Darea în folosință a noului ansamblu imobiliar Platinia va crea un infern în trafic în zona fostei Fabrici de Bere. Emil Boc le recomandă clujenilor, în bătaie de joc, să circule cu bicicleta!

În câteva luni, ansamblul imobiliar Platinia de pe strada Moților, construit pe locația fostei fabrici de bere Ursus, va fi dat în folosință. Noul ansamblu imobiliar va fi compus dintr-o galerie comercială pe două niveluri, plus 320 de apartamente, și va avea o parcare subterană pe două niveluri. Cele două niveluri de shopping mall vor însuma aproximativ 13 000 de mp de magazine, cafenele și restaurante. Investitorii vor prelungi strada Oțetului pe lângă ansamblul imobiliar și o vor lega de Calea Moților printr-o cale de acces cu 3 benzi și jumătate. După ce va fi gata strada, ea va fi predată în administrare Primăriei, însă municipalitatea încă nu a găsit soluții de sistematizare rutieră în zonă, soluții adaptate noii situații din teren. 

„În momentul în care ne-au dat autorizaţia de construire pentru acest proiect, noi am trecut prin comisii, inclusiv la Siguranţa Circulaţiei, de atunci până acuma chiar nu s-au găsit soluţii, chiar nu s-au gândit absolut deloc că noi vom finaliza proiectul? O să le cedăm o stradă întreagă spre administrare, care totuşi are 3 benzi jumătate, e ditamai bulevardul, şi ei încă nu ştiu cum să soluţioneze problema? Soluţii sunt convinsă că s-ar putea găsi, cum s-au găsit şi în alte zone”, au precizat reprezentanţii Platinia pentru Monitorul de Cluj.

După ce ansamblul imobiliar Platinia va fi dat în folosință, sutele de noi locatari de aici și miile de clujeni care vor veni în centrul comercial vor transforma întreaga zonă într-un calvar rutier, la care primarul Emil Boc a găsit o modalitate de rezolvare cel puțin hilară: el le-a transmis viitorilor proprietari de apartamente să-și cumpere o bicicletă sau să se pregătească să meargă pe jos, pentru că în zonă nu vor fi modificări de trafic, pentru a le facilita acestora deplasarea. 

Se ridică întrebarea dacă primarul Boc a vorbit serios sau nu, dacă într-adevăr consideră mersul cu bicicleta drept o soluție de deplasare pentru locatarii viitorului ansamblu imobiliar, pentru că mersul pe jos ar putea reprezenta o alternativă doar pentru cei care vor avea și serviciul în apropiere. În plus, se mai ridică o a doua întrebare: clujenii care vor dori să își facă cumpărăturile în noul centru comercial vor trebui să vină și ei la mall cu bicicleta?

Clujul a ajuns, în viziunea lipsită de viziune a primarului, micul New York?

„Cei care vor sta acolo vor şti că vor ieşi foarte greu. Şi în New York, când ai apartament în centru, nici măcar nu ai loc de parcare. Stai într-un zgârie-nor, dar nu ai loc de parcare. Şi acolo va trebui să se ştie, dacă vrei să locuieşti acolo, te duci pe jos. Te duci pe jos pentru că prioritatea este axa principală est-vest, nu este axa secundară, ieşirea de acolo. Cei care vor locui acolo nu vor putea ieşi în trafic. Cei de acolo care stau în zona centrală şi îşi vor cumpăra apartamente, trebuie să ştie că acolo se vor duce mai mult cu transportul în comun sau pe jos. Nu poţi să stai şi în centrul oraşului şi să ai ieşire ca într-o altă zonă a oraşului mai puţin intens circulată. Nu se pune în discuţie să aducem modificări suplimentare, se vor adapta. Cei care vor opta să cumpere acolo locuinţe să ştie că acolo va fi un infern pentru ei să circule cu maşina. Ar fi mai preferabil să aibă bicicletă, să folosească transportul în comun sau să meargă pe jos”, a spus Emil Boc, citat de Monitorul de Cluj.

Declarațiile lui Emil Boc, luate în serios, îți dau aripi! Noroc că nimeni nu le ia în serios!

