Deci, gata, nu se mai face metroul la Cluj?

Potrivit rezultatelor parțiale publicate de Biroul Electoral Central, PSD a câștigat alegerile parlamentare, obținând 29,36% din voturile pentru Camera Deputaților și 29,79% pentru Senat, urmat de PNL, cu 24,25% pentru Camera Deputaților și 24,67% pentru Senat, și de USR-PLUS, cu 15,05% pentru Camera Deputaților și 15,45% pentru Senat. Și noul partid AUR a câștigat alegerile, intrând în Parlament, cu un procent de 8,25% pentru Camera Deputaților și 8,65% pentru Senat. UDMR a fost votat de 7,46% din electoratul care s-a prezentat la vot pentru Camera Deputaților și a obținut 7,60% pentru Senat.

Așadar, partidul lui Emil Boc a pierdut alegerile, fiind taxat de români pentru impotența și nesimțirea cu care liberalii au condus țara pe timp de pandemie.

În aceste condiții, se ridică legitima întrebare dacă se va mai face metroul la Cluj, coroborând rezultatele alegerilor cu declarațiile peneliștilor de dinainte de scrutin, când, în campanie electorală fiind, și încrezători în victorie, urmașii Brătienilor (pe linia PDL-Băsescu) sugerau că, dacă alegătorii nu le încredințează la parlamentare toată puterea, nici marile proiecte ale Clujului nu vor mai avea susținerea necesară pentru a deveni realitate.

În weekendul de dinaintea votării, viceprim-ministresa PNL, Raluca Turcan, împreună cu ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, și cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au descălecat la Cluj, pentru a promite sprijinul guvernului liberal pentru proiectele majore (a se citi: himerice) ale Clujului: metrou și alte asemenea bazaconii cu șine, tuneluri și fără.

Cei trei urmași de seamă ai Brătienilor s-au afișat cu primarul Boc, cu prefectul Abrudean, pentru a le arăta clujenilor cum trebuie să voteze, dacă vor să pupe metrou:

„La Cluj, parteneriatul Președinte-Guvern-autorități locale a demonstrat că se pot face proiecte concrete pentru oameni: autostradă, metrou, spital regional și atragerea de fonduri europene pentru școli și spitale în lupta cu pandemia!

Clujul este de referință atunci când vorbim de atragerea și investirea banilor europeni, iar Emil Boc are o rețetă specială. Secretul stă în echipa care știe cum să acționeze unitar și coerent, care susține proiectele, care le dorește binele comunităților și creșterea nivelului de trai.

Aici, la Cluj, primarul Boc a fost susținut de Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, și de consiliul local, iar din noiembrie anul trecut, de Guvernul PNL, alături de un Președinte care a negociat, la Bruxelles, un buget fără precedent pentru țara noastră: 80 de miliarde de euro.

Prin urmare putem începe, aici, la Cluj, proiecte noi :

- realizarea unei magistrale de metrou, în valoare de 1 miliard de euro, finanță cu bani europeni;

- Spitalul Regional de Urgență Cluj;

- Achiziția de aparatură medicală și materiale sanitare în spitalele aflate în lupta anti-COVID;

- Demararea programelor de screening de cancer de col uterin în valoare de 10,5 milioane de euro cu Institutul de Oncologie din Cluj Napoca. În urma acestui program de screening de cancer de col uterin, vor beneficia de servicii de prevenție aproximativ 170.000 de femei din 6 județe ale regiunii Nord-Vest, program de screening ce se înscrie într-un amplu program de depistare precoce pentru mai multe tipologii de cancer, în valoare de 117 milioane –este vorba despre cancerul de col, cancerul de sân cancerul colorectal și boli cardiovasculare și pulmonare.

România are o șansă enormă prin această infuzie de fonduri europene. Dar aceste investiții sun imposibile fără oameni cu viziune, care să aleagă cele mai importante proiecte pentru oameni și fără un parteneriat la nivelul instituțiilor – de la primar, la parlamentar, la guvern și la președinte. România are această șansă fără precedent în 6 decembrie. O unire a tuturor factorilor responsabili cu dezvoltarea României – de la comunitate, la cel mai înalt decident.

Zeci de ani, în perioada comunistă, ne-am dorit democrația. Alte zeci de ani, după Revoluție, am descoperit-o. Peste o săptămână ne pune pe toți, iar, la încercare. Să folosim modelul de aici, de la Cluj, ca să alegem corect”, a scris Raluca Turcan pe pagina sa de Facebook, după vizita electorală de la Cluj (greșelile de ortografie îi aparțin - e doar vicepremier, nu și cercetător la Institutul de Lingvistică!).

Așadar, ați înțeles, nu? Urmașa Brătienilor sugera că, dacă PNL nu primește întreaga putere politică în această țară, investițiile sunt imposibile.

Și Emil Boc a marșat, prin viu grai radiofonic și prin postări pe pagina sa de Facebook, pe ideea aceasta, că dacă vrem metrou, trebuie să lovim cu ștampila în candidații PNL.

În 4 decembrie, primarul a postat:

„Dragi clujeni,

Vă invit la vot în 6 decembrie și vă invit să susțineți PNL ca o garanție a continuării proiectelor de modernizare a Clujului.”

ÎN 27 noiembrie:

„PNL: garantul și garanția realizării proiectelor Clujului de infrastructură (centura metropolitană, spital regional, tren metropolitan, metrou, pasaj Taietura Turcului, conectarea Clujului la autostradă), digitalizare și inovare.”

Idee repostată și în 25 noiembrie.

„Primul proiect de metrou susținut de Guvernul României în afara capitalei va fi implementat la Cluj - informații comunicate astăzi de către Ministrul Transporturilor despre proiectul de metrou și tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Magistrala I”, a scris Emil Boc în data de 24 noiembrie, deasupra postării ministrului Bode, căreia i-a dat share:

„Moment istoric!!!

Guvernul Ludovic Orban a lansat proiectul de realizare a magistralei de metrou la Cluj

Am fost onorat să prezint în ședința de Guvern de aseară, în fața prim-ministrului Ludovic Orban și a colegilor din Cabinet, PROIECTUL de HOTĂRÂRE de GUVERN pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - Etapa I A Sistemului De Transport Metropolitan Rapid Cluj Magistrala I De Metrou Și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea - Componenta 1, Magistrala I de Metrou”, județul Cluj. (...)”

Acum, cel mai probabil, metroul și celelalte bazaconii electorale vor dispărea încet, dar sigur, de pe agenda publică de promisiuni, la fel cum a dispărut în neant, de pildă, podul Porțelanului. Va fi înfierat puțin PSD, că de-asta nu se mai poate face, apoi alte gogorițe electorale vor face obiectul demagogiei politice.

Cel mai sigur, dacă vreți să vă dați cu metroul în această viață, va trebui să vizitați Capitala. Clujul va rămâne doar capitala promisiunilor, unde ne urcăm și ne coborâm din metrou doar în vise.

Adauga comentariu