De ce a picat elicopterul de la Siutghiol? Pentru ca pilotul "se dadea" cu elicopterul ca sa faca valuri. La propriu.

Nu trebuia sa vina niciun raport de expertiza care sa constate, ca si expertii de la Airbus Helicopters Germania, ca "nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului".

Ati fi aflat acest lucru chiar la cateva zile dupa accident daca erati jurnalist sau ofiter in serviciile secrete sau membru al Guvernului, facand doar o simpla investigatie la Constanta in randul colegilor pilotului Petre Catuneanu si discutand macar 5 minute cu oamenii de la ROMATSA. Ati fi aflat acelasi lucru: ca aparatul a functionat bine, ca, in momentul decolării, conditiile meteo erau bune, vizibilitatea era de peste şase kilometri, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce inseamna ca zbura sub 3.000 de metri altitudine.

Si ati mai fi aflat ceva. Ceva grav. Si care nu o sa apara in niciun raport de expertiza public, dar care apare deja in raportul secretizat furnizat premierului Victor Ponta si ministrului de Interne Gabriel Oprea. 

Ca pilotul comandor Petre Catuneanu s-a jucat efectiv cu elicopterul, practica des intalnita la Constanta. Mai pe sleau, ajuns deasupra luciului de apa de la Siutghiol, Catuneanu, cu 2000 de ore de experienta pe acel elicopter, a vrut sa ii amuze pe colegii de echipaj si, prin manevre pe care le mai incercase deja, facute prin balansarea elicopterului foarte aproape de luciul lacului, sa ridice apa si sa faca valuri spectaculoase, "cascadorie" impresionanta pe care, iar asta e un alt adevar trist, au mai incercat-o si altii in trecut. Au trecut atatea zile si nimeni nu s-a intrebat de ce, cu vizibilitate perfecta si cu aparat functional, oamenii aia au cazut in lac. Uite, de aia. In spatele lui Catuneanu, se afla Ginel Cracanel, cu mai putine ore de zbor, si pe care Catuneanu vroia sa il impresioneze.

Surse foarte serioase din SMURD Constanta si ROMATSA m-au asigurat ca asta e purul adevar. Pe care nu o sa il vedeti niciodata rostit public, fiindca noi, astia, pulimea, trebuie sa credem ca ei sunt niste eroi si sa ramanem cu aceasta imagine.

Eu refuz sa raman cu aceasta imagine, e treaba voastra, dragi cititori, daca va place sa trageti pe nas cocaina manipularii.

Cred ca trebuie sa trecem la alt nivel de transparenta si, in calitate de cetateni ce contribuie cu cash la intretinerea acestui sistem de urgenta, sa cerem adevarul si eliminarea din sistem a celor ce l-au ascuns. Aura Ion nu avea ce sa caute in avionul pilotat de Adrian Iovan. Pilotul SMURD de la Constanta nu avea voie sa faca manevre de David Copperfield deasupra lacului. Stiti ce inseamna aceste doua realitati? Inseamna indisciplina crasa. Inseamna ca procedurile implementate de marele dumnezeu al medicinei de urgenta Raed Arafat nu sunt respectate, ba chiar sunt ignorate. Domnul Raed Arafat stie si el ce stiu si eu. Ca la Constanta a fost indisciplina. Ca oamenii sai nu i-au respectat regulamentul. Din pacate, una e indisciplina de a nu spala o ambulanta SMURD odata la 4 zile si alta e indisciplina care are ca si consecinta cosciuge.

Cine e vinovat ca pilotii de la Constanta aveau obiceiul sa se "dea" cu elicopterul deasupra lacului ca sa impresioneze doamnele cu "valurile" create de elice? Se pare ca nimeni. E Craciunul, timingul a fost perfect, ni s-a bagat sub botic, intre doua sarmale si o palinca, raportul de expertiza, in ianuarie nu vom mai tine minte mai nimic din acest accident si "asta e, mergem inainte" - sloganul romanilor care considera ca minciuna sau abuzul au ajuns mestecabile si ingurgitabile, a romanilor ce stiu ca nu mai e cazul sa se revolte. Unde e raportul de la prabusirea avionului condus de Adrian Iovan? Asa ca i-ati uitat deja pe militarii morti la Sibiu abia acum o luna? Unde dracu' e raportul cu concluziile accidentului?

