In vizor

De ce intarzie licitatia pentru deszapezire: Primaria nu se intelege cu ANAP la experienta participantilor si la garantia de participare

In 16 decembrie 2015, Primaria Cluj-Napoca a intocmit al treilea caiet de sarcini din ultimii ani pentru scoaterea la licitatie a serviciilor de salubrizare stradala si deszapezire. Numai ca, de atunci, institutia publica nu a ajuns la un consens cu Agentia Nationala pentru Achizitii Publice privind prevederile din caietul de sarcini, astfel ca demararea procedurii de achizitie publica este amanata. ANAP cere Primariei Cluj-Napoca sa nu fie atat de stricta cu experienta firmelor care participa la licitatie, dar si sa solicite in caietul de sarcini o mai mica garantie de participare.

De mai bine de doua luni, reluarea licitatiei pentru serviciile de salubrizare stradala si deszapezire este blocata de corespondenta birocratica dintre ANAP si Primarie. Agentia Nationala pentru Achizitii Publice nu a dat OK-ul pentru caietul de sarcini, votat de consilierii locali in 16 decembrie 2015.

“Imediat dupa ce s-a votat in Consiliul Local caietul de sarcini, el a fost inaintat catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice pentru validare, urmand ca, o data validat, sa stabilim un termen pentru organizarea licitatiei si sa inceapa procedura de achizitie publica.
Au fost o serie de comunicari intre Primarie si ANAP cu privire la prevederi din caietele de sarcini. Si in acest moment asteptam un punct de vedere scris de la ei, pentru a face niste modificari, diverse clauze pe care noi le-am prins in caietul de sarcini, care sa ne garanteze in primul rand capacitatea financiara si experienta similara in astfel de servicii.
Conditiile impuse in caietul de sarcini au fost considerate pe valoare prea mare sau pe termen prea lung de catre ANAP si au solicitat sa le reducem. Noi ne raportam la cadrul legal cand facem astfel de modoficari, pentru ca vrem sa facem o achizitie de servicii care sa ne garanteze ca cei care vin sa se ocupe de contract au experienta, au capacitatea si dotarile pentru a functiona la standarde inalte, deoarece este un acord cadru pe o perioada mai lunga de timp”, a declarat Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca.

In septembrie 2013 si in februarie 2015, Primaria a scos la licitatie, de doua ori, serviciile de salubrizare stradala si deszapezire, insa de fiecare data, procedurile au fost anulate.

Prima licitatie a fost lansata de Primaria Cluj-Napoca in 24 septembrie 2013. Initial, licitatia a fost castigata de firma Supercom, insa a fost contestata, iar instanta a dispus refacerea licitatiei. Apoi, Primaria a anuntat un al doilea castigator: lotul 1 – asocierea RER Ecologic Oradea si Retim Galati; lotul 2 – asocierea RER Ecologic Buzau si RER Ecologic Bucuresti.

In 17 februarie 2015, Primaria Cluj-Napoca a refacut caietul de sarcini si a lansat o noua licitatie, care a fost, din nou, anulata.
De aceasta data, cei opt ofertanti au fost anuntati de primarie ca nu indeplinesc criteriile impuse in caietul de sarcini.

Acum, angajatii Primariei Cluj-Napoca au refacut intreaga documentatie, in conformitate cu un nou ordin al ANRSC, Ordinul 82/2015, dupa cum se arata in proiectul HCL, supus votului consilierilor locali, in 16 decembrie 2015.

De asemenea, fata de cele doua proceduri anulate pana acum, a aparut modificarea conditiilor si a locului de depozitare a deseurilor municipale, respectiv sistarea activitatii de depozitare temporara pe platforma de la Pata Rat, incepand cu 25 iunie 2015 .Astfel, deseurile vor fi depozitate pe rampa temporara a Regiei Autonome a Domeniului Public, amenajata anul trecut cu finantare de la Primaria Cluj-Napoca.

Exista si doi castigatori de pe urma tergiversarii licitatiei: societatile Brantner-Veres si Rosal, care opereaza din 2005 in Cluj-Napoca, pentru curatarea orasului de praf si zapada. Din toamna lui 2013, contractul este in prelungiri. In tot acest timp, administratia locala plateste, conform contractului, aproximativ 5 milioane de euro pe an. In cei doi ani de prelungiri, in conturile firmelor au intrat cel putin 10 milioane de euro.

Daca pana acum administratia locala platea peste 5 milioane de euro pentru aceste servicii, conform viitorului contract, pretul creste la aproape 7 milioane de euro pe an.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *