De ce lucrările la strada Ferdinand nu au început în timpul verii, când orașul a fost liber? Boc promite că se va circula din 1 decembrie, deși lucrările durează 11 luni

Modernizarea străzii Ferdinand, care a început în 26 august, va fi gata abia peste 11 luni. În tot acest timp, circulația este un calvar atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni. Toată lumea i-a bătut obrazul primarului Emil Boc din cauza demarării lucrărilor în toamnă, odată cu începerea școlii și a cursurilor universitare. Conducerea Primăriei Cluj-Napoca a făcut public motivul oficial pentru deschiderea șantierului atât de târziu: abia acum au venit banii europeni.

„Am demarat lucrările acum la sfârșit de august, început de toamnă pentru că acum a venit contractul cu fonduri europene, acum s-a semnat contractul. Orice întârziere însemna pierderea banilor europeni. Din costurile de realizare a lucrărilor de pe Fedinand, 80% sunt bani europeni. Nu-mi pot permite să pierdem acești bani, de aceea am anticipat înainte de începerea lucrărilor, ne-am cerut scuze clujenilor pentru deranjul pe care îl avem 11 luni”, a declarat Emil Boc, luni dimineața, la un post de radio local.

Dacă riscăm să dăm crezare promisiunilor primarului, pe Ferdinand se va circula din 1 decembrie, deși lucrările au ca termen de finalizare luna iulie a anului viitor.

„Pentru această componentă care este cea mai importantă, adică circulația în oraș, va trebui să facem un efort și să scurtăm acest calvar. Ne-am luat angajamentul că până la 1 decembrie va fi gata Ferdinand la nivelul de uzură, ca să se poată circula”, a precizat Boc.

Lucrările la strada Ferdinand au fost perturbate și de descoperirea vestigiilor arheologice ale Turnului Podului Porții. Arheologii au lucrat la foc continuu astfel încât să nu întârzie prea mult șantierul.

Citește și:

Povestea Turnului Porții Podului, descoperit pe șantierul străzii Ferdinand. De ce se numea așa și ce au aflat arheologii

De luni, 26 august 2019, circulația auto este complet închisă pe strada Regele Ferdinand, sensul nord-sud (dinspre strada Horea/Piața Mihai Viteazu, latura nordică/strada G. Barițiu înspre Piața Unirii), iar pe sensul înspre Gară, circulația se va desfășura doar pe prima bandă.

Transportul în comun pe direcția spre centru folosește ca și ruta alternativă străzile I.P. Voitești și F.J. Curie (liniile 9, 19, 22, 29, 42, 52). Linia de troleibuz nr.1 circulă pe ambele sensuri ale străzii Paris - B-dul 21 Decembrie 1989. Stația din Piața Mihai Viteazu, zona pod Traian, spre centru este suspendată temporar și înlocuită de stația de pe strada I.P. Voitești.

Pe strada F.J. Curie s-au desființat provizoriu parcările de pe partea stânga pe sensul de mers pentru a permite circulația mijloacelor de transport în comun.

Pe toată perioada de execuție a lucrărilor, sunt închise circulației auto și străzile E. Zola și S. Pușcariu, asigurându-se doar culoare pentru pietoni.

Adauga comentariu