Afacerea zilei

Dentaturism – afacerea care le reda zambetul strainilor la Cluj

Kerekes Iosif (foto mijloc) e un tanar ambitios si autodidact, care a pus pe picioare o afacere online, de intermediere de servicii stomatologice pentru pacientii straini. Cu un buget minim și fara sa dispuna de cunostintele necesare, fondatorul Dentaturism a avut curajul sa speculeze o nevoie a pietii: turismul stomatologic. Prin intermediul site-ului conceput, realizat si updatat constant de acesta, pacienti din strainatate vin sa se trateze in clinici stomatologice din Cluj.

„Eu am pornit de la 0, de la nimic. Nu aveam nici cunostinte, nici buget de investit. Tot ce a fost nevoie sa fac, am invatat”, spune Kerekes Iosif.

„Totul a inceput prin aprilie 2009, cand, printr-o conjunctura fericita, mi-a venit ideea de a face un site, eu avand niste prieteni tehnicieni dentari, pe care ii vizitam la cabinetele lor, si am remarcat ca au multi clienti straini. Din 1998 am lucrat in vanzari, astfel ca spiritul meu mercantilist a simtit oportunitatea de afacere bazata pe promovarea unor servicii stomatologice. Strainii veneau si inainte sa isi trateze dintii la Cluj, dar nu exista o firma specializata care sa promoveze turismul stomatologic. Prietenii mei tehnicieni aveau, la randul lor, alti prieteni dentisti, cu care am stabilit o relatie pe baza de comision din banii platiti de pacientii adusi de mine. Am renuntat la job si m-am dedicat afacerii. A fost foarte multa munca si pot sa spun ca doar in ultimii doi ani au inceput sa apara beneficiile. Au fost ani grei, investitii si sacrificii, dar am crezut in proiectul acesta si, de aceea, nu mi-a trecut niciodata prin cap sa abandonez lupta”, isi aminteste fondatorul afacerii.

Conceptul se bazeaza pe colaborarea cu medicii stomatologi. Potentialul client completeaza pe site un formular cu datele necesare si uploadeaza o radiografie panoramica, in baza careia i se face o estimare a costurilor si i se propun solutii de tratament. Ulterior, specialistul stomatolog emite un plan de tratament, in urma studiului radiografiilor. Acest plan este atasat, impreuna cu estimarea costurilor de tratament, in limba preferata de solicitant si trimisa, prin e-mail, acestuia. IAstfel, in linii mari, pacientul stie in ce va consta tratamentul, cat va dura si cat o sa il coste inainte de a porni spre Cluj.

„In primii ani, investitiile au constat in pregatirea mea profesionala si in munca pe care am prestat-o. Nu aveam cunostinte de webdesign, dar am decis sa ma ocup personal de site-ul afacerii. Am invatat de pe net, autodidact, iar in 2009 am cumparat, cu 10 $, domeniul si am lansat site-ul, cat mai simplu si mai putin costisitor. Structurat initial in 4 limbi de circulatie internationala, textele erau, de regula, traduse cu google translate”, marturiseste Kerekes Iosif.

„Au trecut ani, nopti in care am stat si am muncit la site-ul respectiv. Puteam apela la un  webdesigner, dar eram constient ca voi avea nevoie sa aduc imbunatatiri periodice site-ului, pentru care vor fi alte costuri. Asa ca am preferat sa investesc in mine. Genul de serviciu pe care eu il ofer ar costa o clinica de stomatologie minimum 10.000 – 15.000 euro”, spune proprietarul afacerii.

Site-ul este, acum, la a 5-a varianta, reconceptualizat in fiecare an, pe baza experientei acumulate. Continutul este accesabil in 6 limbi: engleza, franceza, germana, italiana, spaniola si, desigur, romana. Traducerea e facuta de traducatori autorizati, dar textele de pe site si aranjarea in pagina apartin proprietarului Dentaturism.

