De ce sunt parcate maşinile pe stradă? Că imobiliarii declară parcări subterane la recepţia construcţiei, apoi le transformă în apartamente

Se întâmplă frecvent în Cluj-Napoca: dezvoltatorii imobiliari declaraă locuri de parcare la subsolurile blocurilor pentru a obţine autorizaţie de construcţie, dar, după recepţia lucrării de către municipalitate, transformă garajele în spaţii de locuit. Şi, deşi în acte, spaţiile sunt vândute ca şi garaje, sunt destui amărâţi care dau bani frumoşi pentru a deveni proprietari pe o astfel de escrocherie. Este şi cazul unui dezvoltator imobiliar de pe strada calea Someşeni care a transformat 56 de locuri de parcare în spaţii pentru locuit. Primăria a dat în judecată dezvoltatorul pentru că a făcut modificările după recepția lucrărilor.

Situaţia a fost descrisă pe pagina de Facebook a grupului Clujul Civic de către utilizatorul Sorin T.:

„Altceva mi-a atras atenția, numărul mare de autoturisme parcate pe marginea drumului, într-o zona în care predomina locuințele individuale și unde sunt doar două blocuri de locuințe. Autoturismele sunt ale celor care locuiesc în complexul de 2 blocuri de pe strada Calea Someseni nr.8, blocuri care se învecinează cu terenul imprejmuit. Au acces atât de pe Calea Someseni și de pe strada Dunarii.

Blocurile au fost finalizate in 2016, au regim de înălțime S+P+4E, cu 103 unități locative. La subsol ar fi trebuit sa fie 56 de parcari, dar au fost transformate in apartamente, au geamuri normale, cosuri de evacuare pentru centrala termica si terasa. Cu toate ca sunt camuflate cu un șir de tuia, totuși se vad. Așadar 56 de masini care ar fi trebuit sa aiba parcari la subsolul blocului sunt parcate aiurea pe marginea drumului îngust, pe trotuarele caselor din zona, pe proprietăți private și pe spațiile verzi.

Îmi este greu sa cred ca inspectorul și comisia care a semnat recepția nu a văzut subsolul amenajat, geamurile mari și accesul auto lipsa. Îmi aduc aminte de un episod pe strada Edgar Quinet nr. 55, prin 2010, muncitorii care izolau blocul, au acoperit cu polistiren geamurile normale de la subsol lasand doar partea de sus liberă să pară geamuri de garaj, pentru poza fațada din dosarul de recepție. Situații asemănătoare sunt pe strada Viorelelor și probabil în alte multe locuri din oraș. Cu toate ca toate astea s-au petrecut cu ceva timp în urmă consecințele acestora ne vor afecta pentru mult timp și va afecta calitatea vieții celor care locuiesc în zona.

Îmi vine greu sa cred ca un inspector putea să inchida ochii la astfel de ilegalități și că nu a avut complici în direcția de urbanism, cu care sa imparta responsabilitatea, dar mai ales “stimulentele” financiarE. Bineinteles ca mecanismele de mituire s-au rafinat în timp, în contextul actual cu presiunea dezvoltatorilor imobiliari și haosul din urbanismul local sunt convins ca aceste mecanisme exista, mai ales ca de obiceiurile vechi se scapa greu.

LE - Se pare ca am acuzat gratuit primăria de complicitate în cazul asta, modificările s-au făcut după recepția imobilului, vina este a dezvoltatorului imobiliar in exclusivitate. Primăria a deschis un proces împotriva acestuia la Judecătoria Cluj-Napoca dosar nr. 22516/2018, avand ca obiect “desființare lucrări de construire”, mea culpa!”.

CITEŞTE ŞI: CULMEA ÎMPROPRIETĂRIRII LA CLUJ: O bucată dintr-un drum public a fost îngrădită

Adauga comentariu