Daca tot am inceput o noua era, dupa 25 de ani de minciunele si gogosele de tranzitie si post tranzitie, haideti sa nu mai mancam si acest rahat. Adevaratul raport ar trebui publicat, romanii ar trebui sa afle ca pilotul ala de la Constanta nu a fost erou, ci un inconstient, iar asteptarile romanilor ar trebui resetate. Sistemul SMURD trebuie reformat, procedurile trebuie intarite, iar cei vinovati de tolerarea acestor acte de indisciplina trebuie scuturati bine de tot, astfel incat niciun pilot de acum inainte sa nu mai creada ca aparatele de zbor dedicate salvarii de vieti omenesti sunt pentru distractie.

Mi-e greata de tacerea lui Ponta, de faptul ca se face scut pentru a-l apara pe Arafat care l-a endorsat in campania electorala. 

Daca vrea sa il bata pe Iohannis, daca vrea si el, Ponta, sa castige increderea romanilor, trebuie sa isi tatueze pe minte cuvantul ADEVAR. Nu e un cuvant usor, doare, dar ne vindeca de adevaratul flagel care sugruma constiinta poporului roman: coruptia ratiunii - cea care, timp de 25 de ani, ne-a facut sa credem ca minciunile sunt adevar. 

 
 
PS: Un mic update - declaratia unei vecine de-a pilotului, data pentru Romania Libera. Cred ca e foarte relevanta:
 
O altă vecină povestește cum pilotul îi saluta de la manșa elicopterului atunci când trecea pe deasupra caselor lor, situate pe o stradă de la ieșirea din orașul Buzău. „Zborul era viața lui, era un om deosebit, o bunătate de om. Se lăsa cu aparatul când trecea prin zonă și ne făcea cu mâna. Ne făcea grădina praf, ne răvășea toate florile, era plăcerea lui să se lase în jos cu aparatul și să ne salute. Îl salutam și noi. Uite acum ce s-a întâmplat”, a povestit femeia. vezi AICI articolul intreg

Comentarii

yo

28.12.2014 12:41

nu este cretin cel care scrie acest articol...omul chiar are dreptate si in toate aceste prabusiri vina apartine pilotilor care cred ca ei sunt zmei si au drept de viata si de moarte asupra unor oameni nevinovati,,,asa ca dragi piloti inainte sa va jucati cu vietile voastre nu i mai ucideti pe altii,,,iar pt cei care nu stiu accidentul din sibiu cu acel elicopter a fost din cauza ca un tampit de pilot nu a vrut sa si respecte traseul si a vrut sa arate altora ca el poate sa mearga prin ceata,,,si a mers,,,

yo

28.12.2014 12:42

diferenta este ca acei oameni au fost urcati din ordin in elicopter nu a fost vointa lor sa se plimbe,,,iar ordinul il dau superiorii,,,

MAGDA

28.12.2014 13:26

2 MILIOANE DE EURO PENTRU O ZI DE NASTERE PE STADIONUL NATIONAL

Antipresa

28.12.2014 14:03

O facatura de articol cu scop vadit politic anti Ponta . 

troaca

28.12.2014 14:43

Cu 3zile inainte de accidentul aviatic am stat de vorba cu cdor.Catuneanu.o alta persoana aflata in discutie a afirmat ca sa plimbat cu elicopterul si ar fi stat la 1m deasupra apei.atunci lam intrebat pe dansul daca e posibil.a raspunns la 1m nu a stat niciodata dar la 5m a stat facand desant.doa pt o perioada scurta 30sec nia spus si apoi lua altitudine.a continuat sa ne explice de ce nu se poate sta.discutia a durat cu dansul.luni cand am auzit ca sa intamplat accidentul mam gandit la chestia care o virbisem vineri.Dumnezeu sai odihneasca.

