Deserturi delicioase

S-au dus vremurile in care deserturile erau interzise in regimurile de slabire. Astazi arta culinara si mentalitatile sunt suficient de evaluate pentru ca aceste delicioase alimente sa poata fi consumate cu… moderatie.

 

Fructele sunt aliatii dvs. pe intreaga durata a regimului. Cu un continut caloric redus, dar foarte bogate in vitamine, pot fi preparate astfel incat sa va ofere un gust savuros si foarte putine calorii. Sa luam zmeura, bogata in fibre alimentare si in vitamina C, dar saraca in calorii (300 de calorii la 100 g). Para, bogata in vitamina A, B si C, potoleste setea si are un parfum deosebit. Caisa contine in proportie mare vitaminele A, B, C, PP si celuloza etc.

 

 

Daca vi se face o pofta de mancare de nestapanit, de ce sa nu cedati ispitei pentru un fruct bine copt, mai degraba decat sa va aruncati asupra unei tablete de ciocolata? Pentru a manca un mar de pilda, ne trebuie in general intre 10-20 de minute, ceea ce permite potolirea senzatiei de foame. Dar atentie: un mar  de aproximativ 150 g furnizeaza 78 de calorii.

 

 

Ouale, indeosebi albusul bogat in proteine, ciocolata cu gustul sau inconfundabil si laptele degresat, sursa de calciu, vor fi de asemenea aliatii supletii dvs.

 

 

Cine zice ca trebuie sa renuntati la deserturi pentru a va pastra supletea? Iata cateva sfaturi utile care va vor ajuta sa impacati silueta zvelta si gastronomia:

 

 

Spumele

Pe baza de albus de ou batut spuma tare, de branza proaspata slaba si, eventual, de gelatina pentru o mai buna consistenta, spumele sunt foarte usor de preparat si pot fi aromate dupa dorinta, asa cum va place :

-    cu fructe proaspete sau congelate, fierte sau piure;
-    cu suc de fructe ;
-    cu vanilie (extract sau baton);
-    cu ciocolata (cu cacao fara zahar);
-    cu cafea;
-    cu ceai etc.

 

 

Salatele de fructe

Daca alegeti dvs. insiva fructele la piata, preferati-le pe cele de sezon, mai ieftine si mai bogate in vitamine. Daca doriti o salata de fructe gata preparata, alegeti o marca fara adaos de zahar. Evitati fructele drupe (nuci, migdale) in perioada regimului de slabire, deoarece au un ridicat continut caloric.

 

 

Budincile

Preparati-va dvs. insiva budincile, pe baza de lapte degresat, oua si arome naturale: vanilie, cafea, ciocolata, caramel, capsuni, lamaie etc. Nimic nu va impiedica sa inlocuiti zaharul sau fructoza cu un indulcitor de sinteza a carui savoare rezista la prepararea termica.

 

 

Tartele

Inlocuiti untul cu margarina si faina alba cu faina integrala. De asemenea, in loc de zahar alb puteti folosi fructoza sau un indulcitor de sinteza. Nu folositi blat de tarte gata preparate in perioada regimului de slabire. Nu are rost sa presarati zahar pudra pe tarta inainte de a o pune la cuptor. Mai bine ungeti-o cu un ou batut, daca vreti sa fie rumena si aurie.

 

 

Bezelele

Be baza de albus de ou, sunt bogate in proteine animale de buna calitate si complet lipsite de lipide. « Pericolul caloric » provine de la zahar. Inlocuiti-l cu fructoza si sau cu un indulcitor de sinteza care isi pastreaza calitatile si la gatit. Aceleasi observatii si pentru laptele de pasare: inlocuiti laptele degresat si o parte din zahar cu fructoza sau indulcitor de sinteza.

 

 

Sarlotele cu fructe

Pe baza de fructe (puneti din belsug), oua, zeamil si zahar (pe care il puteti inlocui cu fructoza si / sau indulcitor de sinteza), constituie un desert suculent, cu un continut caloric acceptabil.

 

 

Serbeturile

Apa, fructe, putina fructoza sau indulcitor de sinteza si magia gelului e gata: iata un desert delicios, cu care va puteti delecta fara prea multe ganduri, deoarece o cupa furnizeaza intre 30-50 de calorii, in functie de indulcitorul utilizat – fructoza, zahar sau indulcitori de sinteza.

 

 

Compoturile

Majoritatea fructelor se preteaza la prepararea sub forma de compot. Nu ocoliti fructele congelate, pentru a degusta un compot de zmeura in plina iarna, de pilda. Pentru mai multa varietate, amestecati compotul cu putina branza proaspata u 0 sau 10 % grasime.

 

 

Prajiturile din gris de orez

Folositi de preferinta cereale integrale, bogate in fibre alimentare, lapte degresat si un amestec de fructoza si indulcitor de sinteza.
 
Reteta pentru gurmanzi: Salata de fructe – surpriza

Ingrediente pentru 4 persoane: un pepene verde, 2 piersici, 2 kiwi, o banana, 2 portocale, cateva rondele de ananas, ½ lamaie.

 

 

Mod de preparare:

-    Spalati pepenele. Decupati-l la partea superioara, pe o grosime de aproximativ 1 cm incat sa obtineti doua parti distincte: un capacel si un recipient.
-    Goliti “recipientul” de miez, lasand cam 1 cm de pulpa pe coaja.
-    Indepartati samburii si taiati miezul cubulete, pe care le puneti intr-o salatiera.
-    Curatati piersicele de coaja. Scoateti samburele. Taiati-le in 8 felii, pe care le taiati inca o data in doua pe lungime.
-    Curatati cele 2 kiwi. Taiati-le in sferturi, iar pe acestea in bucatele mici.
-    Curatati banana si taiati-o in feliute subtiri.
-    Curatati o portocala si desfaceti-o in sferturi.
-    Taiati rondele de ananas (proaspat sau din conserva) in 8 bucatele. Adaugati toate aceste fructe in salatiera. Stropiti totul cu sucul jumatatii de lamaie si al celeilalte portocale. Amestecati atent, pentru a nu strivi fructele.
-    Turnati compozitia in pepene. Lasati la frigider cel putin doua ore.
-    Serviti foarte rece.

 

 


Adauga comentariu