De ce s-a ferit Poșta Română de un contract de un milion de euro cu Primăria Cluj-Napoca? „Nu s-a realizat o cercetare de piaţă pentru estimarea corectă/realistă a valorii acestor tipuri de servicii”

Rapid Pay, firma prin intermediul căreia Primăria Cluj-Napoca le livrează clujenilor corespondența, este reclamată de către beneficiari pentru întârzierile cu care sunt primite trimiterile poștale, întârzieri care le cauzează clujenilor multe neajunsuri, fiind vorba despre acte oficiale primite tardiv, chiar și după 10-12 zile. (Despre reclamațiile clujenilor la adresa acestei firme puteți citi aici)

Ziar de Cluj a solicitat Primăriei Cluj-Napoca să ne informeze de ce, în anul 2013, a încheiat un contract pentru distribuirea corespondenței cu firma Rapid Pay și nu cu Poșta Română. Răspunsul Primăriei Cluj-Napoca a fost următorul:

„Primăria municipiului Cluj-Napoca a realizat procedurile de expediere a corespondenței cu Poșta Română până în anul 2013 inclusiv, în baza legislației în vigoare la momentul respectiv acest serviciu fiind contractat prin atribuire directă.

Având în vedere prevederile legale în vigoare în anul 2013, care obligau instituțiile publice la organizarea de proceduri de licitație publică în vederea desemnării furnizorului de servicii de expediere a corespondenței, în anul 2013 a fost organizată această procedură (atașat aveți caietul de sarcini al licitației respective, realizat în baza unor medii de consum ale anului 2012, adaptate duratei de 4 ani a acordului-cadru licitat).

Pe durata prealabilă licitației publice, Poșta Română a adresat comisiei de licitație o serie de solicitări de clarificări ale prevederilor caietului de sarcini, însă până la data - limită de depunere a ofertelor nu a depus nicio ofertă pentru această licitație.

Singurii ofertanți ai licitației au fost SC Tipo Direct și SC Rapid Pay SRL în calitate de lider al asocierii cu SC C&R Media SRL.

În urma evaluării ofertelor depuse, comisia de licitație a atribuit contractul către SC Tipo Direct și a semnat acordul-cadrul cu această societate.

SC Rapid Pay SRL a contestat la CNSC decizia comisiei de licitație, CNSC a dat câștig de cauză Primăriei, ulterior SC Rapid Pay a făcut o plângere în instanță și a obținut o sentință favorabilă a Curții de Apel Cluj.

Având la bază decizia civilă nr. 1125/2014, pronunțată de Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 29/33/2014, Primăria a încheiat un acord-cadru cu SC Rapid Pay - SC C&R Media SRL, cu o propunere financiara de 4.359.826 lei fără TVA.

În cadrul executării contractului cu această societate, fiecare reclamație în parte este analizată și Primăria solicită un raport din partea SC Rapid Pay, acționând în consecință, în funcție de situația fiecărei trimiteri (toate termenele și sancțiunile le regăsiți în extrasul din acordul-cadru atașat).”

Ziar de Cluj i-a întrebat pe reprezentanții Poștei Române de ce compania nu a depus nicio ofertă la licitația publică pentru serviciile de curierat ale Primăriei Cluj-Napoca, mai ales că era vorba despre un contract de aproximativ un milion de euro. Ținând cont de faptul că acordul-cadru încheiat între Primăria  Cluj-Napoca și Rapid Pay va expira în curând, Ziar de Cluj i-a mai întrebat pe reprezentanții Poștei Române dacă această companie intenționează să participe la viitoarea licitație pentru serviciile poștale ale Primăriei Cluj-Napoca și, dacă da, în ce condiții.

De ce Poşta Română nu a depus nicio ofertă la licitaţia publică din anul 2013, pentru serviciile de curierat ale Primăriei Cluj-Napoca? Reprezentanții Companiei consideră că Primăria Cluj-Napoca nu a realizat o cercetare de piață pentru estimarea corectă și realistă a valorii serviciilor poștale care au fost licitate la tarife nejustificat de scăzute:

„Compania Naţională Poşta Română S.A a efectuat o evaluare cu privire la procedura de achiziţie publică organizată, în anul 2013, de către Primăria Cluj-Napoca, în vederea desemnării furnizorului de servicii de expediere. S-a constatat că valoarea estimată a acordului cadru nu acoperea serviciile de expediere, în condiţiile în care serviciile licitate erau servicii integrate - tipar+servicii de expediere. Mai mult, costurile unitare de operare ale Poştei Române, printr-o reţea de distribuţie la nivel naţional, pentru servicii standard şi servicii cu plusvaloare nu puteau fi susţinute de tarifele determinate în cadrul procedurii, tarife nejustificat de scăzute. Considerăm că nu s-a realizat o cercetare de piaţă pentru estimarea corectă/realistă a valorii acestor tipuri de servicii”, ne-au transmit reprezentanții CN Poșta Română.

Conform caietului de sarcini întocmit în anul 2013, valoarea acordului-cadru pe 48 de luni era de maximum 5 101 992 lei fără TVA.