Dacă Emil Boc le recomandă viitorilor locatari mersul cu bicicleta, ne punem o altă firească serie de întrebări: 

De ce a închis municipalitatea Cluj Bike pe perioada de iarnă? De ce pistele de biciclete nu sunt deszăpezite, de ce nu există un contract de deszăpezire pentru acestea, de ce sunt folosite pistele ca loc de depozitare pentru zăpada aruncată de pe carosabil și de pe trotuare, ele devenind astfel impracticabile? Din moment ce se știa de doi ani de zile că în acea zonă va fi dat în folosință un nou ansamblu imobiliar, cu centru comercial la parter, cu peste 300 de apartamente, dacă se preconiza ca soluție deplasarea în zonă cu bicicleta, de ce nu a fost construită o infrastructură coerentă de piste de biciclete? Vor putea noii locatari, clujenii în general, să circule dinspre și înspre Platinia cu bicicleta? Pe unde vor circula bicicletele, pe carosabil, în traficul care va deveni infernal (care deja este oricum infernal)? Este sigur sau este periculos să circuli cu bicicleta prin infernul de mașini? Noii locatari vor circula cu bicicletele pe trotuare, le permite legea?

La toate aceste întrebări am încercat să răspundem cu ajutorul domnului Radu Mititean, directorul executiv al Clubului de Cicloturism „Napoca”:

„Eu cred că a fost un fel de glumă a primarului. Să fim serioși! E un fel de scuză pentru că s-a autorizat în mod aberant din punct de vedere urbanistic o clădire acolo, care nu are măsuri asigurate de circulație, pentru că astea nu se schimbă peste noapte și nu se schimbă numai acolo. Deci, asta e un fel de scuză penibilă pentru faptul că s-a dat o autorizație de construire fără să se asigure circulația. În zonă oricum e foarte aglomerat acolo. Cu implantul acesta de structuri, nu numai partea de locuire, ci și partea de mall, care atrage foarte multă lume, e previzibilă o creștere foarte puternică de trafic. 

Da, se poate, în principiu, să locuiești acolo și să nu îți ții mașina lângă casă. În alte părți, de exemplu, în Viena, e chiar firesc. Foarte puțini riverani își pot permite, în zona centrală a Vienei, să își parcheze mașina aproape de casă. Doar că acesta e un text (declarația lui Boc – n.r.) care e clar că e spus numai așa, ca o perdea de fum, ca o eschivă de la situație, pentru că nu e o politică generală a Primăriei, pe care să o implementeze peste tot în Centru, ci e doar o scuză față de acel imobil pe care l-au autorizat deși e clar că va fi o problemă foarte mare cu circulația. Și asta se întâmplă și în alte părți. 

În zonă nu este infrastructură pentru biciclete. Pe Calea Mănăștur nu ai nimic. Spre Centru, la fel, de acolo nu este! Înspre Uzinei Electrice este acea glumă de pistă care nu duce nicăieri și care se întrerupe prin stația de autobuz ș.a.m.d. Deci, nici vorbă! Eu zic că e o declarație doar în bătaie de joc! Zona e foarte aglomerată, de altfel. Nu este legătură în nicio direcție. Să circuli cu bicicleta pe trotuar e interzis de lege. Dacă nu ai pistă, poți circula numai pe carosabil, nu e voie pe trotuar, în nicio împrejurare!

Deocamdată astea sunt niște declarații, nu știu să existe o soluție conturată, în condițiile în care clădirile sunt aproape gata! Astea ar fi trebuit să fie dezbătute public, aprobate, conturate clar, înainte de a începe șantierul. Ori, la noi, când e aproape gata, cică se caută soluții! Acolo clar sunt niște probleme foarte mari și asta e o declarație așa, semi-glumeață, pentru a deturna atenția de la problema modului în care s-a autorizat acolo respectivul complex imobiliar! 

E o declarație neserioasă, nu merită discutat subiectul pentru că e o declarație aruncată în bătaie de joc! E evident că nu e nicio intenție serioasă a Primăriei, ar trebui să fie un document de politică publică, un plan de mobilitate urbană, să zicem că schimbăm trendul pe toată zona centrală, că facem, dregem! Asta e o scuză ieftină și glumeață pentru modul în care s-a autorizat acolo clădirea. Nu vreau să intrăm în această discuție pentru că e neserioasă, e în bătaie de joc! Pe mine mă umflă râsul! E o declarație care nici nu merită analizată și luată în serios! Eu refuz să iau în serios asta pentru că e zisă în bășcălie, e contrazisă de toate politicile și de toate documentele Primăriei! E o chestie declarată în bătaie de joc! Trebuie să fii foarte fraier să iei în serios și să discuți o asemenea declarație când e clar că nu are nicio intenție serioasă, nu reflectă viziunea și opinia reală! E dată așa, ca o scuză! Putea să zică: «Domnilor, beți Red Bull, că atunci aveți aripi și e cam aceeași chestie și nu vă trebuie mașini, că vă deplasați prin aer!» Și e cam în același registru!”

