pentru a nu mai aglomera traficul, de parcă asta nu s-ar întâmpla deja?!

Și, dacă toți studenții ar circula cu CTP și nu cu mașinile personale, unde ar încăpea, când autobuzele și tramvaiele sunt deja neîncăpătoare? Chiar dacă aglomerează traficul, studenții care își folosesc autoturismul personal le fac de fapt o favoare celor care nu își permit o mașină proprie, pentru că studenții-șoferi nu aglomerează suplimentar autobuzele.

Aruncatul vinii infernului din trafic asupra studenților „nesimțiți” care circulă cu mașinile personale și nu cu CTP, știind că autobuzele sunt arhipline și că subvențiile de 2 milioane de euro nu sunt de ajuns, reprezintă o simplă ipocrizie electorală a administrației locale ce nu mai are soluții pentru problemele pe care le-a creat, care caută vinovați și țapi ispășitori cât mai departe de Primăria de pe Moților. Iar cei mai îndepărtați sunt studenții, „viniturile” care ne cotropesc cu mașinile, refuzând să circule cu autobuzele pline cu studenți.

Adauga comentariu