De ce nu au mai mers la școală elevii din județ, în ultimii cinci ani. Cei mai mulți copii care au renunțat la școală provin din Cluj-Napoca și Turda

În ultimii cinci ani, abandonul școlar a scăzut în județul Cluj. Dacă în anul școlar 2015 – 2016 au renunțat la școală 304 elevi, în anul școlar 2019 – 2020 numărul acestora s-a redus la 164. Cei mai mulți elevi provin din mediul urban. Câmpia Turzii a avut un boom în urmă cu cinci ani, dar ulterior numărul lor a scăzut. Se pare că măsurile luate de școli au fost eficiente din moment ce rata de abandon este tot mai mică de la an la an.

Conform datelor transmise de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ), la solicitarea Ziar de Cluj, în anul școlar 2015 – 2016, au renunțat la școală 304 elevi. Cei mai mulți, 78, au fost din Câmpia Turzii, urmați de Cluj-Napoca cu 45 de elevi și Turda cu 31 elevi.

În anul școlar 2016-2017 au abandonat școala 254 de elevi. Cei mai mulți, 46, au fost din Cluj-Napoca, urmați de Florești cu 32 și Turda cu 24.

În anul școlar 2017-2018, numărul elevilor care nu au mai mers la școală a fost și mai mic: 232. Cei mai numeroși, 57, au fost tot din Cluj-Napoca, urmați de cei din Cămărașu: 21 și Turda: 17.

În 2018-2019, numărul total al elevilor care au abandonat cursurile a fost de 196. Cei mai mulți au fost din Huedin: 25, urmați de Turda: 23 și Cluj-Napoca: 20.

În anul școlar 2019-2020, au renunțat la școală 164 de elevi. Cei mai numeroși elevi au fost din Cluj-Napoca: 23, urmați de Huedin: 21 și Dej: 13.

În perioada 2015 – 2020, cei mai mulți elevi care au renunțat la școală au făcut acest lucru în clasele V – VIII.

Potrivit reprezentanților ISJ Cluj, cauzele pentru care elevii din județ nu au mai mers la școală sunt multiple:

  • depășirea vârstei de școlarizare;
  • însoțirea părinților plecați la muncă în străinătate;
  • dezinteresul familiei și al elevului, probleme de familie, situație materială precară;
  • angajare;
  • părăsirea sau schimbarea domiciliului fără a anunța unitatea de învățământ;
  • repetenția;
  • neprezentarea la cursuri și examene, absențe nemotivate.

Ce măsuri au luat reprezentanții ISJ Cluj pentru reducerea abandonului școlar? Au fost trimise înștiințări repetate părinților, scrisori de avertisment, a fost făcută consiliere de specialitate. De asemenea s-au făcut vizite la domiciliu din partea dirigintelui, mediatorului școlar și a asistentului social.

Alte măsuri care au fost luate: activități și proiecte derulate de către consilierul școlar pe tema absenteismului, colaborarea de Departamentul de Asistență Socială din cadrul primăriilor, sprijin în învățare oferit elevilor, monitorizarea și consilierea elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii.

Adauga comentariu