Desființarea parcărilor de pe Titulescu a transformat mașinile în „pietoni”

Primăria Cluj-Napoca a desființat locurile de parcare de pe Bulevardul Nicolae Titulescu din cartierul Gheorgheni, spunând că în zonă vor fi construite șapte noi parkinguri și că sutele de mașini se vor muta în spatele blocurilor.

„Avem un PUZ de regenerare urbană unde am identificat 7 locuri pentru parkinguri atât pe partea dreaptă a străzii, cât și pe partea stângă. De asemenea, am identificat și niște platforme de garaje pe care le vom desființa și vom crea locuri de parcare suplimentare. Prin instituirea sensurilor unice în Gheorgheni, pe strada Iugoslaviei și pe celelalte străzi adiacente, vom crea și acolo noi locuri de parcare. Astăzi, dacă vrei să ieși din Gheorgheni, pe Nicolae Titulescu, poți să pierzi până la jumătate de oră. Nu vom desființa locurile de parcare înainte să le dăm oamenilor alternative. Pe viitor, asta îi așteaptă”, a declarat, în anul 2018, viceprimarul Dan Tarcea, citat de Monitorul de Cluj.

Viitorul e azi și îi infirmă declarațiile viceprimarului. Municipalitatea a desființat locurile de parcare de pe Titulescu înainte de a le da oamenilor alternative.

Alternative există, totuși: pentru că nu mai au unde să le parcheze, riveranii își pot casa mașinile, le pot lăsa în alte cartiere, pe terenurile virane din jurul Clujului sau, cel mai la îndemână, pe trotuar.

În prezent, Bulevardul Titulescu arată extraordinar pentru un ochi de turist, el fiind și reasfaltat inutil după ce vechiul asfalt, care era într-o stare buna, a fost decopertat și înlocuit, fiindcă și firmele de casă trebuie să trăiască.

Clujeanul de rând însă, pietonul, a ajuns să împartă trotuarul cu mașini mari și mici, chiar și cu dube de marfă, un mix de mașini pietonalizate, din toate județele patriei.

„Cei care au contract legal cu Primăria vor avea locul de parcare asigurat. Oameni buni, aveți un loc de parcare plătit, nu veți mai putea parca pe strada asta, dar veți avea locul asigurat pe o altă stradă lăturalnică. (…)  Acum se numără bucată cu bucată fiecare loc de parcare. Nu o facem abuziv, arbitrar, peste noapte, întotdeauna oferim oamenilor o alternativă, fie prin parkinguri, fie prin restructurarea circulației”, a declarat primarul Emil Boc, la începutul anului acesta.

Priviți rezultatul minunatei inițiative a Primăriei, de desființare a locurilor de parcare de pe carosabil:

Iar faptele de arme nu se vor opri aici. Municipalitatea a luat acum în vizor locurile de parcare de pe Calea Florești.

„Trebuie fluidizat traficul pe marile bulevarde. Am început cu zonele adiacente marilor bulevarde pentru că scopul meu este să scoatem mașinile de pe bulevarde, să le redăm transportului public și să fluidizăm traficul. Cum a fost pe Titulescu, da? Cum va fi și pe Calea Florești. Dreapta, stânga și acolo se află într-un proces de evaluare întreaga zonă. Calea Florești trebuie să fie eliberată de mașini pentru că acolo trebuie să fie transport public dedicat. Vom crea locuri de parcare suplimentare prin demolarea garajelor. Vorbim de la intrarea în Cluj, de la Vivo”, a declarat primarul Emil Boc în 25 septembrie 2019, citat de Monitorul de Cluj.

„Cum a fost pe Titulescu, da?” Așa va fi și pe Calea Florești:

Adauga comentariu