„In afara de investitia initiala in rezervarea domeniului, alte cheltuieli fizice nu am avut, dar a fost foarte multa munca. Nu mi-a trecut niciodata prin cap sa renunt. Am avut un mare noroc cu primul client, din Spania, care mi-a acordat incredere, desi eram la inceput si multe aspecte imi scapau”, se confeseaza Kerekes Iosif.

Proiectul Dentaturism a ajuns sa fie un program de servicii integrate la cel mai inalt standard. Pentru a oferi servicii de cea mai buna calitate, la preturi competitive, cu minimum de timpi morti, a fost nevoie sa se gaseasca o clinica in care pacientii sa poata beneficia de toate serviciile necesare, cu profesionalism si eficienta. Din 2011, programul se dezvolta in cadrul clinicii stomatologice Alb Studio, ce ofera toate conditiile, la standardele cele mai inalte.

„La ora actuala, aduc pacienti din toata Europa, in special italieni si spanioli, dar si francezi si nemti. Am avut cereri si din Israel, Statele Unite, Canada. Am ajuns la un nivel in care exista o mare cerere de tratamente, sunt luni cu peste 10 pacienti care vin din strainatate sa isi faca dintii la Cluj. Deja putem spune ca afacerea e pusa pe roate”, spune proprietarul Dentaturism.

Pacientii beneficiaza, in acelasi cost, de servicii adiacente: transportul de la aeroport, hotel, clinica, de cate ori au nevoie, ajutor la cazare si chiar consiliere turistica.

„Am contacte cu pensiuni care ofera tarife preferentiale pentru pacientii veniti prin Dentaturism. Clientii mei pot alege unde sa se cazeze, in functie de buget si preferinte. Am avut si oameni cu stare, care au optat pentru City Plaza, Opera Plaza. De la proprietarii de pensiuni si hoteluri nu percep comision, am negociat, doar, niste tarife preferentiale, care sa imi permita sa ofer clientilor mei variante convenabile”, spune Kerekes Iosif.

Transparenta in costuri e menita sa castige increderea pacientilor. Formula aleasa e profesionala. In unele cazuri, e vorba de 3 pagini de explicatii detaliate a propunerilor de tratament, pentru a fi cat mai explicit si mai concret.

„Cea mai mare problema e reputatia proasta a romanilor. Vizitatorii site-ului sunt foarte multi, minim 50 vizitatori unici pe zi din toata lumea. Din cauza reputatiei pe care o avem noi, ca natie, peste hotare, business-ul meu are foarte mult de suferit. Acelasi concept, in alta tara, precum Croatia sau Ungaria, ar avea de zece ori mai mult succes decat la noi. Am reprezentanti in Italia si Spania, care ofera mai multe informatii despre clinica, tot pentru a contracara efectele proastei faime a romanilor si a-i determina pe pacienti sa vina cu incredere aici. Sunt mandru ca pot contribui la schimbarea mentalitatii strainilor fata de Romania si romani. Toti cei care vin la noi pleaca deosebit de incantati si, ce este si mai important, pleaca cu o viziune total schimbata despre Romania”, mai spune Kerekes Iosif.

Tanarul om de afaceri se mandreste cu faptul ca este un „one man show”: webdeveloper, content provider, salesman, costomer service specialist, consilier stomatologic, sofer si tot ce mai e nevoie.

„Avionul soseste, cateodata, la ora 2 noaptea, alteori pleaca la 5 dimineata. Nu e asa usor cum pare. E un job plin de responsabilitati si sacrificii. Si sunt lucruri pe care nu le inveti in nicio scoala. Experienta m-a ajutat sa aduc imbunatatiri afacerii de la an la an. Ceea ce ma intereseaza cel mai mult e ca un pacient, in momentul in care se afla la terminalul de plecari, pe aeroport, sa-mi zambeasca si sa-mi spuna ca a fost foarte multumit de toata experienta. Pana acum, niciunul n-a plecat dezamagit”, afirma proprietarul Dentaturism.

Foto: Dentaturism

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *