De la Cluj in Africa si inapoi in Romania: Curajul unui pilot pentru a-si implini visul

La 14 ani a pilotat primul planor. La 18, a obtinut licenta de pilot sportiv si a inceput sa zboare pe avioane “adevarate”. In 2011, diploma lui a devenit recunoscuta peste tot in lume. Astazi, visul lui este sa piloteze avioane de pasageri, insa Romania cere bani grei ca sa-l timita in aer. Asa ca, la cei 30 de ani ai sai, Alexandru Vlad, inginer mecanic de meserie, s-a hotarat sa plece in Africa pentru a-si cumula toate orele de zbor necesare pentru a conduce un avion de pasageri.

Cerul e limita” e o sintagma pe care Alex o interpreteaza putin diferit. Pentru el, “pamantul e limita”, iar cerul e locul unde traieste cele mai memorabile sentimente. Paradoxal, insa, titulatura lui oficiala e de inginer mecanic la o firma de foraj: un tanar obisnuit, ce ascunde, insa, un hobby aparte. Lui Alex ii place sa zboare mai mult decat orice, iar visul sau este sa ajunga sa piloteze avioane de pasageri la o companie europeana. Ca sa ajunga insa la aceasta titulatura, are nevoie de sute de ore de zbor, in conditiile in care una singura costa intre 150 si 180 de euro.

Asa ca tanarul s-a inscris voluntar la SkyDive Transilvania, acolo unde piloteaza avioanele din care amatorii de senzatii tari sar cu parasuta.

“Ei au nevoie de piloti, eu am nevoie de cat mai multe de ore de zbor in spate. Pana acum am 350 de ore cu avionul si 800 cu planorul. Acestea din urma, nu conteaza pentru angajatori”, povesteste Alex.

Pentru a putea fi angajat la o companie aeriana din Romania sau Europa, tanarul are nevoie de aproximativ 1.500 de ore de zbor.

“Cu greu iti gasesti un astfel de loc de munca, daca nu esti fiul lui tata, cunostinta sefului sau ruda cu vreun ministru”, rade el.

Asa ca, in urmatoarele luni, Alexandru Vlad s-a hotarat sa plece in Africa, unde sa-si completeze orele de zbor.

“E vorba de un avion cu motor cu elice, o sa duc oameni in savana, sa vada animalele. Partea buna e ca e un job platit cu aproximativ 3.000 de dolari pe luna, pentru cinci ore de zbor zilnic. E o aventura si, in acelasi timp, ma ajuta foarte mult”, povesteste el. 

La final, o sa-si puna casca de pilot si o sa ne salute de la bordul unui zburator pe cer. Si daca in Africa nu isi poate cumula toate orele de zbor, tanarul pilot de la Cluj e hotarat sa zboare si in Asia, doar pentru a-si atinge targetul: 1.500 de ore, suficiente cat sa sa devina pilot roman, cu acte in regula. 

Adauga comentariu