Dacă procedura de licitație a fost organizată în anul 2013, iar durata acordului-cadru este de 48 de luni de la data intrării în vigoare, înseamnă că, în curând, acesta va înceta de drept, iar clujenii ar putea beneficia, pe viitor, de servicii poștale mai prompte și eficiente, atunci când vorbim despre corespondența expediată de către Primăria Cluj-Napoca. Va participa CN Poşta Română la viitoarea licitaţie pentru serviciile poştale ale Primăriei Cluj-Napoca? Dacă da, în ce condiţii?

Compania Naţională Poşta Română îşi menţine intenţia de a participa la procedurile de atribuire organizate de Primăria Cluj-Napoca, în condiţiile estimării realiste a valorii Acordului Cadru de către această autoritate, mai exact, pe baza tarifelor existente pe piaţa serviciilor poştale, la acest moment (şi nu pe baza tarifelor contractelor anterior atribuite - contracte ce nu au putut fi derulate prin îndeplinirea obligaţiilor asumate de către ofertant, în condiţiile de calitate solicitate prin documentaţia de atribuire)”, au precizat reprezentanții CN Poșta Română.

Tarifele nejustificat de scăzute pentru serviciile licitate să fi fost adevăratul motiv pentru care Poșta Română nu a participat la licitația din 2013?

Ziar de Cluj a scris și în anul 2013 despre Rapid Pay, firma nevestei fostului director de la Poșta Româna, care primea încă un contract de la Primărie pentru livrarea corespondenței:

O firmă tânără, înființată de doar doi ani, încheie pentru a doua oară în acest an un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru livrarea corespondenței. La începutul anului Emil Boc a trimis 127.000 de scrisori în oraș, în care se lăuda cu realizările din primele șase luni de mandat.  Distracția i-a costat pe clujeni peste 100.000 de lei. Contractul a fost câștigat de SC Star Storage SRL, care a subcontractat societatea SC Rapid Pay SRL. Acum tot această societate a primit prin încredințare directă contractul pentru distribuirea Scrisorii Primarului în valoare de 77.000 de lei. Se vor trimite 140.000 de scrisori care vor conține realizările anului și înștiințarea de plată pentru impozitele aferente anului 2013. Anul acesta a fost prolific pentru societate având un contract de 427.000 de lei cu municipiul Arad pentru “servicii de ridicare, prelucrare și expediere corespondență”, dar și cu Inspectoratul de Poliție al Județului Cluj, în valoare de 177.000 de lei pentru expedierea internă și externă a corespondentei IPJ. Rapid Pay le aparține Ioanei Calin și Mariei Mândruț și are o cifră de afaceri de 53.000 de lei. Anul trecut a avut un profit de 36.000 de lei.

Ioana Călin este soția lui Ovidiu Călin, fost candidat la Senat din partea PDL Cluj, fost membru PRM și PC, fost director la Poșta Română în guvernarea PDL. Maria Veturia Mândruț este cumnata lui Ovidiu Calin și sora Ioanei Călin. Maria Veturia Mândruț este nora fostului director de la AVAS, Alexandru Mândruț, condamnat pentru luare de mită într-un mare scandal de corupție. Alexandru Mândruț a fost acuzat ca a primit de la doi oameni de afaceri din Buzău, respectiv Sergiu Bulatel, acționar la SC Gerom SA, și Ludmila Buzu, director general adjunct la aceeași societate, în două tranșe, suma de 60.000 de euro pentru a nu anula un contract de privatizare, deși AVAS era îndreptățit să o facă. În rechizitoriul prin care Mândruț a fost trimis în judecată pentru luare de mita se arată că firma Gerom SA din Buzău nu și-a respectat clauzele din contractul de privatizare, fapt care a atras penalități de 214.000 de euro.

Comentarii

I.Pop

16.08.2017 21:56

Eu pun accentul pe calitatea serviciilor oferite de Rapid Pay pentru clujeni.Daca destinatarul nu este acasa cand soseste purtatorul corespondentei,esti poftit sa faci drumul la sediul firmei pentru a-ti ridica scrisoarea.Nu ai unde parca,nu ai cu cine discuta,ti se vorbeste in zeflemea,chiar daca Primaria a platit serviciul de ducere a corespondentei la destinatar.De ce nu as face drumul pana la Primarie sa imi ridic corespondenta direct,fara sa mai platesc din bugetul local,o firma care iti lasa notificarea in cutia postala pentru o scrisoare  fara confirmare de primire ?Las deoparte faptul ca Primaria are multe alte cai de comunicare cu costuri aproape zero:mail,comunicate de presa,fluturasi ori notificari introduse direct in cutia postala,executori platiti pentru cazuri cu implicatii juridice,etc.

Alionte Stefan

28.08.2017 11:50

Eu am avut discutii cu cei de la servicul parcari,care mi-au zis ca mi s-a trimis raspuns.Dar nimeni din familia mea nu a semnat vreun act de primire de corespondenta!Nu e ciudat?

cmc

25.09.2017 12:53

eu mi-am gasit corespondenta (bineinteles cu intarziere de 30 zile)- infipta in rama usii de la intrarea in bloc.

Adauga comentariu