troaca

28.12.2014 14:57
Rammas

Velu

28.12.2014 16:28

acelasi comentariu pe care l-am scris si la Zoso:O caracteristica a elicopterelor este ca ele pot sa intre in propriul lor “siaj”, pentru ca pot sa faca punct fix sau mai degraba atunci cand merg in spate dupa ce fac punct fix.Practic fenomenul se intampla cand zboara (cand coboara!) in curentul de aer pe care tot el in produce si care “curge” in jos ca o cascada. In acest caz rotorul chiar daca se invarte nu mai poate genera portanta pentru aparat, doar alimenteaza fluxul de aer care (deja!) curge in jos (de asta nici nu se mai genereaza portanta, de asta elicopterul “pica”). Solutia este sa scoti urgent aparatul din acest flux de aer care curge in jos, altfel te prabusesti; adica ori sa mergi inainte, ori sa mergi lateral pentru a iesi din vortex si a gasi “aer proaspat”, adica stationar, care genereaza portanta.Dar daca esti prea aproape de sol cand te intalnesti cu efectul asta, practic nu mai ai spatiu pe verticala ca sa iesi din acest curent de aer, te prabusesti inainte sa poti sa iesi din aceasta “cascada”.Uitati-va la elicopterul rusesc care se prabuseste si de la ce inaltime o face. La fel si cel american. Sunt cel putin vreo 30 de metri si pilotul nu reuseste sa redreseze aparatul. Atunci ce pretentii sa mai avem cand elicopterul este la cativa metri de sol/apa? Daca asa s-a intamplat si in cazul Siutghiol atunci este clar eroare de pilotaj.Vedeti ultimul link cu prabusirea elicopterului rusesc.De asemenea si elicopterul ala trimis dupa Bin Laden (unul din ele, pe care l-au distrus la plecare), tot asa s-a prabusit.Mai sunt cativa factori determinanti:1. Era o zi calma, linistita, fara vant (vedeti suprafata lacului-oglinda); daca batea vantul din oricare parte, piloul avea o sansa in plus sa iasa din vortex mai repede si sa redreseze. Cu cat e mai calm cu atat e mai greu sa iesi din curentul de aer vertical pe care-l formeaza rotorul si in care coboara aparatul.2. Chiar daca era o zi insorita, apa avea numa 2°C. Pamantul se incalzeste mai repede decat apa. Zburand deasupra pamantului intr-un curent ascendent e relativ comd. Dar deasupra apei unde temperatura era mai mica era evident un curent descendent (care a ajutat si el la prabusire) care in mod sigur l-a luat putin prin surprindere pe pilot, cumulandu-se in acelasi timp cu efectul de vortex.Pilotul s-o fi gandit: uite ce zi frumoasa, insorita, vizibilitate maxima, fara pic de vant. Ia sa facem noi niste manevre sa impresionam gagicile! Well …  [;-)]link-uri pentru documentare:http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_ring_statesi o prabusire live de la rusihttp://www.liveleak.com/view?i=f1e_1409921091si inca una de la americani ca sa fim impartialihttps://www.youtube.com/watch?v=pAwxHGBA2_IP.S. Uitati-va la prabusirile elicopterelor (rus si american). Practic ele nu cad ca un bolovan, pilotii incerca sa redreseze aparatele, coborarea este relativ lina. Exact ceea ce au spus si martorii de la Siutghiol, respectiv elicopterul SMURD a coborat lin, apoi la contactul cu apa s-a rasturnat.

Ioana

28.12.2014 17:40

Si eu cred acest lucru, ca si multe persoane de pe langa mine! Mare dreptate ai! Si acesta este un adevar foarte crud! Nu stiu cati dintre voi ati vorbit cu piloti, sau cunoasteti ca sa stiti cum sunt ei de fapt! Ce mari si tari sunt ei si uite unde l-a dus pe acest pilot, sa omoare 3 oameni si cu el 4, bine ca nu mai era si altcineva! aaa ba da, un suflet nenascut!!!!