Comentarii

razvan

26.01.2017 17:11

O sa fie bine...ca sa nu fie rau :)

dobre ioan

27.01.2017 09:29

Hai sa fim putin seriosi, si sa dam cu noroi cand e cazul si unde e cazul.320 de apartamente, 2 nivele subterane de parcare, unde nu cred ca intra 320 de masini, poate nici jumatate.Cele 2 nivele de mall vor fi un fel de Sora, poate putin mai mare. Cine merge la Sora cu masina? Si unde lasa masina? Pe unde apuca, prin zona centrala, ca aia de la Sora nu au nici un loc de parcare pentru clienti.Asa ca magazinele care au acolo spatiu vor avea o mica surpriza legata de accesul clientilor.Iar cei care locuiesc in acel bloc, au statia de autobuz foarte aproape, pot merge spre centru foarte usor, iar pe partea cealalta, spre Plopilor, se ajunge la tramvai, daca vor sa ajunga la gara sau pe Muncii.Asa ca faza cu iesitul masinilor e umflata. Hai sa vedem cati incearca dimineata sa iasa de pe strada Campului, sau Mehedinti, si sa vedeti cat se sta acolo. Si care nu au alternativa ca pot iesi pe acolo sau pe dincolo, sau cu autobuzul, care merge in aceeasi coloana cu masinile.Daca prelungesc cei de la Platinia strada Otetului pana in Calea Motilor, atunci vor putea pleca toti spre Manastur, si la semaforul de la USAMV vor intoarce spre centru.Cel mult ar putea sa le faca un semafor sincronizat cu celelalte 2 din zona, si sa iasa de acolo atat cit apuca.Acuma toti construiesc in draci case si blocuri, si apoi primaria trebuie sa le faca acces facil. Poate ar trebui sa se faca invers, sa ii oblige primaria sa rezolve accesul, si dupa ce accesul este rezolvat, sa primeasca aprobare de constructie. Oare cei de la Platinia ar mai fi fost asa de fericiti sa procedeze in acest sens?Cei care isi cumpara apartamente in acel bloc trebuie sa tina seama de acest lucru, ca probabil vor iesi greu de acolo cu masina, si sa plateasca in cunostinta de cauza pretul.

Ioana I

30.03.2017 22:08

Stimate domn, aveti perfecta dreptate in tot ceea ce spuneti , dar vorbiti fara sa fiti suficient de bine informat. Eu sunt unul dintre cei care au cumparat un apartament la Platinia.Cei de la Platinia au cedat 3000 mp din teren si au facut drumul ce leaga Calea Manastur de strada Otetului. Investitia Platinia cu acest drum in jur de 1 mil euro daca calculam si pretul terenului cedat. Primaria a conditionat autorizatia de construire de realizarea acestui drum pe cheltuiala investitorului si cedarea acestuia la finalizare municipalitatii . Lucru care s-a si intamplat.Stiu asta, deoarece am vazut cf-urile si dezmembrarile aferente, contractul de vanzare cumparare al terenului, hotarari AGA, etc, cand am semnat antecontractul, erau toate anexe la actul semnat.Timp de 2 ani cat a durat constructia trebuia gasita o solutie de reglementare a intersectiei ( semafor, sens giratoriu nu incape desi Platinia ar fi fost dispusa sa il faca , dar asta insemna sa faca Primaria exproprieri, etc). Astia de la Platinia ne-au explicat situatia drumului de la inceput si incertitudinea intersectiei si a sensurilor de circulatie. Locuri de parcare sunt peste 500. Drumul facut de Platinia , in proiectul viitor al Primariei , trebuie sa lege Calea Manastur de Uzinei Electrice, este un proiect pe termen lung , dar si aici sunt necesare exproprieri si continuarea drumului inceput de Platinia . Deci nu este o zona care nu are solutii. Doar ca aceste solutii implica o perioada lunga de realizare. 80% din drum e facut de Platinia, sa speram ca diferenta de 20% ramasa nu va dura mai mult de 10 ani :), desi cand spui Primarie si exproprieri in aceeasi propozitie te gandesti deja ca vei fi la pensie si vei avea tot timpul din lume sa circuli pe jos( asta daca te mai tin picioarele ). Intre timp mi-am luat bicicleta :) ca nu trebuie sa imi car sacosele de cumparaturi decat pana in lift si din lift direct in apartament.Tot ajung eu pe undeva cu ea in parc:)

