De ce nu a fost modernizată complet parcarea Aeroportului Cluj? Tișe dă vina pe alții

Cel mai modern aeroport din lume va fi inaugurat până la finele lui 2019, în Beijing. Între timp, în Singapore turiștii pot folosi căzi cu hidromasaj, pot admira grădina botanică, iar la Seul pot încălța o pereche de patine (chiar și vara) pentru a se bucura de patinoarul din incinta aeroportului. La 7500 km depărtare, în centrul universului transilvănean, Consiliul Județean, conducerea aeroportului Cluj și societatea care administrează parcarea aeroportului (UTI) și-au propus să facă un parking modern pentru 1500 de mașini, dar par incapabile să ajungă la un consens pentru a moderniza o banală parcare.

Parcarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca este mărul discordiei dintre conducerea aerogării și a Consiliului Județean Cluj. Alin Tișe, președintele CJ Cluj nu ratează nicio ocazie să atingă acest subiect, la fel și reprezentanții Aeroportului. În ședința de Consiliu Județean de ieri, Tișe a căutat scuze pentru faptul că parcarea este nereparată și a ajuns rușinea României, după cum spunea recent David Ciceo, directorului Aeroportului din Cluj.

Recent a fost reparată o parte din parcare, însă restul a rămas la fel, într-o stare extrem de proastă.

Potrivit lui Alin Tișe, nu pot fi făcute lucrări în continuare din cauza UTI, firma care are o parte din teren în concesiune. Nici vorbă să poarte vreo vină Consiliul Județean.

„Noi am trimis o notificare de reziliere a întregului contract cu societatea de acolo. Situația e complicată. Din păcate noi n-am câștigat procesul, cerem evacuarea și rezilierea totală a contractului. Momentan punem în executare o sentință. În curând trebuie, printr-un act adițional, să stabilim ce rămâne în ograda societății respective, mai exact numărul de locuri de parcare și amplasamentul și ce rămâne în posesia județului. Va trebui sa ne limităm strict la terenul pe care societatea îl are în concesiune de la noi. După ce se va permite asta, societatea va face toate reparațiile, conform unui grafic”, a explicat Tișe, în cadrul ședinței de Consiliu Județean.

Deși cei care conduc județul nu au putut moderniza o simplă parcare în ultimii ani, planurile lor sunt mărețe și deja vorbesc despre un parking ultra-modern. Anul trecut, Tișe a lansat vestea super optimistă că în 2019 va fi construit un parking ultra-modern, pentru aproximativ 1500 de mașini. În prezent, Tișe se întreabă dacă totuși mai e „oportună” o astfel de investiție:

„Trebuie sa decidem ce facem, e vorba de acel teren pe care trebuie construit acel parking. Acum trebuie decis, dăm la aeroport sau ținem la județ și facem licitație pentru a executa noi parkingul. Să stabilim dacă acel parking mai e oportun, dacă îl facem pe bugetul județului, pe bugetul aeroportului”.

De aproape 10 ani durează telenovela dintre conducerea aeroportului, conducerea Consiliului Județean și UTI.

Conform site-ului oficial al Aeroportului Cluj, „judeţul Cluj numără aproximativ 700.000 locuitori. Din acest punct de vedere, aeroportul din Cluj-Napoca poate fi comparat cu aeroporturile din oraşele europene Geneva şi Stuttgart, care înregistrează anual 12 milioane, respectiv 9 milioane de pasageri”. Din punct de vedere al parcării, poate fi comparat cu o stație de autobuz din Berlin.

Până atunci, pasagerii au alternativa unor parcări private amplasate lângă aeroport, unde sunt nevoiți să scoată din buzunare aproximativ 100 de lei pe săptămână pentru a-și lăsa mașina în condiții de siguranță.

sursa foto: ziare.com

Adauga comentariu