sandu marius

28.12.2014 19:00

Dragă autorule,Regret sincer că procedurile ”teroristului” Arafat impun că și tu să beneficiezi de serviciile SMURD. Risipă inutilă de resurse și păcat în fața lui Dumnezeu. Necesitatea afișării unui selfie în vârful articolului demonstrează cât ești de complexat și de frustrat.Atacurile la adresa lui Ponta (ce treabă are cu o anchetă a specialiștilor și parchetarilor ?!) și Arafat indică școala securisto-ceaușistă de a bălăcări imaginea oricui te complexează. Probabil ar trebui ca Ponta să dea indicații prețioase anchetatorilor așa cum făcea Băselul inimii și vieții tale ...Mă bucur că ai conversat din ograda lui boc cu cei de la Constanța (romatsa & co), cu siguranță ei își aduc aminte de tine. Nu uita ca zilnic să-ți efectuezi 2 până la 4 selfie, numaidecât cu mâna dreaptă căci nu toți interlocutorii tăi au memoria vizuală bună.Cheia de boltă a probatoriului tău, declarația vecinei de la Buzău ar fi tare dacă se referea la un pilot de Mig - 21. Elicopterele SMURD aterizează în localități, pe șosele, în parcări de supermarket, în curțile spitalelor așa că survolul la 20 - 50 metri a limitei unei localități este în regulă.Să știi că porcăind oameni de treabă nu îți vei realiza țelul de a ieși din anonimat și cleioasa mediocritate ... locul tău acolo este ...Și nu uita un amănunt: după ce și eu am vorbit aiurea când nu era cazul, în tinerețile mele, am aflat că bunul Dumnezeu (nu băsescul tău, un bătrânel de treabă pe care l-am creat noi după chipul și asemănarea noastră dar se pare că nu l-a văzut decât un muritor - Moise) te ”atinge” taman unde ai vorbit când trebuia să taci. Așa că fii atent la capetele de pod când rulezi cu bmw-ul ăla la mâna a treișpea cu 375.000 km la bord. E posibil ca piloții care vor mai activa la SMURD să nu riște o aterizare în zonă, să nu facă valuri în lanul de cucuruz și să-i critice superziariști ca matale.

aurel

28.12.2014 19:18

"Foarte simplu. Avionul intoarce prin inclinarea mansei si apasarea pe unul din paloniere". Hai sa fim seriosi, avionul ala nu avea ce sa caute acolo. Conditiile de givraj erau extreme.

aurel

28.12.2014 20:11

Este total aiurea sa pui cate o barca pe fiecare lac in ideea ca acolo o sa cada un avion sau sa fiu cu bun simt pe lac o persoana vrea sa innoate in decembrie. Si nu este de ajuns doar barca, mai trebuiesc 3 angajati care sa faca serviciu in ture, care sa stie sa porneasca barca si sa o foloseasca, o incapere incalzita cu telefon. (crezi ca este posibil asa ceva).  Un exemplu simplu: esti primul la semafor (e rosu), traficul aglomerat, in spatele tau inca 4-5 masini, si dupa ele apare o salvare ce suna din alarma, o vezi in oglinda si gandesti sa-i faci loc drept pentru care inaintezi cativa metri cu gandul ca si cei din spatele tau v-or face la fel, dar stupoare cel din spatele tau se bucura ca a mai avansat un loc la semafor si salvarea suna in continuare pane se face verde si toti vor sa se inghesoaie in spatele salvarii in ideea ca trec mai repede prin trafic. Lucrurile se v-or indrepta cand toti o sa respectam regulile de la cele mai simple la cele mai complicate.

un tehn.de bord...

28.12.2014 20:26

Perfect  adevarat.Credeti ca se va  pune punct si se va schimba ceva? Eu nu.Vad aceleasi scenarii din 1976  

Jeni

28.12.2014 20:35

Sunt total de acord cu unele randuri pe care le voi transforma intr-un citat (cu precizarea sursei bineinteles) si anume "Daca vrea sa il bata pe Iohannis, daca vrea si el, Ponta, sa castige increderea romanilor, trebuie sa isi tatueze pe minte cuvantul ADEVAR. Nu e un cuvant usor, doare, dar ne vindeca de adevaratul flagel care sugruma constiinta poporului roman: coruptia ratiunii - cea care, timp de 25 de ani, ne-a facut sa credem ca minciunile sunt adevar."Astfel, dupa cum am precizat anterior, voi alcatui citatul: "Daca vrei sa castigi increderea oamenilor de langa tine, trebuie sa iti tatuezi pe minte cuvantul Adevar. Nu este un cuvant usor, doare, dar vindeca de adevaratul flagel care sugruma constiinta omului - coruptia ratiunii, cea care ne face sa credem ca minciunile sunt adevar." - Liviu Alexa

flo

28.12.2014 21:39

esti un mare dobitoc !!!!!sper sa te vad in ziar cu comentarii despre tine postmortem dupa un accident "stupid "cum crezi tu

Cornel

28.12.2014 22:39

Nu sunteti pregatiti.Sau nu puteti suporta ADEVARUL. Doar atat.Suntem cruzi.