Ghita

27.01.2017 09:59

Accesul spre Calea Motilor se va rezolva probabil la fel ca cel din Gradini Manastur, care are mult mai multe apartamente. Ideea cu bicicleta mi se pare geniala. Solutia pentru a inchide definitiv gura carcotasilor este interzicerea accesului auto in centrul orasului. De fapt mai exista o solutie; daramarea tuturor cladirilor (noi si vechi) si realizarea unui bulevard cu sase benzi pe sens din Gilau pana in Gherla.

mihai

28.01.2017 09:56

asta cu bulevardul cu 6 benzi pe sens din gilau pana in gherla ar fi o treaba excelenta, zic eu. fara bascalie

Xtro

28.01.2017 03:22

Unul din argumentele pentru care fabrica de bere Ursus a fost mutata de acolo, zicea directorul Buzoianu, a fost ca traficul camioanelor cu materie prima si bere ar fi devenit deranjant pentru o zona centrala a unei metropole, fiind de neconceput sa mai ai industrie in mijlocul oraselor. Si apoi primaria a acordat cu nonsalanta toate avizele pentru 320 vehicole + vizitatorii mini-mall-ului. As propune sa iasa pe Plopilor si Cosbuc dar e mai rau sa plimbi 320 masini pe strazi inguste decat sa-i lasi sa iasa de pe 3 benzi de-odata timp de 30 secunde la 4 minute, direct in axul E-V.... Si as vrea sa stiu a cui semnaturi sunt pe autorizatii, spagarii sa fie pensionati si obligati sa viziteze mini-mall-ul zilnic...

Mimi

31.01.2017 08:12

Nu Buzoianu a zis asta ci legea....dar asa ca o teorie a conspirației... :Ghici cine este bun prieten cu Buzoianu!???

razvan

28.01.2017 07:45

Inca sunt multi care is cu boc, dar in orice caz e inca primar. Cred ca situatiunea e inca ok, si se poate si mai mult (rau)...cutitu nu a ajuns la os dar e in directia buna...Sa vedem in 10 ani.

gogu de centru

28.01.2017 21:46

Nu cereti Piticului atomic mai mult decat il duce "procesorul". El si caricaturile din primarie sunt doar niste " coldea, kovesi, etc" alesi de sistem sa fie prin constructie, LIMITATI! Apropo, cine-i proprietarul ansamblului de locuinte?

Bogdan

31.01.2017 22:20

La fel se construiește un monstru de bloc lângă Grand hotel Italia cu 1000 de apartamente parcă în condițiile în care Bună Ziua e deja blocată de trafic și spre Calea Turzii și spre Gheorgheni zilnic. Oare cine da autorizațiile astea de construcție aberante? Nu primăria cumva? Dacă ii limita și la fabrica de bere la P+1,2 ieșeau câteva apartamente. Sau mai simplu case unifamiliale, ieșeau vreo 4-5 mașini pe zi de acolo.

B

01.02.2017 23:13
Sanatate nenea Boc si finul Tise...cu groapa de gunoi cum stam?.... cu fluidizarea traficului??? la ce ora mergeti la lucru?pe unde? Aaa cu bicicleta?.....In fine ...lucrati inca la rezolvarea acestor probleme..."ai bun"...am o casa la tara...am copilarit acolo si mi e drag sa merg la tara....drumul e rau...nu e zona rachitele din pacate...dar e judetul cluj!!!in fine lucrati si la asta..ăă, stiti-mie a mi place sportul-eu m am nascut si maturizat in alb- negru...fotbal, basket, handball, volei...adica a ti adus atitea firme mari la cluj si nu a ti gasit sponsor pt u ?? Aaa-lucrati si la asta!!!!!ce tare!!nu santeti la guvernare-a ti fost!!!centura gilau -cluj? -asteptam bani de la guvernare!!!serios? Asteptam....si voi? ...in fine ...se lucreaza....aaaa- londra - 30 de lire taxa pt a circula prin centru orasului, Budapesta si Praga- prin centru orasului circula doar euro5 si 6...Paris -o zi masini cu numere pare iar in urmatoarea zi -impare!!!!noi, noi aia care vroiam sa fim capitala eur0opeana!!!noi...pauza!Le rezolvI matale astea cu finul Tise.... Nenea Boc si Tise, eu plec iar din tara, ca nu am avut multi bani si mi am luat apartament in Floresti, o sa l schimb...vin mai aproape de matale...sotia si fetita ramin acasa( are doar 1 an)...stai linistit- am platit impozitul la masina, Cass pt sotie am platit ( 828 ron)( cu noi le salarii mai tre sa dau ceva)...Intrebare-""" voua vi greu?"""

Adauga comentariu