Cristina

28.12.2014 23:00

Buna seara tuturor,Sunt de acord cu aceasta varianta referitoare la zborul efectuat aproape de luciul apei, întrucât unul din membrii familiei mele este fost pilot de elicopter, insa, haideți sa privim si la capacitatea de răspuns in cazul acestui tip de urgente. Din punctul meu de vedere consider necesare proceduri clare, aplicabile si respectate, de asemenea sa se pună accent pe constientizarea personalului de riscurile aferente oricărei devieri, întrucât in astfel de situații exista victime colaterale care sunt expuse si nu sunt conștiente de gravitatea situației.Indiferent de cauze, din păcate si-au pierdut viața 4 oameni, iar pe lângă decesul acestora mai sunt si oamenii care ii așteptau acasă...  

OVIDIU

28.12.2014 23:22

Daca pilotul a fost un teribilist...OK! ... Gresala de sistem pentru ca personalul nu este verificat corespunzator.Daca a fost o problema tehnica ... OK! Gresala de sistem pentru ca se pleaca in misiune cu aparate de zbor cu defectiuni!?Sistemul (SMURD) si cei ce sunt la carma lui cand vor fi verificati daca sunt corespunzatori? S-a demonstrat ca cei ce deservesc sistemul nu sunt nemuritori. Oare cei de la varf sunt de neinlocuit? Respecte pt. dl Arafat! A realizat ceva deosebit dar lasa impresia ca s-a plictisit, si cei pe mana carora a lasat institutia sunt niste incompetenti sau poate politicieni.

oxxy

29.12.2014 00:09

Din pacate acesta este purul si unicul adevar! Grandoarea,dorinta de a iesi in evidenta altfel decat doar salvand vieti a dus la acest tragic accident.Pacat de copiii ramasi orfani...

liviu sandu

29.12.2014 00:38

deci...asta   e  o  diversiune...sa  presupunem  ca  pilotul  a  dorit  sa  se  dea  mare  in  fata  damelor....asta  ii  scuteste  pe  cei  care  trebuiau  sa  vina  sa  salveze  pe  ceilalti??   oare  nu  sunt  la  marea  neagra??  ce  fac  cand  trebuie  sa  salveze  ambarcatiuni???    nu  au  nave  rapide....elicopotere  care  sa  aduca  si  100  colaci  de  salvare???  si  chiar  scafandri  sau  barci  gonflabile....ce  vina  au  ceilalti???   

casey

29.12.2014 03:59

Bravo, ma, Sherlock. Un alt jurnalist mare. De ce toti speculati in momente d-astea si vindeti editoriale de nivelul "schimb de mame". E mizerabil.

Andreea

29.12.2014 04:44

Foarte interesant articolul, dar permiteţi mi sa mă îndoiesc de criticile dvs. mai alese e cele cu privire la dl Ponta, pe care in campania de acu o luna l ati susţinut vehement. Atunci nu precizaţi nimic despre ADEVARUL care s a dovedit de atatea ori ca nu l interesează pe dumnealui.

Mihai

29.12.2014 12:43

E greu sa-l acuzi pe Arafat in chestiunea asta chiar daca e adevarata. Cum poti explica logic ca pilotul "se dadea" cu elicopterul? Din pozitia lui el trebuie sa actioneze pe chestii logice. Dumneavoastra, ca ziarist, puteti sa publicati cate zvonuri doriti. Nu va trage nimeni la raspundere chiar daca gresiti.

Rucsandra

29.12.2014 13:18

Nu poti apuca un "rahat" de partea lui curata.

CAMI

29.12.2014 13:55

Mă poate lămuri cineva care e vina lui Arafat ? Dacă ,,Gheoghe Grozavu ,, nu respectă protocolul , daca cei de la trafic aerian nu şi-au pus problema ce căuta elecopterul în acea zonă .....Arafat trebuie demis ?IDIOŢI Este singurul care a făcut ceva pentru noi toţi - români , unguri , sârbi,ţigani .lipoveni , armeni ....şi alte neamuri ale acestei ţări fără a avea ,,rădăcini,, ca noi , iar drept răsplată la orice hop strigăm ,,demisie ,, . DE IDIOŢI CE PUTEŢI FI Este cel mai patriot decât toţi (la un loc ) cei pe care i-am votat vreodată şi care odată ajunşi acolo ,,sus,, brusc cred e doar meritul lor iar noi ceilalţi le suntem slugi .  

zahiu dumitru

29.12.2014 18:49
da Liviu ai dreptate eu stau in constanta si pot afirma ca elicopterul smurdului ateriza dimineata si seara la ora 8respectiv 20 in curtea unitati de pompieri din Palas dar de fiecare data  eleicopterul facea 2 raiduri prin cartier foarte foarte  aproape de case. Nu pot sa iti explic ce zgomot si stres era pe tot cartierul deja devenise obicei cu toate ca unitatea de pompieri este intr-o zona  nepopulata, cimp  undeva peste sosea vizavi de cartier  elicopterul isi facea plimbarea peste case deci iti dau dreptate Indisciplina,inconstienta,nesimtire

vasile valeanu

30.12.2014 04:20

ADEVARUL DERANJEAZA INTOTDEAUNA, PLUS CA TRANSFORMA EROII IN NISTE INFRACTORI DE CEA MAI JOASA SPETZA, CEEA CE IN CULTURA NOASTRA BALCANICA E DE NECONCEPUT.  ROMANI, TREZITZI-VA ODATA, CE SE INTAMPLA CU VOI ?!

Stefan

30.12.2014 08:13

Asta-i viața!Sugerezi că rahatul trebuie cosmetizat să pară altceva?Lucrez în aviație și pot să spun că am fost la bordul unui avion în care pilotul făcea cascadorii. Și nu era avion de acrobație.Așa i s-a părut lui amuzant, să ne tremure chiloții.

george

30.12.2014 18:58

Majoritatea dintre noi toti suntem niste prosti , stam si laudam doctorii care daca nu le dam bani se uita in sictir la tine, sau stai cu salvarea in fata portii si mori cu zile sau ai alte complicatii ,te duci la un spital cu o anumita problema si te trimite la alt spital ca nu au aparatul de care ai avea nevoie desi ei il au dar nu vor sa te ajute ,colegiul medicilor si politia nu fac altceva decat sai disculpe de moartea ta a copilului sau de vreo boala luata din cauza lor ,cazuri sunt destule cu nici un inculpat doctorii si asistentele sunt intotdeauna nevinovati asa ca mai dai dreacu ducase asa cum s au dus si altii cu zile

unulmic

30.12.2014 19:30

este urat sa te porcaiesti aici pentru ca ne convine sau nu parerea unora. inclin sa cred autorul articolului.arafat a dispus expertiza cu privire la adevarul din inregistrarea de pe telefonul mobil.a anuntat domnia sa ca nu se putea auzi strigatul de ajutor de la resturile elicopterului la mal. este o dovada a intentiei de a acoperi proasta actiune la interventie si a iesi basma curata. concluzia?..e un nemernic!!.eu sant din cernavoda si daca vreau sa trec dunarea strig de pe malul asta la prietenul meu de pe celalalt mal (care nu sta cu urechea la mal,are treburile lui), si ma aude. in nemernicia lui vrea sa-mi demonstreze ca pe apa nu se aude sunetul si ca inregistrarea aia e falsa.nu pot sa cred ca institutiile statului au ajuns pana aici.sa musamalizezi adevarul.deci ce sa mai cred?raportul acestei catastrofe va fi favorabil acestora spre bucuria carcotasilor de mai sus ,dar adevarul ??? 

Adauga comentariu